Biznes

Te marki pojawią się w Polsce w 2023 roku. Oto co zaproponują klientom

  • 30 stycznia, 2023
  • 3 min read
Te marki pojawią się w Polsce w 2023 roku. Oto co zaproponują klientom


W 2023 roku pojawi się w Polsce kilka nowych marek sklepów i sieci gastronomicznych. O planach pięciu firm pisze portal dlahandlu.pl, komentując, że to debiuty, „na które najbardziej czekamy”. O jakich markach mowa?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polaków czeka cios inflacyjny rzędu aż 42 proc. „Kardynalny błąd NBP”

Kolejni gracze w gastronomii

Firma powstała 50 lat temu w Nowym Orleanie. Do tej pory pod tym szyldem otwartych zostało 3,8 tysiąca lokali w 30 krajach. W Europie marka działa już m.in. w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Szwajcarii. W ciągu najbliższych 10 lat planowane jest otwarcie kilkuset restauracji w Czechach, Rumunii i Polsce.

Nad Wisłę zawita też inny nowy gracz z branży gastronomicznej – Master Burger. Firma stojąca za tą marką pochodzi z Czech, na rodzimym rynku działa od 2014 roku. Od dwóch lat ma też lokale w Ukrainie. Pierwsza placówka w Polsce zostanie otwarta w warszawskim centrum handlowym Blue City.

– W Master Burger szanujemy gusta i preferencje kulinarne różnych regionów. Uwzględniamy lokalne smaki każdego z nich, tworząc niepowtarzalne potrawy ze szczyptą naszej ukraińskiej miłości – zapowiadał niedawno Yaroslav Protsenko, współzałożyciel Master Burger, cytowany przez portal propertynews.pl. Jak tłumaczył, firma wykorzystuje ekologiczne, świeże warzywa i mięso, bez półproduktów, wypełniaczy, barwników i konserwantów.

Warto przeczytać!  Józef Wojciechowski ma nowy pomysł na sprzedaż domów. Będą raty bez banków

Będzie kolejny konkurent Pepco

Swoich sił na polskim rynku spróbuje też Woolworth, niemiecka spółka, mająca swoje korzenie w Stanach Zjednoczonych, gdzie pod koniec XIX wieku powstała firma F. W. Woolworth Company. Pierwsze sklepy sieć otworzy w Łodzi i w Krakowie. W ofercie sieci znajdą się m.in. tekstylia dla całej rodziny, wyposażenie domu, elektronika, artykuły dekoracyjne, pasmanteria, zabawki i artykuły piśmiennicze. To oznacza, że Woolworth w Polsce konkurować o pozycję będzie przede wszystkim z: Pepco, Action czy Tedi. Do kwietnia 2024 r. chce mieć 15-25 sklepów w naszym kraju. Potencjał rynku ocenia natomiast nawet na 400 sklepów.

Do Polski zawita też założona w 1995 toku brytyjska sieć Lush. Od ubiegłego roku działa już w Polsce sklep internetowy tej firmy, a w połowie lutego otwarty zostanie pierwszy sklep stacjonarny – w Złotych Tarasach w Warszawie. Sieć sprzedaje świeże, ręcznie robione kosmetyki.

Nowy pomysł Żabki

Na placu stoi już pawilon handlowy, w którym działać będzie Żabka Drive. Wnętrze placówki na razie jest puste, brakuje też szyldu, ale zielony kolor ścian oraz okienko typowe dla punktów typu drive-through wyraźnie wskazuje, jakie będzie przeznaczenie sklepu. Kierowcy wjeżdżający autami na plac będą mogli podjechać do okienka, odebrać zamówienie i wyjechać z placu bez zawracania – informował wówczas portal.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj


Źródło