Podróże

Test drogowy Mercedes-Benz Sprinter: życie w (cargo) #vanlife

  • 31 sierpnia, 2022
  • 10 min read
Test drogowy Mercedes-Benz Sprinter: życie w (cargo) #vanlife


Zwykle piszę recenzje samochodów z ogólną myślą, że ktoś, kto to czyta, może faktycznie użyć go do ustalenia, czy kupno jednego jest dobrym pomysłem. Ale Mercedes-Benz Sprinter Cargo Van ze 170-calowym rozstawem osi i wysokim dachem? Dla kogo tak naprawdę może to być? Właściciel firmy rooterskiej? FedEx? Poczta Królewska?

Więc to będzie coś innego: szansa doświadczenia i podzielenia się tym, jak to jest prowadzić jeden z tych gigantycznych samochodów dostawczych z wysokim dachem, które stają się coraz bardziej powszechne w dobie e-commerce. Dało to również przedsmak tego, jak wyglądałoby #vanlife dla wszystkich ludzi, którzy kupują takiego Sprintera, podnoszą prześwit, zakładają opony terenowe i rzucają się do wnętrza, by zapuścić się w plener… i naprawdę wkurzyć wszystkich na kempingach, którzy go nie mają. Nie jestem do końca pewien, dlaczego, ale odniosłem takie wrażenie.

Krótko mówiąc, Sprinter z pewnością jest inny. Drzwi kierowcy odblokowują się metalicznie klekotać i otwiera się, ukazując siedzenie kierowcy umieszczone mniej więcej na wysokości tułowia na metalowym pudle w kolorze nadwozia. W tym przypadku Royal Mail czerwony. Stawiasz jedną stopę na wyciętym plastikowym schodku i wciągasz się do kabiny, opadając na miękki, pokryty sztuczną skórą fotel kierowcy. I tak, to oficjalnie „skóra”, a nie zwykły MB-Tex Mercedesa. To byłby przekonujący zamiennik skóry. Ten rzeczy to czysty, lepki winyl, który z pewnością dobrze komponuje się z 90-stopniowymi dniami i kilkoma akrami przedniej szyby. Niedopałki zostaną przypalone, ale przynajmniej to tylko opcja za 62 dolary. Nie, nie zostawiłem zera. To naprawdę tylko 62 dolary.

Aby włączyć klimatyzację, aby złagodzić przypalanie tyłka, ustaw przełącznik prędkości wentylatora na maksimum. Sprinter ma ręczną klimatyzację, chociaż ten przełącznik i inne przyciski są zwykle używane w układach automatycznej klimatyzacji innych Mercedesów. To tylko jeden z wielu przykładów zastosowania znanych komponentów Mercedesa w zupełnie nieznany sposób. Ekran dotykowy ma tę samą strukturę menu i grafikę, co samochód Mercedes lub SUV wyposażony w MBUX, ale wyświetlacz jest mały i nie ma nadmiarowego panelu dotykowego konsoli środkowej. Do tego przydałaby się konsola środkowa. Chłodne obrotowe wloty powietrza są wspólne z GLB i innymi Mercedesami wywodzącymi się z Klasy A, ale otaczający je twardy, szorstki plastik z pewnością nie. Podobnie, konstrukcja koła kierownicy, elementy sterujące i towarzyszące im słupki mogą być wspólne z GLB, ale nie są obite skórą i ozdobione metalicznym plastikowym wykończeniem. Przyciski menu po lewej stronie i panel dotykowy obsługują staromodny, czarno-biały ekran komputera pokładowego między zwykłymi analogowymi wskaźnikami. Nie ma tutaj w pełni cyfrowego wyświetlacza z wieloma układami projektowymi i oświetleniem klubów tanecznych.

Warto przeczytać!  Przyjazny zakład na rzecz ścieżek rowerowych

Dostępnych jest wiele opcji siedzeń, w tym fotel amortyzowany, fotel obrotowy i „komfortowe siedzenie”, które umożliwia dodatkową regulację ręczną. Ten Sprinter był jednak dostarczany z opcjonalnym elektrycznym fotelem kierowcy Comfort Plus, który jest ustawiany na miejscu za pomocą zwykłych elementów sterujących siedzenia montowanych w drzwiach Mercedesa. Obejmuje również ręczne prostowanie ud. Przy każdym z tych wyborów pozycja siedząca jest podobna do siedzenia na krześle kuchennym z pedałami u stóp. Wyżsi kierowcy mogą stwierdzić, że siedzenie nie jest wystarczająco odchylone do tyłu i nie jest jasne, czy winna jest opcjonalna ścianka działowa tego vana. To zdecydowanie sprawia, że ​​lusterko wsteczne jest szczątkowe. Po prostu wskazałem go na dach, żeby przypomnieć sobie, żeby na niego nie patrzeć, ale dawny Autoblog współpracownik Dan Edmunds odkrył, że jeśli zostawisz to na miejscu, współpracuje z przegrodą i ciemną przestrzenią ładunkową, aby stać się lusterkiem wstecznym. Robi się dziwacznie.

