Biznes

Tata Nexon EV Fearless Plus Long Range vs Mahindra XUV400 EL Pro: porównanie wymiarów, baterii, zasięgu, funkcji i cen

  • 29 marca, 2024
  • 6 min read
Tata Nexon EV Fearless Plus Long Range vs Mahindra XUV400 EL Pro: porównanie wymiarów, baterii, zasięgu, funkcji i cen


W tym samym przedziale cenowym oba elektryczne SUV-y idą łeb w łeb w większości działów, w tym w zakresie akumulatorów i zasięgu

Najlepiej sprzedającym się elektrycznym SUV-em w Indiach jest Tata Nexon EV, a jego bezpośrednim rywalem jest Mahindra XUV400. Ponieważ oba pojazdy elektryczne są dostępne w podobnych przedziałach cenowych, naturalne jest, że ceny niektórych ich wariantów nakładają się na siebie. W tym porównaniu przyglądamy się zbieżności cen Tata Nexon EV Fearless Plus Long Range (LR) o wyższej specyfikacji i najwyższej klasy Mahindra XUV400 EL Pro (jednotonowy z większym akumulatorem).

Ile one kosztują?

Tata Nexon EV Fearless Plus LR

Mahindra XUV400 EL Pro (ST 39,4 kWh)

17,49 tys. rupii

17,49 tys. rupii

Wszystkie ceny obowiązują z salonu w Indiach

Obydwa rozważane tutaj warianty wyceniono identycznie. Podczas gdy Fearless Plus LR to wariant o wysokich parametrach, EL Pro (z większą baterią) to topowy wariant Mahindry EV.

Porównanie rozmiarów

Wymiary

Tata Nexon EV Fearless Plus LR

Mahindra XUV400EL Pro

Długość

3994 mm

4200 mm

Szerokość

1811 mm

1821 mm

Wysokość

1616 mm

1634 mm

Rozstaw osi

2498 mm

2600 mm

Miejsce rozruchowe

350 litrów

378 litrów

  • Pomiędzy Tata Nexon EV i Mahindra XUV400, ten ostatni jest pod każdym względem większy i dłuższy niż jego odpowiednik z silnikiem spalinowym ICE, XUV300. Z drugiej strony Tata EV to oferta o długości poniżej 4 m, ponieważ jest to bezpośredni odpowiednik pojazdu elektrycznego Nexona napędzanego silnikiem ICE.

  • Mahindra XUV400 przoduje również pod względem rozstawu osi, co powinno zapewniać mu przewagę w postaci przestronniejszej kabiny.

  • Jeśli szukasz elektrycznego SUV-a z większym bagażnikiem, to ponownie Mahindra XUV400 powinien być Twoim wyborem, ponieważ ma dodatkowe 28 litrów przestrzeni bagażowej, która prawdopodobnie pomoże w ułożeniu kilku dodatkowych miękkich toreb. Żaden z tych pojazdów elektrycznych nie ma opcji przechowywania z przodu (frunk).

Warto przeczytać!  Utrudnienia na kolei. Zamknięta linia średnicowa wprawiła w osłupienie mieszkańców. Warszawa sparaliżowana

Kontrola układu napędowego

Dane techniczne

Tata Nexon Fearless Plus LR

Mahindra XUV400EL Pro

Paczka baterii

40,5 kWh

39,4 kWh

Nr silnika elektrycznego

1

1

Moc

145PS

150 KM

Moment obrotowy

215 Nm

310 Nm

Zakres zastrzeżony przez MIDC

465 km

456 km

  • Obydwa pojazdy elektryczne mają akumulatory o podobnej wielkości, przy czym Nexon EV ma niewielką przewagę pod względem pojemności.

  • To powiedziawszy, XUV400 jest zwycięzcą, jeśli chodzi o osiągi, oferując moment obrotowy większy o prawie 100 Nm.

  • Pod względem deklarowanego zasięgu Nexon EV ma niewielką przewagę nad Mahindra EV.

Ładowanie

Ładowarka

Czas ładowania

Tata Nexon EV Fearless Plus LR

Mahindra XUV400EL Pro

Ładowarka sieciowa 3,3 kW (10–100%)

15 godzin

13,5 godziny

Szybka ładowarka AC 7,2 kW (10–100%)

6 godzin

6,5 godziny

Szybka ładowarka prądu stałego o mocy 50 kW

56 minut

50 minut

  • To Nexon EV, którego ładowanie przy użyciu ładowarki sieciowej o mocy 3,3 kW zajmuje półtorej godziny dłużej.

  • To powiedziawszy, można go ładować szybciej za pomocą szybkiej ładowarki prądu przemiennego o mocy 7,2 kW niż Mahindra XUV400.

  • Jeśli chodzi o szybką ładowarkę prądu stałego o mocy 50 kW, czas potrzebny na ładowanie obu pojazdów elektrycznych jest ponownie podobny, przy czym Mahindra EV jest szybsza.

