Tesla wysyła szefa z Szanghaju, pomocników do przyspieszenia produkcji w USA
![Tesla wysyła szefa z Szanghaju, pomocników do przyspieszenia produkcji w USA](https://oen.pl/wp-content/uploads/2022/12/383597261-770x470.gif)
SZANGHAJ – Tesla zwróciła się do szefa Chin, Toma Zhu, aby rozwiązał problemy związane z inżynierią produkcji w Stanach Zjednoczonych, według dwóch osób posiadających wiedzę na ten temat.
Pracują nad nadchodzącymi projektami, w tym nad Cybertruckiem, powiedzieli ludzie, dodając, że koledzy Zhu w Chinach uważają, że jest on przygotowywany do większej roli w czasie, gdy dyrektor generalny Elon Musk chce dokonać przeglądu Twittera.
Oto spojrzenie na Zhu i innych kluczowych chińskich menedżerów, którzy pomogli fabryce Tesli w Szanghaju wyjść z blokad, aby zbliżyć producenta pojazdów elektrycznych do globalnych celów wzrostu na ten rok.
Toma Zhu
Zhu, który urodził się w Chinach, ale teraz ma paszport nowozelandzki, dołączył do Tesli w 2014 roku. Wcześniej był kierownikiem projektu w firmie założonej przez jego kolegów z studiów MBA na Duke University, doradzając chińskim wykonawcom pracującym nad zagranicznymi projektami infrastrukturalnymi.
Zhu nadzorował projekty dla Kaibo Engineering w Libii i Sudanie, kiedy został przedstawiony Calowi Lanktonowi, ówczesnemu dyrektorowi globalnej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Tesli. Według jednej z osób bliskich Zhu Lankton zatrudnił później Zhu, aby zajął się budową stacji ładowania Tesli w Chinach.
Osoby te nie zostały upoważnione do rozmowy z mediami i odmówiły identyfikacji. Zhu nie udało się uzyskać komentarza, a Telsa nie odpowiedziała na prośby o komentarz.
Zhu objął stanowisko dyrektora krajowego Tesli w Chinach pod koniec 2014 roku, kiedy sprzedaż Modelu S spadała na największym rynku motoryzacyjnym na świecie.
Pod rządami Zhu samochody Tesli były zwolnione z ograniczeń ruchu w dużych miastach, takich jak Pekin, a producent samochodów wprowadził adapter, aby samochody mogły być ładowane przy użyciu odnowionego chińskiego standardu ładowania. Te ruchy zwiększyły sprzedaż Tesli w Chinach, a jej przychody z Chin wzrosły ponad trzykrotnie w 2016 roku w stosunku do 2015 roku.
Podczas dwumiesięcznej blokady COVID w Szanghaju Zhu był jedną z pierwszych grup pracowników śpiących w fabryce, którzy starali się utrzymać ją w ruchu, powiedzieli ludzie, którzy z nim pracowali.
Po 22 dniach przestoju zakład w Szanghaju wznowił częściową produkcję w systemie „zamkniętej pętli”, w którym tysiące pracowników i dostawców mieszkało i pracowało w fabryce przez tygodnie.
Zhu, bezproblemowy menedżer, który nosi modną fryzurę, preferuje polarowe kurtki marki Tesla i mieszka w dotowanym przez rząd mieszkaniu, które znajduje się 10 minut jazdy od Szanghaju Gigafactory.
Kiedy Tesla opublikowała zdjęcie na Twitterze w zeszłym tygodniu, aby uczcić swój zakład w Austin w Teksasie, który osiągnął kamień milowy w produkcji, Zhu był wśród setek uśmiechniętych pracowników na hali produkcyjnej.
Allana Wanga
Allan Wang awansował na wiceprezesa odpowiedzialnego za sprzedaż i dostawy w Chinach w lipcu, zgodnie z jego profilem na Linkedin. Od listopada Tesla oferuje zachęty i rabaty kupującym na swoim drugim co do wielkości rynku. Wang, który dołączył do Tesli w 2014 roku, wcześniej pracował dla Apple i AMD.
Gang piosenki
Song Gang jest kierownikiem zakładu Giga Shanghai od 2018 roku. Był długoletnim inżynierem projektu w General Motors i Ford Motor, zanim w 2015 roku przeniósł się, by nadzorować produkcję dla Zhidou, startupu zajmującego się pojazdami elektrycznymi. Song był jednym z dyrektorów Tesli, którzy podróżowałem z Zhu.