Technologia

Test porównawczy Forspoken na PC — sprawdzanie liczby klatek na sekundę i czasów ładowania pierwszej gry DirectStorage

  • 24 stycznia, 2023
  • 5 min read
Test porównawczy Forspoken na PC — sprawdzanie liczby klatek na sekundę i czasów ładowania pierwszej gry DirectStorage


Square Enix nie dostarczyło nikomu egzemplarza recenzji Forspoken na PC przed premierą, przez co fani obawiają się najgorszego dla optymalizacji na platformie. Trudno ich winić, biorąc pod uwagę smutny stan wielu ostatnich portów na PC, nie wspominając już o niezwykle wysokich oficjalnych wymaganiach sprzętowych Forspoken na PC.

Dlatego byłem bardzo ciekawy, aby sprawdzić to wraz ze wszystkimi innymi, gdy gra została odblokowana około godzinę temu. Co zaskakujące, Forspoken PC ma wbudowany test porównawczy, który nie tylko testuje liczbę klatek na sekundę w szeregu środowisk, ale także mierzy czasy ładowania, co jest odpowiednie dla pierwszej gry Microsoft DirectStorage.

W związku z tym natychmiast uruchomiłem narzędzie do testów porównawczych i przechwyciłem je. Ku mojej wielkiej uldze, wydaje się, że nie ma powodów do zmartwień. To prawda, że ​​prawdziwy test leży w samej grze, ale ocena tego zajmie więcej czasu.

Zagłębmy się w każdą scenę testu porównawczego. Pierwszy ładuje się do poziomu Nowego Jorku po 3,836 sekundy, średnio 119 klatek na sekundę, chociaż poziom jest pusty z NPC.

Druga scena zbliża się do smoczego bossa. Tutaj liczba klatek na sekundę wynosi średnio 92 FPS, chociaż czas ładowania (7,453 sekundy) jest wysoki.

Warto przeczytać!  Samsung Expert RAW: oto jak robić profesjonalne zdjęcia na flagowcach Galaxy

Trzecia scena znajduje się w Praenost, domenie Tanta Sila, ognistym i skalistym środowisku, które obciąża liczbę klatek na sekundę (74 FPS). Czas ładowania jest najdłuższym, jaki zarejestrowaliśmy i wynosi 9,464 sekundy.

Czwarta scena przenosi nas do miasta Cipal, gdzie w Forspoken rozgrywają się praktycznie wszystkie interakcje fabularne. Czas ładowania (3,207 sekundy) jest tutaj znacznie krótszy, a liczba klatek na sekundę utrzymuje się na stałym poziomie 79 FPS pomimo kilku NPC na placu.

Piąta scena przedstawia przegląd zamku Junoon, siedziby Tanta Cinta, wspaniałe przedstawienie klasycznego high fantasy. Ten czas ładowania był dość szybki i wyniósł 2,852 sekundy, a średnia liczba klatek na sekundę jest również stosunkowo wysoka i wynosi 89 FPS.

Szósta scena ładuje przypominające las środowisko Avoalet, królestwa Tanta Prav. To był najszybszy czas ładowania w naszym teście porównawczym Forspoken na PC, który wyniósł zaledwie 1,485 sekundy, rywalizując z tymi na PlayStation 5, choć liczba klatek na sekundę jest nieco niższa i wynosi 77 kl./s.

W siódmej i ostatniej scenie wracamy do Cipala. Ładowanie było ponownie bardzo szybkie i wyniosło 1,870 sekundy, a liczba klatek na sekundę była również bardzo wysoka i wynosiła średnio 102, chociaż tym razem test porównawczy nie wczytał żadnych NPC.

Warto przeczytać!  Wszystko, co musisz wiedzieć o dotychczasowej współpracy Microsoft i OpenAI

Na moim komputerze (Intel i7 12700KF, 16 GB RAM DDR4, RTX 4090, WD_Black SN850 NVMe SSD) mogłem maksymalnie wykorzystać wszystkie ustawienia grafiki przy 4K z DLSS Super Resolution ustawionym na Jakość i uzyskać średnio 93 klatki na sekundę, pomimo braku zalecane 32 GB RAM.

Jednak średni czas ładowania (nie podany przez benchmark, więc obliczyliśmy go ręcznie) wynosi 4,30 sekundy, czyli nie tego oczekiwaliśmy od DirectStorage w porównaniu z jednosekundowymi ładowaniami dostępnymi na PS5. Nawet Square Enix powiedział w poście na forum Steam, że spodziewają się 1-2 sekund czasu ładowania z dyskiem SSD NVMe.

Mimo wszystko nie jest to do końca zaskakujące. Forspoken PC nie wydaje się korzystać z najnowszej wersji DirectStorage (1.1), która dodaje dekompresję GPU, taką jak RTX IO, nawet jeśli sami programiści prosili o to podczas GDC 2022. Poza tym architektura PS5 (i Xboksa Series X’s też) został zaprojektowany z myślą o jak najkrótszym czasie ładowania, a środowisko gier komputerowych jeszcze nie istnieje, pomimo szybszych dysków NVMe. DirectStorage powinien być krokiem we właściwym kierunku, ale to pierwsze wyjście nie robi wrażenia.

Warto przeczytać!  Podział technologii kosmicznych NASA przynosi korzyści medycynie ziemskiej i narzędziom z Księżyca na Marsa

Jednak czasy ładowania są ostatecznie znacznie mniej ważne niż optymalizacja. Test porównawczy sugeruje, że Forspoken PC nie będzie tak problematyczny w uruchomieniu, jak początkowo się obawiano. Grając w grę na PS5, można śmiało powiedzieć, że na PC wygląda ona znacznie lepiej pod każdym względem.

Obecnie obowiązuje blokada 120 klatek na sekundę, co może irytować użytkowników wyposażonych w wyświetlacze o bardzo wysokiej częstotliwości odświeżania, chociaż trudno byłoby uruchomić tę grę w wysokiej rozdzielczości i liczbie klatek na sekundę z ustawieniami graficznymi (w tym ray tracing okluzja i cienie) ) maks. I nie ma sensu obniżać grafiki, aby uzyskać wyjątkowo wysoką liczbę klatek na sekundę, ponieważ jest to RPG akcji z otwartym światem dla jednego gracza, a nie konkurencyjna gra wieloosobowa. Modderzy prawdopodobnie znajdą obejście blokady 120 FPS w krótkim czasie, a kiedy to zrobią, damy wam znać.

Nawiasem mówiąc, jest dostępne darmowe demo Forspoken na PC do pobrania dla każdego, kto się waha.

Udostępnij tę historię

Facebook

Świergot


Źródło