Technologia

Telefony premium do obsługi 2023 woluminów

  • 13 marca, 2023
  • 5 min read
Telefony premium do obsługi 2023 woluminów


New Delhi: Wysokiej klasy smartfony Apple, Samsung i OnePlus będą napędzać wyższą sprzedaż w 2023 r., ponieważ indyjscy konsumenci przechodzą na urządzenia premium w szybszym tempie niż w poprzednich latach, aby zaznaczyć wyraźną zmianę wzorców konsumpcji, twierdzą analitycy.

New Delhi: Wysokiej klasy smartfony Apple, Samsung i OnePlus będą napędzać wyższą sprzedaż w 2023 r., ponieważ indyjscy konsumenci przechodzą na urządzenia premium w szybszym tempie niż w poprzednich latach, aby zaznaczyć wyraźną zmianę wzorców konsumpcji, twierdzą analitycy.

Trend wzrostowy w 2023 r. będzie napędzany przez konsu -plany zapłać później.

Trend wzrostowy w 2023 r. będzie napędzany przez konsu -plany zapłać później.

Zapisz się, aby kontynuować czytanie

Ponowny nacisk Apple na rynek indyjski może również wpłynąć na konsumentów, aby przestawili się na urządzenia premium, gdy aktualizują swoje telefony 4G. „Segment premium prawdopodobnie wzrośnie w ciągu ostatniego roku, osiągając w tym roku 13% wolumenu, a inne segmenty mogą spaść. Zapotrzebowanie konsumentów zmienia się i coraz częściej wybierają telefony z wyższej półki, głównie ze względu na więcej opcji finansowania. Jednocześnie przejście z 2G na 4G również spowalnia, a segment podstawowy odnotowuje spadek” – powiedział Prachir Singh, starszy analityk ds. badań w Counterpoint Research. Firma badawcza specjalizująca się w produktach z branży technologicznej, medialnej i telekomunikacyjnej Rynek smartfonów w Indiach wart 38 miliardów dolarów W 2022 roku Apple miał 42% udziału w rynku w segmencie premium, następnie Samsung z 24% i OnePlus z 14%.

Warto przeczytać!  Spotify testuje nową funkcję umożliwiającą użytkownikom słuchanie muzyki offline

„Apple prawdopodobnie również zwiększy sprzedaż iPhone’a w Indiach w tym roku, a iPhone 15 pojawi się później w tym roku, co spowoduje obniżki cen iPhone’a 14 i Pro. Prawdopodobnie w tym roku wyprodukują do 7 milionów telefonów w Indiach, w porównaniu z 6-6,2 milionami w 2022 roku” – powiedział Navkendar Singh, zastępca wiceprezesa ds. badań nad urządzeniami w IDC India, Azji Południowej i ANZ.

Rynek smartfonów w Indiach jest historycznie napędzany przez dużą liczbę telefonów klasy podstawowej lub budżetowych ze względu na wrażliwą na cenę naturę konsumentów, podczas gdy segment premium, którego wartość przekracza 30 000, pozostał marginalnym płatnikiem. Jednak w 2022 roku wolumeny segmentu premium wzrosły do ​​11% i 35% wartości sprzedaży ogółem.

Singh powiedział, że najlepiej sprzedającym się smartfonem z segmentu premium był iPhone 13 w 2022 r 79 000, ale oferowano poniżej 65 000 po zniżkach i łatwych planach płatności.

Indie mają dużą bazę smartfonów 4G, które zostaną teraz zaktualizowane do urządzeń 5G 15 000 lub więcej. Zdaniem części menedżerów sektora telekomunikacyjnego może to napędzać sprzedaż w średnim segmencie. Jednak cykle wymiany telefonów wzrosły z wcześniejszych 18-20 miesięcy do 36 miesięcy. Wysoka inflacja i niski dochód rozporządzalny konsumentów miały również wpływ na wolumeny smartfonów klasy podstawowej i średniej, ponieważ konsumenci opóźniali decyzje zakupowe.

Warto przeczytać!  Topowy model Edge+ 2023 firmy Motorola trafia do Stanów Zjednoczonych wraz z dwoma nowymi smartfonami Moto G

„Konsumenci segmentu smartfonów premium są odporni na siły recesji i traktują swój smartfon jako przedłużenie swojego stylu życia” – powiedział Prabhu Ram, szef grupy wywiadu branżowego CMR.

Uczestnicy segmentu premium, tacy jak OnePlus, Xiaomi, Vivo, Oppo, Honor, Motorola i Tecno, podbijają stawkę w podstawowym i średnim segmencie Androida premium, podczas gdy niektóre firmy stawiają na składane telefony, dzięki sukcesowi którym cieszy się Samsung w składanych smartfonach, które są wycenione Ponad 95 000, dodał Ram.

Smartfony ze składanymi, obracanymi lub zwijanymi ekranami mogą również zyskać na popularności wśród konsumentów, ponieważ marki te wprowadzają swoje urządzenia w Indiach w nadchodzących miesiącach.

CMR oczekuje segmentu premium, począwszy od 25 000, aby wzrosnąć o 46% w skali roku, co stanowi 22% rynku. Natomiast niedrogi segment, który obejmuje urządzenia pod Oczekuje się, że 7 000 zmniejszy się o ogromne 59% i stanowi zaledwie 2% całego rynku.

„Apple prawdopodobnie również zwiększy sprzedaż iPhone’a w Indiach w tym roku, a iPhone 15 pojawi się później w tym roku, co spowoduje obniżki cen iPhone’a 14 i Pro. Prawdopodobnie w tym roku wyprodukują do 7 milionów telefonów w Indiach, w porównaniu z 6-6,2 milionami w 2022 roku” – powiedział Navkendar Singh, zastępca wiceprezesa ds. badań nad urządzeniami w IDC India, Azji Południowej i ANZ.

Ostrzegł jednak, że wzrost segmentu premium przy spadku w innych segmentach cenowych nie może być postrzegany jako premiumizacja indyjskiego rynku smartfonów, ponieważ nadal 85% rynku znajduje się poniżej 30 000.

„Średnia cena sprzedaży mogła wzrosnąć, ale było to spowodowane wzrostem kosztów produkcji, a nie wyborem konsumentów” – powiedział.


Źródło