Tata Nexon EV Fearless Plus Long Range vs Mahindra XUV400 EL Pro: porównanie wymiarów, baterii, zasięgu, funkcji i cen
![Tata Nexon EV Fearless Plus Long Range vs Mahindra XUV400 EL Pro: porównanie wymiarów, baterii, zasięgu, funkcji i cen](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/1711812521_ElectricCar.jpg)
W tym samym przedziale cenowym oba elektryczne SUV-y idą łeb w łeb w większości działów, w tym w zakresie akumulatorów i zasięgu
Najlepiej sprzedającym się elektrycznym SUV-em w Indiach jest Tata Nexon EV, a jego bezpośrednim rywalem jest Mahindra XUV400. Ponieważ oba pojazdy elektryczne są dostępne w podobnych przedziałach cenowych, naturalne jest, że ceny niektórych ich wariantów nakładają się na siebie. W tym porównaniu przyglądamy się zbieżności cen Tata Nexon EV Fearless Plus Long Range (LR) o wyższej specyfikacji i najwyższej klasy Mahindra XUV400 EL Pro (jednotonowy z większym akumulatorem).
Ile one kosztują?
Tata Nexon EV Fearless Plus LR |
Mahindra XUV400 EL Pro (ST 39,4 kWh) |
17,49 tys. rupii |
17,49 tys. rupii |
Wszystkie ceny obowiązują z salonu w Indiach
Obydwa rozważane tutaj warianty wyceniono identycznie. Podczas gdy Fearless Plus LR to wariant o wysokich parametrach, EL Pro (z większą baterią) to topowy wariant Mahindry EV.
Porównanie rozmiarów
Wymiary |
Tata Nexon EV Fearless Plus LR |
Mahindra XUV400EL Pro |
Długość |
3994 mm |
4200 mm |
Szerokość |
1811 mm |
1821 mm |
Wysokość |
1616 mm |
1634 mm |
Rozstaw osi |
2498 mm |
2600 mm |
Miejsce rozruchowe |
350 litrów |
378 litrów |
-
Pomiędzy Tata Nexon EV i Mahindra XUV400, ten ostatni jest pod każdym względem większy i dłuższy niż jego odpowiednik z silnikiem spalinowym ICE, XUV300. Z drugiej strony Tata EV to oferta o długości poniżej 4 m, ponieważ jest to bezpośredni odpowiednik pojazdu elektrycznego Nexona napędzanego silnikiem ICE.
-
Mahindra XUV400 przoduje również pod względem rozstawu osi, co powinno zapewniać mu przewagę w postaci przestronniejszej kabiny.
-
Jeśli szukasz elektrycznego SUV-a z większym bagażnikiem, to ponownie Mahindra XUV400 powinien być Twoim wyborem, ponieważ ma dodatkowe 28 litrów przestrzeni bagażowej, która prawdopodobnie pomoże w ułożeniu kilku dodatkowych miękkich toreb. Żaden z tych pojazdów elektrycznych nie ma opcji przechowywania z przodu (frunk).
Kontrola układu napędowego
Dane techniczne |
Tata Nexon Fearless Plus LR |
Mahindra XUV400EL Pro |
Paczka baterii |
40,5 kWh |
39,4 kWh |
Nr silnika elektrycznego |
1 |
1 |
Moc |
145PS |
150 KM |
Moment obrotowy |
215 Nm |
310 Nm |
Zakres zastrzeżony przez MIDC |
465 km |
456 km |
-
Obydwa pojazdy elektryczne mają akumulatory o podobnej wielkości, przy czym Nexon EV ma niewielką przewagę pod względem pojemności.
-
To powiedziawszy, XUV400 jest zwycięzcą, jeśli chodzi o osiągi, oferując moment obrotowy większy o prawie 100 Nm.
-
Pod względem deklarowanego zasięgu Nexon EV ma niewielką przewagę nad Mahindra EV.
Ładowanie
Ładowarka |
Czas ładowania |
|
Tata Nexon EV Fearless Plus LR |
Mahindra XUV400EL Pro |
|
Ładowarka sieciowa 3,3 kW (10–100%) |
15 godzin |
13,5 godziny |
Szybka ładowarka AC 7,2 kW (10–100%) |
6 godzin |
6,5 godziny |
Szybka ładowarka prądu stałego o mocy 50 kW |
56 minut |
50 minut |
-
To Nexon EV, którego ładowanie przy użyciu ładowarki sieciowej o mocy 3,3 kW zajmuje półtorej godziny dłużej.
-
To powiedziawszy, można go ładować szybciej za pomocą szybkiej ładowarki prądu przemiennego o mocy 7,2 kW niż Mahindra XUV400.
-
Jeśli chodzi o szybką ładowarkę prądu stałego o mocy 50 kW, czas potrzebny na ładowanie obu pojazdów elektrycznych jest ponownie podobny, przy czym Mahindra EV jest szybsza.
Przeczytaj także: Tata Nexon AMT teraz w bardziej przystępnej cenie, dostępny w wersjach Smart i Pure
Sprzęt na pokładzie
Cechy |
Tata Nexon EV Fearless Plus LR |
Mahindra XUV400EL Pro |
Zewnętrzny |
|
|
Wnętrze |
|
|
Komfort i wygoda |
|
|
Informacje i rozrywka |
||
Bezpieczeństwo |
|
-
W tym samym przedziale cenowym oba pojazdy elektryczne to dobrze wyposażone modele z funkcjami premium, takimi jak oświetlenie LED, dwa wyświetlacze o przekątnej 10,25 cala i sześć poduszek powietrznych.
-
To powiedziawszy, Nexon EV ma kilka dodatkowych funkcji, takich jak elektroniczny hamulec postojowy z funkcją automatycznego trzymania i 6-głośnikowy system muzyczny.
-
Z drugiej strony Mahindra EV ma pewne zalety w postaci dwustrefowej klimatyzacji, szyberdachu i wycieraczek z czujnikiem deszczu.
Werdykt
Biorąc pod uwagę identyczną cenę obu elektrycznych SUV-ów, oczywiste jest, że niezależnie od wyboru, na co dzień nie stracisz wiele dzięki ich podobnemu asortymentowi i zestawowi funkcji.
To powiedziawszy, powinieneś wybrać Mahindrę XUV400, jeśli Twoim priorytetem jest większa przestrzeń w kabinie dla Twojej rodziny, większe osiągi i jeśli chcesz zapewniać dobre samopoczucie, takie jak szyberdach i dwustrefowa klimatyzacja. Z drugiej strony Nexon EV Fearless Plus to nowocześniej wyglądający pojazd elektryczny wyposażony w przydatne udogodnienia zapewniające wygodę i bezpieczeństwo, takie jak szeroki wachlarz połączonych funkcji technologicznych.
Przeczytaj więcej na temat: Tata Nexon EV Automat