Ten podniesiony Ford Econoline ma wszystko, czego potrzebuje jego właściciel do życia w dziczy
The Bród Seria E to jedna z najdłużej produkowanych serii Forda w historii, obok jeszcze dłuższej serii F, która przez dziesięciolecia była najlepiej sprzedającą się linią modeli w USA.
Od lat 60. serie E lub Econoline napędzają kraj, a te samochody dostawcze mają wielu zwolenników nie tylko wśród tych, którzy chcą coś przewieźć, ale także tych, którzy chcą przenieść z nimi swój dom.
Vanlife to rozwijające się zjawisko i subkultura, a zaufana Econoline to także dobra baza używanych samochodów dostawczych do zbudowania idealnego kampera na zamówienie.
Ten, relacjonowany przez Tiny Home Tours na YouTube, przedstawia kulisy poszukiwacza przygód SBR_Nick w kompaktowym kamperze na Instagramie. Pokazuje, jak przy odrobinie minimalizmu, pomysłowych opakowaniach i recyklingu sprawny kamper jest oddalony o zaledwie zużytą Econoline.
Konwersja używanego Forda Econoline Camper wewnątrz i na zewnątrz
Film Tiny Home Tour, z narracją sympatycznego Nicka, pokazuje używanego Forda Econoline z lat 2008-2014, pomalowanego na matowy pustynny beż i czerń. Wytrzymały kamper również został podniesiony, z dużymi terenowymi oponami na 18-calowych kołach z blokadą stopki, czarną osłoną chłodnicy, czarnymi reflektorami i wytrzymałymi przednimi popychaczami.
Wysoki dach dodaje trochę miejsca do wnętrza, co jest prawie wystarczające, aby jego mieszkaniec mógł w nim stanąć prosto. Jak mówi Nick, zmniejszono dom do kampera, a następnie do Econoline. Był bardziej kompaktowy i mógł dostosować go do swoich upodobań, co jest minimalistycznym, luksusowym klimatem bohemy.
Poza gustownym wystrojem ma wszystkie potrzebne wyposażenie – umywalkę z bieżącą wodą, składaną toaletę, lodówkę, kuchenkę, śmieci i schowek na wszystko, co ma w drodze.
Filozofia minimalizmu Nicka rozciąga się na zrównoważony rozwój w postaci recyklingu wszystkiego, co tylko się da: dwa obrotowe fotele kapitańskie z przodu zostały kupione tanio, ponieważ były w zużytym stanie. Pies lubi siedzenie ze strzelbą z przodu na drodze.
Ile kosztuje Ford Econoline w 2023 roku?
Ford Econoline z tego rocznika nie jest wyposażony w system Apply Car Play ani Android Auto – aktualizacja w postaci dostępnego na rynku wtórnym urządzenia z ekranem dotykowym rozwiązuje problem i przenosi Econoline w lata 20. XX wieku.
Kolejną cechą furgonetki, która pozwala jej stać się idealnym nowoczesnym partnerem Vanlife dla pracujących nomadów, jest integracja Wi-Fi, drukarka, akumulatory zapasowe i dysk zapasowy LAN. Z tyłu znajduje się kuchenka na zewnątrz i kilka innych niezbędnych rzeczy, które mogą być potrzebne podczas lądowania i życia na zewnątrz: MaxTrax to opatentowany zestaw desek, które wchodzą pod koła w lepkich sytuacjach, takich jak piasek, błoto i śnieg.
Oczywiście ta furgonetka nie jest na najbardziej luksusowym końcu skali, mimo że jest autentycznie atrakcyjna ze wszystkich stron, a część sukcesu Nicka wydaje się polegać na prostocie i oszczędzaniu gotówki tam, gdzie to możliwe, na przykład dzięki zbiornikom na wodę, które były tanie przedmioty z Walmart.
Na stronach z ogłoszeniami w Internecie jest wiele używanych samochodów kempingowych Ford Econoline, ale dla tych, którzy mogą zacząć od nowa, dostępne są Econoline z każdego rocznika sięgającego lat 60-tych.
Pierwsza generacja (1961-1967) i 2. generacja (1968-1974) Ford Econoline kosztuje średnio 21-22 000 USD na aukcji, podczas gdy 3. generacja (1975-1991) jest warta skromne 10 000 USD.
Czwarta generacja Forda Econoline, która trwa od 1992 roku do dnia dzisiejszego, jest również warta średnio około 23 000 USD, z przystojnymi modelami z liftingiem twarzy od 2008 roku, takimi jak furgonetka Nicka, w tym samym przedziale cenowym. Nowiutkie Econolines z 2023 roku będą wyposażone w nowe, błyszczące silniki, ale nie można zaprzeczyć, że Nick wraca do domu.