Tata Punch i Nexon uzyskują doskonałe 5 punktów w pierwszym teście zderzeniowym BNCAP EV | Wiadomości Firmowe
![Tata Punch i Nexon uzyskują doskonałe 5 punktów w pierwszym teście zderzeniowym BNCAP EV | Wiadomości Firmowe](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/1704473943-3709.jpg)
Wiodący indyjski producent elektrycznych czterokołowców, firma Tata Motors, uzyskała 5 gwiazdek dla akumulatorowych pojazdów elektrycznych (EV) Punch.ev i Nexon.ev w wynikach testów zderzeniowych Bharat NCAP. Krajowy producent pojazdów elektrycznych stał się pierwszą firmą, która otrzymała certyfikat w ramach indyjskiego programu oceny nowych samochodów, powszechnie określanego jako BNCAP.
Program ten przeprowadza testy zderzeniowe oraz ocenia funkcje i technologie bezpieczeństwa, przyznając prostą ocenę w postaci gwiazdek wskazującą względny poziom bezpieczeństwa.
„Z zadowoleniem przyjmujemy bardziej rygorystyczne rządowe standardy bezpieczeństwa i jesteśmy dumni, że jesteśmy pierwszym producentem, który przoduje w protokole BNCAP, osiągając doskonałe wyniki. Jesteśmy zachwyceni możliwością wyprodukowania najbezpieczniejszego pojazdu w Indiach — EV — w Punch.ev, podczas gdy Nexon.ev kontynuuje dziedzictwo bezpieczeństwa dzięki swojej 5-gwiazdkowej ocenie” – powiedział Shailesh Chandra, dyrektor zarządzający Tata Passenger Electric Mobility i Tata Motors Pojazdy osobowe.
Samochody typu SUV Tata Harrier i Safari jako pierwsze samochody w Indiach otrzymały w grudniu ubiegłego roku 5 gwiazdek w ocenie bezpieczeństwa od BNCAP.
![Wykres Wykres](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/Tata-Punch-i-Nexon-uzyskuja-doskonale-5-punktow-w-pierwszym.jpg)
Jak podała firma, Punch.ev osiągnął najwyższy wynik w historii pojazdu, zdobywając 31,46 z 32 punktów za ochronę dorosłych pasażerów (AOP) i 45 z 49 za ochronę dzieci (COP).
Nexon.ev również uzyskał imponujące wyniki, uzyskując 29,86 z 32 punktów dla AOP i 44,95 z 49 dla COP.
Minister transportu drogowego i autostrad Unii Nitin Gadkari napisał w poście w serwisie X: „Gratulacje dla @tataev @TataMotors uzyskania 5 gwiazdek w ocenie BNCAP dla Punch.ev i Nexon.ev, stając się tym samym pierwszą w historii 5-gwiazdkową oceną oceniło pojazdy elektryczne na indyjskim rynku motoryzacyjnym.”
Podkreślił, że pojazdy elektryczne kształtują przyszłość mobilności w Indiach, a wysoka ocena BNCAP stanowi dla konsumentów nieocenione narzędzie przy wyborze bezpieczniejszych pojazdów, podkreślając wysoki poziom bezpieczeństwa zapewnianego pasażerom pojazdów.
Test
Ministerstwo Transportu Drogowego i Autostrad wprowadziło rodzimy system oceniania gwiazdek samochodów w testach zderzeniowych.
W ramach tego systemu pojazdy otrzymają od jednej do pięciu gwiazdek, wskazujących na ich bezpieczeństwo w razie kolizji. Ten dobrowolny system oceny, znany jako BNCAP, został wdrożony 1 października 2023 r.
W ramach BNCAP samochody zgłoszone dobrowolnie przez producentów samochodów zostaną poddane testom zderzeniowym w oparciu o protokoły określone w wkrótce opublikowanej normie Automotive Industry Standard 197.
Programem objęte są samochody osobowe posiadające do ośmiu miejsc siedzących (łącznie z miejscem kierowcy) i dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3500 kilogramów. Testom poddany zostanie jedynie model bazowy każdego wariantu.
Samochody otrzymują oceny od jednej do pięciu gwiazdek po ocenie trzech parametrów: AOP, COP i technologii wspomagających bezpieczeństwo obecnych w pojeździe.
Pierwsze dwa parametry określa się za pomocą trzech odrębnych testów, w tym testu przesunięcia czołowego, podczas którego pojazd jedzie z prędkością 64 kilometrów na godzinę (km/h) z 40-procentowym nałożeniem się na odkształcalną barierę symulującą zderzenie czołowe, oraz innych testów, takich jak test badanie zderzenia bocznego przy prędkości 50 km/h oraz badanie zderzenia bocznego w słup, podczas którego samochód uderza bokiem w sztywny słup przy prędkości 29 km/h.
Protokoły testowe przyjęte przez BNCAP są wzorowane na Global NCAP, projekcie brytyjskiej organizacji pozarządowej Towards Zero Foundation.
Podczas swojej premiery w sierpniu zeszłego roku Gadkari podkreślił, że BNCAP odegra kluczową rolę w zapewnieniu samowystarczalności indyjskiego przemysłu motoryzacyjnego i pozycjonowaniu Indii jako wiodącego centrum motoryzacyjnego na świecie.
Pomimo inwestycji rządowych w infrastrukturę liczba wypadków drogowych w Indiach w dalszym ciągu alarmuje.
Jak wynika z opublikowanego we wtorek rocznego raportu Ministerstwa Transportu Drogowego i Autostrad na temat wypadków drogowych, w samym 2022 r. zginęło 168 491 osób, co stanowi rekord w historii.
W 2022 r. w stanach i terytoriach Unii odnotowano 461 312 incydentów, w wyniku których obrażenia odniosło 443 366 osób. Oznacza to wzrost liczby wypadków o 11,9%, ofiar śmiertelnych o 9,4% i obrażeń o 15,3% w porównaniu z 2021 r.
Z udziałem Deepaka Patela
Opublikowane po raz pierwszy: 13 czerwca 2024 | 21:39 IST