Nad tym lustrem znajdują się plastikowe półki, idealne do przechowywania podkładek i tym podobnych dla kierowców FedEx, i prawdopodobnie cała masa mieszanek szlakowych Whole Foods dla gamperów. Dodatkowe miejsce do przechowywania znajduje się na górze deski rozdzielczej, gdzie porty USB znajdują się wyłącznie w plastikowym pojemniku za systemem informacyjno-rozrywkowym. Na zewnętrznych częściach deski rozdzielczej znajdują się również uchwyty na kubki, w tym za tablicą rozdzielczą, dokładnie tam, gdzie chcę schować gorącą kawę. W tradycyjnym vanie pod panelem sterowania klimatyzacją znajdują się cztery dodatkowe wsporniki. W sumie na dwa siedzenia przypada sześć uchwytów na kubki.

Nad kierowcą jest wystarczająco dużo miejsca nad głową, aby Abe Lincoln mógł wygodnie usiąść bez zdejmowania kapelusza lub, alternatywnie, całe twoje 6-metrowe naprawdę stać prosto między siedzeniami, a moja głowa po prostu muskała podsufitkę. W jeszcze wyższej przestrzeni ładunkowej tego Sprintera z wysokim dachem mogę chodzić bez zastanawiania się, czy zrobić unik. Właśnie dlatego są tak dobrymi kamperami – fantazyjnymi wersjami terenowymi lub innymi.

Wspinaczka do przestrzeni ładunkowej jest również znacznie niższa (27 cali) niż oldschoolowa furgonetka, taka jak GM Chevy Express i GMC Savana, nie mówiąc już o pickupie. Podnoszenie ciężkiego metalowego stolika bocznego do i z bocznych drzwi Sprintera było wykładniczo łatwiejsze niż wnoszenie go do łóżka dostawczego. Szczerze mówiąc, nie sądzę, żebym w ogóle był w stanie to zrobić. I to tylko jeden powód, dla którego taka furgonetka jest znacznie bardziej pomocna w przewożeniu rzeczy niż pickup. Podczas gdy w trzech podróżach przetransportowałem ponad 20 pudeł i pojemników Rubbermade z mojego domu do magazynu w pełnowymiarowych pickupach, udało mi się przewieźć cały ładunek w Sprinterze przy minimalnym układaniu lub tetrisingu. Było też wolne miejsce. Mimo że jest to dość ekstremalny van pod względem wielkości (dostępna jest jeszcze dłuższa wersja z tym samym rozstawem osi), to doświadczenie zdecydowanie pokazało korzyści płynące z posiadania tak niskiej, przepastnej i łatwej w manewrowaniu przestrzeni do ciągnięcia ciężkich i/lub obfitych obiekty. To było oczywiście wystarczające do ciągnięcia lekkiego, stosunkowo skąpego bagażu.

Warto przeczytać!  Air India ujawnia zamówienia na 470 samolotów Boeing i Airbus

Mówiąc o zwrotności, wystarczy jedna próba zaparkowania, aby wywołać „wow”. Promień skrętu tej konkretnej wersji Sprintera wynosi 47 stóp, co może być o 7 stóp szersze niż Mercedes GLS, ale ten Sprinter jest również o 5 stóp i 8 cali dłuższy niż GLS. Koła obracają się tak bardzo, że wydaje się, że do dziobu łodzi przymocowana jest lina, która ciągnie ją w bok w kierunku doku; wrażenie z pewnością wzmocnione przez fakt, że zasadniczo siedzisz na przedniej osi.

W locie ta wysoka, wysunięta do przodu pozycja siedząca i przednia szyba Crystal Palace zapewniają zdumiewającą widoczność. Tylko autobusy i inne pojazdy użytkowe są w stanie to przebić. Może papamobile, ale Franciszek oczywiście nie prowadzi. Silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem jest mocny i dobrze pasuje do takiego pojazdu (jedyną opcją na gaz jest czterocylindrowy rzędowy silnik o mocy 188 koni mechanicznych, który musi rzucić wyzwanie tylko lodowcowi Columbia), a gdy jest nieobciążony, jego 325 funtów-stopy Torque basta że to bezwarunkowo doesn’t dotyk powolny. To powiedziawszy, opcjonalny 3,0-litrowy turbodiesel rzędowy-6 w tej furgonetce zostanie wycofany w 2023 roku. Zastąpi go czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z podwójnym turbodoładowaniem, który pomimo mniejszej liczby cylindrów będzie wytwarzał większą moc i moment obrotowy. Nadal będzie oferowany czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z pojedynczą turbosprężarką, ale jest to również nowość. Czterocylindrowy silnik gazowy kontynuuje wyścig z żółwiami z Galapagos. Zadebiutuje również dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów, która zastąpi siedmiobiegową skrzynię tej furgonetki, co było zupełnie nieszkodliwe, ale więcej biegów rzadko jest złą rzeczą podczas przewożenia ciężkich ładunków.