Warto przeczytać!  Przewodnik po handlu dziennym na dzisiejszej giełdzie: Pięć akcji do kupienia lub sprzedania dzisiaj — 14 marca

Przeczytaj także: Tata Nexon AMT teraz w bardziej przystępnej cenie, dostępny w wersjach Smart i Pure

Sprzęt na pokładzie

Cechy

Tata Nexon EV Fearless Plus LR

Mahindra XUV400EL Pro

Zewnętrzny

  • Reflektory projektorowe LED z diodowymi światłami do jazdy dziennej

  • Dynamiczne kierunkowskazy montowane w ORVM

  • Przednie lampy przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów

  • 16-calowe felgi aluminiowe

  • Relingi dachowe

  • Zderzaki w kolorze nadwozia

  • Antena w kształcie płetwy rekina

  • Autohalogenowe reflektory projekcyjne z diodowymi światłami do jazdy dziennej

  • Przednie lampy przeciwmgielne, Relingi dachowe

  • 16-calowe dwukolorowe felgi aluminiowe

  • Tylne światła LED

  • Kierunkowskazy LED w ORVM

  • Klamki drzwiowe w kolorze nadwozia

  • Antena w kształcie płetwy rekina

  • Czarne ORVMy

Wnętrze

  • Chromowane klamki wewnętrzne drzwi

  • Materiałowa tapicerka siedzeń

  • Podłokietnik przedni

  • Kierownica obszyta skórą

  • Przednie regulowane zagłówki

  • Tylne gniazdo zasilania

  • Przednie i tylne porty szybkiego ładowania USB Type-C 45 W

  • Fotele ze skóry ekologicznej

  • Kierownica obszyta skórą

  • Przedni port USB (X2)

  • Podłokietnik przedni ze schowkiem

  • Podłokietnik drugiego rzędu z uchwytami na kubki

  • Tylny port USB typu C z uchwytem na smartfon

  • Gniazdo akcesoriów 12V

  • Uchwyt na butelkę we wszystkich czterech drzwiach

  • Lampa kabinowa

  • Uchwyt na okulary przeciwsłoneczne

  • Regulowane zagłówki dla pasażerów drugiego rzędu

Komfort i wygoda

  • Cyfrowy wyświetlacz sterownika o przekątnej 10,25 cala

  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości

  • Automatyczna klimatyzacja z nawiewami z tyłu

  • Elektrycznie regulowane i składane ORVM

  • Tempomat

  • Wszystkie szyby elektryczne

  • Przycisk start/stop

  • Bezprzewodowe ładowanie telefonu

  • Chłodzony schowek

  • Elementy sterujące zamontowane na kierownicy

  • Szyberdach

  • Cyfrowy wyświetlacz sterownika o przekątnej 10,25 cala

  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości

  • Elementy sterujące zamontowane na kierownicy

  • Bezprzewodowe ładowanie telefonu

  • Dwustrefowa klimatyzacja

  • Tylne nawiewy klimatyzacji
  • Tempomat
  • Elektrycznie regulowane i składane ORVM
  • Tryby jazdy (zabawny i szybki)

  • Wejście bez kluczyka

  • Przycisk start/stop

  • Wszystkie cztery elektrycznie sterowane szyby

Informacje i rozrywka

Bezpieczeństwo

  • 6 poduszek powietrznych

  • Elektroniczny program stabilności (ESP)

  • Wszystkie hamulce tarczowe

  • Elektroniczny hamulec postojowy z funkcją automatycznego trzymania

  • Kamera cofania, mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX

  • Odmgławiacz tylny

  • Tylna wycieraczka i spryskiwacz

  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)

Warto przeczytać!  Kierowcy polskiej firmy strajkują. Tiry stoją. "Problem się rozleje"
  • W tym samym przedziale cenowym oba pojazdy elektryczne to dobrze wyposażone modele z funkcjami premium, takimi jak oświetlenie LED, dwa wyświetlacze o przekątnej 10,25 cala i sześć poduszek powietrznych.

  • To powiedziawszy, Nexon EV ma kilka dodatkowych funkcji, takich jak elektroniczny hamulec postojowy z funkcją automatycznego trzymania i 6-głośnikowy system muzyczny.

  • Z drugiej strony Mahindra EV ma pewne zalety w postaci dwustrefowej klimatyzacji, szyberdachu i wycieraczek z czujnikiem deszczu.

Werdykt

Biorąc pod uwagę identyczną cenę obu elektrycznych SUV-ów, oczywiste jest, że niezależnie od wyboru, na co dzień nie stracisz wiele dzięki ich podobnemu asortymentowi i zestawowi funkcji.

To powiedziawszy, powinieneś wybrać Mahindrę XUV400, jeśli Twoim priorytetem jest większa przestrzeń w kabinie dla Twojej rodziny, większe osiągi i jeśli chcesz zapewniać dobre samopoczucie, takie jak szyberdach i dwustrefowa klimatyzacja. Z drugiej strony Nexon EV Fearless Plus to nowocześniej wyglądający pojazd elektryczny wyposażony w przydatne udogodnienia zapewniające wygodę i bezpieczeństwo, takie jak szeroki wachlarz połączonych funkcji technologicznych.

Przeczytaj więcej na temat: Tata Nexon EV Automat


Źródło