Zdrowie

Technologia przeciwdziałająca starzeniu się prawdopodobnie będzie kształtować popyt na opiekę zdrowotną w nadchodzących latach | Aktualności

  • 10 kwietnia, 2024
  • 5 min read
Technologia przeciwdziałająca starzeniu się prawdopodobnie będzie kształtować popyt na opiekę zdrowotną w nadchodzących latach |  Aktualności


Po pandemii nastąpiła zmiana pokoleniowa i sentymentalna w sposobie, w jaki indyjscy konsumenci postrzegają zdrowie i dobre samopoczucie. W swojej niedawnej analizie pojawiających się obszarów zainteresowania związanych ze zdrowiem i dobrym samopoczuciem firma El-Toro Finserve LLP podkreśliła, że ​​obszary takie jak „żywność jako lekarstwo”, technologie i produkty przeciwdziałające starzeniu się, spersonalizowana medycyna szczęścia oraz rozwiązania w zakresie stylu życia pobudzające hormony będą w centrum uwagi w nadchodzących latach.

Kapil Khandelwal, partner zarządzający El-Toro Finserve LLP, stwierdził, że po pandemii skupiono się na zrozumieniu zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia po pandemii, a także obaw o zdrowie fizyczne spowodowane stresem, przemocą, chorobami przewlekłymi, nowymi epidemiami i kulturę pracy. Konsumenci niepokoją się zmianą klimatu i jej wpływem na produkcję żywności i zdrowy tryb życia.

Kliknij tutaj, aby śledzić nasz kanał WhatsApp

Dodał, że według światowego badania przeprowadzonego przez Global Wellness Index (GWI) 10-procentowy wzrost wydatków na wellness (4000 rupii na mieszkańca) prowadzi do 0,5-procentowego wzrostu szczęścia; 0,27 lat dodatkowej średniej długości życia; spadek o 0,72 zgonów niemowląt na 1000 urodzeń i spadek o 1,0 zgonów dzieci poniżej piątego roku życia na 1000 urodzeń; oraz o 0,26% niższe ryzyko przedwczesnej śmierci z powodu czterech chorób niezakaźnych (choroby układu krążenia, nowotwory, cukrzyca i przewlekłe choroby układu oddechowego) w przypadku osób w wieku 30–70 lat.

Warto przeczytać!  Biosensory do noszenia z interfejsem skórnym do monitorowania stanu zdrowia noworodków

Khandelwal w swojej analizie podkreślił, że młodsze kohorty Hindusów są niezadowolone z obecnych dostawców usług opieki zdrowotnej, ponieważ eksperci (lekarze, chirurdzy, diagności, dietetycy itp.) nie mają czasu i empatii dla swoich problemów zdrowotnych i chcą czuć się bardziej wzmocnieni w swojej analizie. dbanie o swoje zdrowie i dobre samopoczucie.

„Co więcej, wellness już wywołuje kluczowe rozmowy na temat zdrowia, terapii, seksu i śmierci zarówno z młodszymi, jak i starszymi grupami po pandemii. Chcą angażować się w wielozmysłowe rozwiązania w zakresie dobrego samopoczucia i zdrowia, wykorzystując spersonalizowaną technologię nowej ery do ich nastrojów i upodobań oraz cieszyć się dobrym zdrowiem zarówno fizycznym, psychicznym, emocjonalnym, duchowym, jak i cyfrowym” – wyjaśnił.

Zidentyfikowali 40 obszarów, które mogą kształtować przyszłe preferencje konsumentów oraz poglądy na temat zdrowia i dobrego samopoczucia.