Jazda pojazdem o długości 23 stóp wymaga oczywiście pewnych zmian w sposobie prowadzenia, przy czym głównym punktem koncentracji są zakręty. Musisz huśtać się szeroko, jak w pickupie, ale ponieważ jesteś tak daleko do przodu w pojeździe, fizycznie kończysz jeszcze dalej poza normalnym miejscem podczas skręcania. Wyobraź sobie, że jesteś montowany na masce F-350 podczas skręcania w prawo, a wpadniesz na pomysł. Jazda jest przyzwoita, ale to był model 2500. Wyobrażam sobie, że 3500 lub 3500XD byłby odrobinę w stylu Flintstone’a, gdyby zdarzyło ci się prowadzić te podwójne wersje bez ładunku.

Warto przeczytać!  Eurostar: „najfajniejsze miasto” w Niemczech, 80 minut od Londynu, do którego można się dostać za 15 funtów

Kolejną ważną rzeczą, o której należy pamiętać, jest wzrost. A nie tylko „Nie wjeżdżaj 9-metrowym vanem do garażu”. Boki są tak wysokie, że drzewa stanowią problem podczas parkowania równoległego na ulicach miasta… a nawet podczas jazdy ulicami miasta. To prawdopodobnie duży powód, dla którego facet z FedEx parkuje na końcu twojego podjazdu lub dziwnie daleko. I pamiętajcie, to był niezmodyfikowany Sprinter z wysokim dachem. Glampingowe wersje overlander mają zwiększony prześwit i opony terenowe, a także prawdopodobnie dodatkową klimatyzację, deski do wiosłowania i skrzynię ładunkową Yakima na dachu. Ja też nie przesadzam. W mojej okolicy jest kilka, wszystkie do pewnego stopnia wyposażone w ten sposób.

Żaden nie jest jednak pomalowany na czerwono Jupiter Red, który jeszcze niedawno był kolorem klasy C. Chociaż większość Sprinterów, które widzisz, jest pomalowana na czarno, biało lub szaro (prawdopodobnie najbardziej w nich Mercedes), dostępna jest zaskakująco żywa kolekcja farb. Oprócz tego charakterystycznego dla Royal Mail malowania, możesz otrzymać turkusowy Aqua Green, Brilliant Blue w kolorze jaj rudzika, słoneczny Calcite Yellow, dwa dodatkowe odcienie czerwieni (Sunset i Velvet) oraz cztery odcienie ciemniejszego błękitu (Steel, Vanda, Cavansite i Czarno-niebieski).

Tak w skrócie wygląda Sprinter. Aby być całkowicie szczerym, to nie tak, że wnoszę do gry w piłkę moją zwykłą głęboką studnię porównawczych doświadczeń z jazdy próbnej. Nigdy nie jeździłem Fordem Transitem, minęło pięć lat, odkąd jeździłem Ramem Promasterem na kursie zamkniętym i 10 lat, odkąd dowodziłem Nissanem NV. Jeden z vanów GM? Jestem prawie pewien, że byłem w liceum, kiedy ostatni raz Chevy miał Express we flocie prasowej… a mam 38 lat.

W związku z tym pozostawię analizę porównawczą, w tym koszt, rozmiar, ładowność itp., Komuś bardziej wykwalifikowanemu. Jednak moim zdaniem jedynym wyraźnym powodem, dla którego warto kupić Forda lub Ram zamiast Mercedesa, jest konserwacja i naprawa. Jeśli coś się zepsuje w Twoim glampingu w środku pustkowia, dużo łatwiej będzie znaleźć dealera Forda niż Mercedesa lub Freightlinera (może?). Ale to wszystko, co naprawdę mam. Najważniejsze jest to, że jazda gigantycznie wysokim i długim Mercedesem Sprinterem 2500 to prawdziwa podróż. Gorąco polecam. Jeśli możesz to zrobić bez konieczności uprzedniego zatrudnienia w firmie FedEx, tym lepiej.




Źródło