Rozrywka

Taylor Swift wyrusza w trasę koncertową Eras do Lizbony z okazji pierwszego koncertu w Portugalii

  • 27 maja, 2024
  • 6 min read
Taylor Swift wyrusza w trasę koncertową Eras do Lizbony z okazji pierwszego koncertu w Portugalii


W swojej prawie dwudziestoletniej karierze Taylor Swift nigdy nie występowała w Portugalii… aż do tego weekendu.

Piosenkarka supergwiazda zorganizowała trasę koncertową The Eras Tour do Lizbony na dwa kolejne, wyprzedane przystanki na stadionie Estádio da Luz w stolicy Portugalii. To był weekend, Swift powiedziała, że ​​nigdy go nie zapomni, a już obiecała, że ​​tu wróci.

„Kiedy po raz pierwszy wszedłem na tę scenę, kiedy po raz pierwszy pojawiłem się na początku występu, wyjrzałem i zobaczyłem ten tłum, zaparło mi dech w piersiach” – powiedziała Swift elektryzującej i przepełnionej widowni liczącej 64 000 widzów podczas pierwszego występu w piątkową noc. „Moje serce biło bardzo szybko. Sprawiłeś, że poczułem się szczęśliwy, że mogę być tu z tobą dziś wieczorem. Dziękuję bardzo za przybycie na to przedstawienie.”

Swift, od dawna chwalona za autentyczną więź ze swoimi zagorzałymi fanami i za wyrażanie wdzięczności tym, którzy wypełniają jej areny, dała w Lizbonie dwa występy, których obecni również długo nie zapomną. Kiedy w lipcu ubiegłego roku trafiły do ​​sprzedaży koncerty w Lizbonie, bilety wyprzedały się w ciągu 2,5 godziny. To krócej niż sam koncert, który rozpoczął się o 20:15 i trwał trzy godziny i piętnaście minut, a zakończył się pokazem sztucznych ogni nad areną plenerową na zakończenie koncertu. Północy era z „Karmą”.

Warto przeczytać!  Jennifer Garner płacze z powodu niespodzianek urodzinowych Drew Barrymore

W następstwie najnowszego wydawnictwa Swifta trasa Eras Tour została odnowiona z myślą o europejskiej części Departament Torturowanych Poetów. Zadebiutowała utworami z albumu podczas pierwszych europejskich koncertów, które rozpoczęły się na początku tego miesiąca w Paryżu, a następnie udały się do Sztokholmu, a następnie do Lizbony. Jednak jeden z utworów, „Fresh Out the Slammer”, zachowała na potrzeby debiutu na żywo w Lizbonie podczas części występu zawierającej niespodzianki.

Podobnie jak miało to miejsce od chwili rozpoczęcia trasy Eras Tour w marcu 2023 r., Swift wyjaśniła pomysł trasy obejmującej całą karierę, która łączy w sobie „wszystkie moje ulubione momenty ze wszystkich tras, które odbyłem” i łączy je w „wielką przygoda”, jak to nazywa. Trasa Eras Tour ma obejmować całą Europę z zespołem otwierającym Paramore i serią koncertów w Madrycie, Lyonie, Edynburgu, Liverpoolu, Cardiff, Londynie, Dublinie, Amsterdamie, Zurychu, Mediolanie, Gelsenkirchen, Hamburgu, Monachium, Warszawie, Wiedniu i z powrotem do Londynu przed wyjazdem do Kanady. Ma zakończyć się 8 grudnia w Vancouver.

„Jedną z moich ulubionych rzeczy w trasie Eras Tour jest to, że czuję się, jakbym wrócił do wszystkich moich ulubionych wspomnień związanych z graniem koncertów przez ostatnie prawie 20 lat mojego życia, ponieważ jeździliśmy w trasę przez prawie z każdego albumu, jaki kiedykolwiek wydałem” – Swift powiedziała publiczności. „Bardzo żałowałem, że nie udało nam się pojechać na wszystkie te wycieczki do wszystkich miejsc, w które chciałem. I absolutnie powinniśmy byli przyjechać do Portugalii podczas każdej trasy. To nie jest błąd, który kiedykolwiek popełnię ponownie. Zawsze będziemy przyjeżdżać do Lizbony.”