Kluczowym obszarem zainteresowania będą produkty i technologie przeciwdziałające efektom starzenia. Lata 60. to nowe lata 40., dlatego obecne pokolenie X i seniorzy chcieliby odwrócić proces starzenia lub starzeć się powoli. Obszary takie jak technologie wiekowe umożliwiające niezależne życie; urządzenia do noszenia, myślenie nowej generacji – sztuczna inteligencja w zakresie towarzystwa, moje dane dotyczące zdrowia po śmierci, biomateriały, naturalne środki spożywcze, naturalne kosmoneutraceutyki, własność cząstkowa domy wielopokoleniowe, terapia hormonalna zapobiegająca starzeniu się, coliving między generacjami, rozwiązania w zakresie stylu życia związanego z menopauzą i menopauzą – przyciągnęłoby to większą uwagę inwestorów, firm produktowych i technologicznych, a nawet konsumentów.

Warto przeczytać!  Badania IISc wyznaczają nowy kierunek w opracowywaniu kandydatów na szczepionki przeciwnowotworowe

Więcej innowacji pojawi się w obszarze produktów: biotechnologia długowieczności, egzoszkielety do noszenia w leczeniu niepełnosprawności, nowe materiały do ​​opracowywania produktów/implantów wspierających kości i stawy oraz epigenetyka.

Co więcej, jak wynika z raportu, kolejnym rozwijającym się obszarem są mieszkania colivingowe dla różnych pokoleń. „Ponieważ wszystkie pokolenia odczuwają samotność, istnieje potrzeba wspólnego życia ze społecznością podobnie myślących, dopasowanych, międzypokoleniowych mieszkańców. Mieszkańcy ci uczestniczą we wspólnych działaniach i dbają o innych, dbając o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. Dni Można policzyć liczbę osób starszych” – stwierdził Khandelwal.

Khandelwal powiedział: „Nasza młodzież zrobi wszystko, co w jej mocy, aby poczuć się szczęśliwym i pozbyć się depresji, lęku, bólu i innych negatywnych emocji na całym świecie, w którym żyje i w jego przyszłości. Rozwój i konwergencja medycyny spersonalizowanej i zdrowia psychicznego doprowadziły do seria spersonalizowanych rozwiązań dla każdej osoby zapewniających szczęście medyczne.” Zatem na spersonalizowane „leki szczęścia” będzie popyt.

W przypadku pokolenia alfa, pokolenia Y i pokolenia Z wyłaniające się modele biznesowe mogą obejmować takie obszary, jak gry szczęścia, napoje poprawiające nastrój, aplikacje i urządzenia do noszenia śledzące emocje, terapia odrzucenia i spersonalizowane środowiska przyjazne sensorom. Jeśli chodzi o technologię, uważa, że ​​emocjonalna sztuczna inteligencja, interfejs mózg-komputer, implanty mózgowe (Neuralink Elona Muska), neurotechnologia, napoje poprawiające nastrój i kontrolowane psychodeliki zyskają na popularności.

Warto przeczytać!  Stres może być także czynnikiem wyzwalającym autoimmunologiczne choroby reumatyczne – mówi ekspert

Nowym trendem prawdopodobnie będzie także pojawienie się spersonalizowanych ubezpieczeń zdrowotnych – w ramach których konsumenci chcieliby mieć pewność, że są odpowiednio objęci ochroną przed zagrożeniami dla zdrowia i nagradzani za swoje zachowania w oparciu o urządzenia do noszenia, które śledzą ich styl życia i parametry zdrowotne.

Styl życia pobudzający hormony – dobre samopoczucie psychiczne, seksualne, wzrost włosów, układ mięśniowo-szkieletowy, metabolizm i inne układy organizmu – będzie przedmiotem zainteresowania konsumentów. W rezultacie potencjalne modele biznesowe wyłonią się rozwiązania w zakresie biohakowania, hormonalnej terapii przeciwstarzeniowej itp.

Khandelwal powiedział, że inteligentne tatuaże, lakiery do paznokci, kolczyki i diagnostyka nieinwazyjna Inteligentne tatuaże, lakiery do paznokci i kolczyki nie będą służyć do ozdabiania ciała, ale zapewnią istotne monitorowanie stanu zdrowia w czasie rzeczywistym i podawanie leków w celu leczenia schorzeń. Zastąpią wiele nieinwazyjnych technologii ubieralnych.


Źródło