Motoryzacja

Tesla wysyła szefa z Szanghaju, pomocników do przyspieszenia produkcji w USA

  • 22 grudnia, 2022
  • 3 min read
Tesla wysyła szefa z Szanghaju, pomocników do przyspieszenia produkcji w USA


SZANGHAJ – Tesla zwróciła się do szefa Chin, Toma Zhu, aby rozwiązał problemy związane z inżynierią produkcji w Stanach Zjednoczonych, według dwóch osób posiadających wiedzę na ten temat.

Pracują nad nadchodzącymi projektami, w tym nad Cybertruckiem, powiedzieli ludzie, dodając, że koledzy Zhu w Chinach uważają, że jest on przygotowywany do większej roli w czasie, gdy dyrektor generalny Elon Musk chce dokonać przeglądu Twittera.

Oto spojrzenie na Zhu i innych kluczowych chińskich menedżerów, którzy pomogli fabryce Tesli w Szanghaju wyjść z blokad, aby zbliżyć producenta pojazdów elektrycznych do globalnych celów wzrostu na ten rok.

Toma Zhu

Zhu, który urodził się w Chinach, ale teraz ma paszport nowozelandzki, dołączył do Tesli w 2014 roku. Wcześniej był kierownikiem projektu w firmie założonej przez jego kolegów z studiów MBA na Duke University, doradzając chińskim wykonawcom pracującym nad zagranicznymi projektami infrastrukturalnymi.

Zhu nadzorował projekty dla Kaibo Engineering w Libii i Sudanie, kiedy został przedstawiony Calowi Lanktonowi, ówczesnemu dyrektorowi globalnej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Tesli. Według jednej z osób bliskich Zhu Lankton zatrudnił później Zhu, aby zajął się budową stacji ładowania Tesli w Chinach.

Warto przeczytać!  Firma zajmująca się recyklingiem akumulatorów Cirba Solutions planuje ekspansję

Osoby te nie zostały upoważnione do rozmowy z mediami i odmówiły identyfikacji. Zhu nie udało się uzyskać komentarza, a Telsa nie odpowiedziała na prośby o komentarz.

Zhu objął stanowisko dyrektora krajowego Tesli w Chinach pod koniec 2014 roku, kiedy sprzedaż Modelu S spadała na największym rynku motoryzacyjnym na świecie.

Pod rządami Zhu samochody Tesli były zwolnione z ograniczeń ruchu w dużych miastach, takich jak Pekin, a producent samochodów wprowadził adapter, aby samochody mogły być ładowane przy użyciu odnowionego chińskiego standardu ładowania. Te ruchy zwiększyły sprzedaż Tesli w Chinach, a jej przychody z Chin wzrosły ponad trzykrotnie w 2016 roku w stosunku do 2015 roku.

Podczas dwumiesięcznej blokady COVID w Szanghaju Zhu był jedną z pierwszych grup pracowników śpiących w fabryce, którzy starali się utrzymać ją w ruchu, powiedzieli ludzie, którzy z nim pracowali.

Po 22 dniach przestoju zakład w Szanghaju wznowił częściową produkcję w systemie „zamkniętej pętli”, w którym tysiące pracowników i dostawców mieszkało i pracowało w fabryce przez tygodnie.

Zhu, bezproblemowy menedżer, który nosi modną fryzurę, preferuje polarowe kurtki marki Tesla i mieszka w dotowanym przez rząd mieszkaniu, które znajduje się 10 minut jazdy od Szanghaju Gigafactory.

Warto przeczytać!  Przepisy dotyczące emisji pojazdów mogą zmusić producentów samochodów do przyspieszenia planów pojazdów elektrycznych

Kiedy Tesla opublikowała zdjęcie na Twitterze w zeszłym tygodniu, aby uczcić swój zakład w Austin w Teksasie, który osiągnął kamień milowy w produkcji, Zhu był wśród setek uśmiechniętych pracowników na hali produkcyjnej.

Allana Wanga

Allan Wang awansował na wiceprezesa odpowiedzialnego za sprzedaż i dostawy w Chinach w lipcu, zgodnie z jego profilem na Linkedin. Od listopada Tesla oferuje zachęty i rabaty kupującym na swoim drugim co do wielkości rynku. Wang, który dołączył do Tesli w 2014 roku, wcześniej pracował dla Apple i AMD.

Gang piosenki

Song Gang jest kierownikiem zakładu Giga Shanghai od 2018 roku. Był długoletnim inżynierem projektu w General Motors i Ford Motor, zanim w 2015 roku przeniósł się, by nadzorować produkcję dla Zhidou, startupu zajmującego się pojazdami elektrycznymi. Song był jednym z dyrektorów Tesli, którzy podróżowałem z Zhu.


Źródło