Rozrywka

Taylor Swift bije rekord Spotify dla jednego artysty w dniu premiery „1989”.

  • 28 października, 2023
  • 5 min read
Taylor Swift bije rekord Spotify dla jednego artysty w dniu premiery „1989”.


Jak wynika z oświadczenia Spotify z soboty na X, w dniu premiery „1989 (Taylor’s Version)” Taylor Swift ustanowiła rekord Spotify, stając się artystką z największą liczbą odtworzeń w ciągu jednego dnia w historii serwisu streamingowego.

Firma dodała, że ​​ponadto „1989 (Taylor’s Version)” ustanowił w tym roku rekord 2023 roku jako najczęściej odtwarzany album Spotify w ciągu jednego dnia.

Spotify nie opublikowało ogólnej liczby albumów ani całkowitej liczby Swifta jako artysty, jak ma w zwyczaju ogłaszanie bicia rekordów. Ale firma podała, że ​​nowy utwór Vault „’Slut!” (Taylor’s Version)” zadebiutował na pierwszym miejscu w USA z 5,2 milionami odtworzeń i na całym świecie z 11,3 milionami. Tymczasem na światowych listach przebojów utwór spoza Vault „Style (Taylor’s Version)” wyprzedził nieco utwór „Slut!”, który zadebiutował z 11,6 milionami odtworzeń.

Spotify twierdzi, że rekord jednego dnia pobity przez nią w przypadku jednego artysty był jej własnym. Poprzedni rekord w kategorii indywidualnego artysty Swift ustanowiła 21 października ubiegłego roku, kiedy ukazał się jej ostatni album z zupełnie nowym materiałem, „Midnights”.

Przegląd 50 najpopularniejszych list przebojów, które Spotify codziennie publikuje na swojej stronie, zarówno w USA, jak i na świecie, obejmuje codzienne statystyki, które stanowią dalsze liczbowe wskazanie siły utworów na albumie.

Według codziennego rankingu Spotify Top 50 w USA, według stanu na sobotnie popołudnie, 21 utworów ze standardowego wydania „1989 (wersja Taylora)” zajmuje wszystkie 21 pozycji.

Istnieje również 22. utwór, który został dołączony w piątek do czegoś, co nazywano „edycją deluxe” – remiks „Bad Blood” z gościnnym rapem Kendricka Lamara – i ta wersja w stylu Kendricka znajduje się na 23. miejscu, oddzielona od standardu. -edycja utworów wyłącznie z utworem „IDGAF” Drake’a na 22. miejscu. Ponadto piosenka Swift, której nie ma na „1989”, jej obecny tytuł „Cruel Summer”, który zajmuje pierwsze miejsce na liście Billboard Hot 100, pojawia się wkrótce potem na 25. miejscu, co daje jej 23 miejsce w chwili pisania tego tekstu znajdowało się na liście 25 najpopularniejszych utworów na dziennej krajowej liście Spotify.

Na globalnej liście 50 najlepszych utworów Spotify album jest niemal tak samo dominujący. Wszystkie pierwsze 17 utworów znajdujących się na tej liście w chwili pisania tego tekstu pochodzi z „1989 (wersja Taylora)”, a wszystkie 21 utworów znajduje się na liście 25 najlepszych.

Amerykańscy słuchacze wyraźnie preferowali zupełnie nowe utwory Vault. Na amerykańskiej liście przebojów Spotify cztery z pięciu piosenek Vault zajmują obecnie cztery pierwsze miejsca, zaczynając od „Slut!”, a następnie „Style (Taylor’s Version)” przerywa je na 5. miejscu. Jednak na globalnym rynku serwisu wykresie „Style (wersja Taylora)” nadal króluje na pierwszym miejscu, spychając „’Slut!’” na drugie miejsce na rynku międzynarodowym.

Jeśli nowy album pobije liczbę transmisji strumieniowych „Speak Now (Taylor’s Version)” w dniu otwarcia, która ukazała się zaledwie trzy i pół miesiąca temu, dobrze wróży to na ogólny pierwszy tydzień, jaki album może cieszyć.

Jak dotąd lipcowy album „Speak Now (TV)” miał najlepszy pierwszy tydzień 2023 r. ze wszystkich dotychczasowych albumów – w pierwszym tygodniu sprzedano 716 000 egzemplarzy. Jednak 507 000 z tych egzemplarzy dotyczyło sprzedaży samych albumów, zatem to, czy „1989 (TV)” będzie w stanie pobić swojego bezpośredniego poprzednika, może zależeć od tego, ile się sprzeda, a przynajmniej od tego, jak dobrze będzie odtwarzany strumieniowo. Zwroty z pierwszego tygodnia będą zgłaszane przez Luminate dopiero za tydzień od niedzieli. Jednak szanse na sprzedaż dorównującą wzrostowi liczby streamów są duże, zwłaszcza że ponownie dostępnych będzie wiele wariantów winylowych.

Jeśli zastanawiasz się, tak z ciekawości, co najmniej popularnymi piosenkami na albumie (choć nadal są bardziej popularne niż cokolwiek innego w USA), są to dwie ballady z „1989”, przy czym fani od razu skłaniają się bardziej w stronę bangersów. „This Love” i „You Are in Love” zajmują (wciąż wysokie) najniższe pozycje w rankingu utworów „1989 (TV)”, z odpowiednio 2,5 i 2,4 milionami odtworzeń dziennie w USA.

Stanowią one kontrast do ośmiu utworów, które w kraju rejestrują ponad 4 miliony odtworzeń dziennie. Na najnowszym amerykańskim liście przebojów „Slut!” z łatwością zajmowało pierwsze miejsce z 5,3 milionami odtworzeń, a drugie miejsce zajął „Is It Over Now?” i „Say Don’t Go” z niemal 4,8 milionami każdy, „Now That We Don’t Talk” z 4,7 milionami i remake „Style” z nieco mniejszymi 4,5 milionami. Utworem z Vault, który odnotował niewielkie opóźnienie w stosunku do swoich towarzyszy, był „Suburban Legends” z 4,1 milionami odtworzeń dziennie w serwisie Spotify.

Oczekiwania komercyjne w stosunku do powtórki „1989” „Wersja Taylora” były wysokie i zakładano, że z łatwością prześcignie ona hitowy hit „Speak Now (wersja Taylora)” z zeszłego lata – a może nawet będzie miała szansę wyprzedzić ponad milion numerów z premiery zeszłej jesieni megaprzeboju „Midnights”.

Oryginalny album „1989” z 2014 roku jest powszechnie uważany za najpopularniejszy album jej artystki – a przynajmniej za najbardziej wpływowy – mimo że w rankingach sprzedaży plasuje się tuż za „Fearless” i ukazał się w czasie, gdy streaming przeważał nad sprzedażą albumów. formę konsumpcji. „1989” pokrył się dziewięciokrotną platyną, niewiele brakuje mu do 10-milionowego certyfikatu za „Fearless”. Oryginalne wydawnictwo Big Machine powróciło w ostatnich miesiącach do pierwszej dwudziestki zestawienia magazynu Billboard w wyniku trasy Eras Tour, choć prawdopodobnie dobiegnie to końca teraz, gdy Swifties w dużej mierze przestawi się na nową wersję.




Źródło

Warto przeczytać!  Jennifer Lopez i Ben Affleck zachowują dystans po ukończeniu szkoły przez syna pośród plotek o rozwodzie