Warto przeczytać!  Iman Shumpert oskarżona przez Teyanę Taylor o wielokrotne skandale związane z oszustwami

Jednym z powodów jej wcześniejszego przyjęcia do szpitala jest z pewnością reakcja publiczności na pierwsze spotkanie Swifta w Portugalii. Krzyki były czasami ogłuszające, a w kilku momentach występu otrzymała brawa za mówienie po portugalsku. („Muito obrigada” – powiedziała po wejściu na scenę; w dwóch innych momentach poprosiła o pomoc, wzywając ochronę dla zmartwionych fanów).

Podczas Folklor/Na zawsze epoki, gdy Swift siedział przy fortepianie, publiczność wybuchła wiwatami i brawami, które trwały ponad trzy minuty. Do tego stopnia, że ​​w sali zapaliły się światła, a Swift wydawał się zaskoczony zaimprowizowanym okazywaniem miłości. Położyła ręce na głowie i powiedziała: „O mój Boże. Kocham cię.”

Podczas drugiego sobotniego występu Swift wydawał się jeszcze bardziej wzruszony tym, co wydarzyło się w Lizbonie. „Muszę przyznać, że nigdy w życiu nie widziałam takiego tłumu” – powiedziała. „Były już w tym programie momenty, w których lubiłem zapomnieć, co mam teraz zrobić lub co powiedzieć, ponieważ jestem po prostu rozproszony tym, jak dobrze się bawisz i jak się czujesz. występując na widowni. Uwielbiam to.”

Wracając do piątkowego wieczoru: „Ta publiczność była jedną z najbardziej zapadających w pamięć publiczności, dla jakich kiedykolwiek grałem. Myślę, że za każdym razem, gdy mnie tu nie będzie, będę chciał tu wrócić.

Zobacz najważniejsze momenty z występu poniżej, a także setlistę uporządkowaną według epok.

Setlista Eras Tour Lizbona

Kochanek

„Miss Americana i Książę Złamanego Serca”
„Okrutne lato”
„Człowiek”
„Musisz się uspokoić”
„Kochanek”

Nieustraszony

„Nieustraszony”
„Twoje miejsce jest przy mnie”
„Historia miłosna”

Czerwony

„22”
„Nigdy, przenigdy nie wrócimy do siebie”
„Wiedziałem, że sprawisz kłopoty”
„Aż za dobrze”

Mów teraz

„Zaczarowany”

Reputacja

„…Gotowy na to?”
„Delikatny”
„Nie wiń mnie”
„Zobacz, do czego mnie zmusiłeś”

Folklor/Na zawsze

„sweter rozpinany”
„Betty”
„problemy z szampanem”
„sierpień”
„nielegalne sprawy”
„moje łzy odbijają się rykoszetem”
„Marjorie”
„wierzba”

1989

„Styl”
„Pusta przestrzeń”
„Otrząsnąć się z niego”
„Najdziksze sny”
„Złej krwi”

Departament Torturowanych Poetów

„Ale tatusiu, ja go kocham / Więc liceum”
„Kto się boi małego starego mnie?”
„Zły dół”
„Dwa tygodnie”
„Najmniejszy człowiek, jaki kiedykolwiek żył”
„Mogę to zrobić ze złamanym sercem”

Piosenki-niespodzianki

„Wróć… Bądź tutaj” / „Tak, jak cię kochałem” / „Po drugiej stronie drzwi”
„Fresh Out The Slammer” (debiut na żywo) / „High Infidelity”

Północy

„Lawendowa mgła”
„Anty-bohater”
„Nocny deszcz”
„Gówno strażnika”
„Ozdobiony klejnotami”
„Kierować z ukrycia”
„Karma”




Źródło