Rozrywka

„Texas Hold „Em” Beyoncé debiutuje na krajowych listach przebojów, co jest rzadkim osiągnięciem

  • 20 lutego, 2024
  • 5 min read
„Texas Hold „Em” Beyoncé debiutuje na krajowych listach przebojów, co jest rzadkim osiągnięciem


grać

Nowy singiel country Beyoncé „Texas Hold 'Em” zadebiutował na 50. miejscu listy przebojów country magazynu Billboard i na 54. w Mediabase, co jest rzadkim osiągnięciem czarnoskórych artystek country.

W ciągu osiemdziesięciu lat istnienia magazynu Billboard na krajowych listach przebojów tylko siedem czarnoskórych zespołów kobiecych znalazło się na tych listach przebojów. Utwór Lindy Martell z 1969 roku „Color Him Father” nadal jest rekordzistą pod względem najwyższego miejsca na listach przebojów czarnej artystki country – nr 22.

Wykresy emisji programów w poszczególnych krajach Billboardu i Mediabase mierzą obroty na głównych i mniejszych rynkach oraz klasyfikują rekordy na podstawie wyświetleń wśród widzów. Krajowe stacje radiowe zwracają szczególną uwagę na te liczby, aby określić, jak dobrze radzi sobie utwór i czy należy go odtwarzać.

Według US Radio Updater „Texas Hold 'Em” to pierwsza piosenka solowej czarnoskórej artystki, która znalazła się na listach przebojów od czasu hitu Micky’ego Guytona „Heartbreak Song” z 2016 roku. Guytonowi zajęło około trzech miesięcy pojawienie się na listach przebojów w radiu country. Beyoncé osiągnęła to w tydzień.

Warto przeczytać!  Horoskop dzienny na 16 lipca 2023

Rissi Palmer, czarnoskóra performerka country i prowadząca program Color Me Country w Apple Music Radio, wydała w latach 2007–2008 trzy single country, z których żaden nie zajął wyższego miejsca na listach przebojów niż 47.

„W każdym razie lekcja w tym tygodniu dotyczy wszystkiego, co nam powiedziano o radiu (country) i co musimy zrobić, nie musimy tego robić” – powiedziała. „Powiedzieli na głos cichą część. Nie musisz organizować trasy radiowej, nie musisz publikować piosenki, bo mogą ją pobrać z Internetu”.

Utwory artystów, które zazwyczaj nie są odtwarzane w radiu country, na początku swojej kariery często plasują się pośrodku zestawienia, ale potem zwykle tam pozostają. Ballada „In Your Love” amerykańskiego artysty Tylera Childersa rozpoczęła się na podobnej pozycji co Beyoncé i po pięciu miesiącach osiągnęła dopiero 43. miejsce.

Liczby te odzwierciedlają oszczędną słyszalność, początkowo w stacjach średniego rynku, a następnie powoli dodawane do niskiej rotacji w szerszej grupie stacji radiowych z głównych rynków krajowych.

Sytuacja Beyoncé jest zarówno podobna, jak i całkowicie odmienna od sytuacji Childers.

Jako branża muzyka country może powoli dostosowywać się do sukcesów kobiet na całym świecie.

Piosenka Lainey Wilson z 2020 r. „Things A Man Oughta Know” minęła 64 tygodnie od daty premiery, zanim znalazła się na szczytach radiowych list przebojów magazynu Billboard.

Warto przeczytać!  Gwiazdy reagują na wybuchowe utwory Drake'a i Ricka Rossa Diss

Jednak trzy lata później singiel Wilsona „Watermelon Moonshine” potrzebował zaledwie 16 tygodni, aby osiągnąć szczyt rozgłosu w radiu country.

„Texas Hold 'Em” może przyćmić ten standard i przejść do historii.

Czy Beyoncé „Texas Hold „Em” zajmie czołowe miejsca na listach przebojów? Te piosenki stanowią precedens

W ciągu ostatniej dekady Mickey Guyton – czterokrotnie nominowana do nagrody Grammy czarnoskóra performerka country – umieściła trzy piosenki na listach przebojów country magazynu Billboard.

„Better Than You Left Me” z 2015 roku spędziło siedem miesięcy na listach przebojów i zadebiutował na 34. miejscu. Rok zakończyła świąteczną piosenką „Do You Want To Build A Snowman”, która uplasowała się na 57. miejscu list przebojów. Jej singiel z 2016 roku „ Heartbreak Song” osiągnął 45. miejsce po trzech miesiącach.

Nominowany do nagrody Grammy utwór Guytona „Black Like Me” z 2020 roku nigdy nie został przesłany do radia country. Zamiast tego piosenka osiągnęła 30. pozycję na liście przebojów magazynu Billboard dla dorosłych.

Pięćdziesiąt lat przed Guytonem Linda Martell umieściła także trzy piosenki na listach przebojów magazynu Billboard w latach 1969–1970. Oprócz „Color Him Father” wersja Martell z „Before the Next Teardrop Falls” zajęła 33. miejsce i jej „Bad Case of the Blues” osiągnął 57. miejsce.

Warto przeczytać!  Robert Blake, aktor uniewinniony w sprawie zabójstwa żony, zmarł w wieku 89 lat

Piosenka country Beyoncé „Daddy Lessons” z 2016 roku zadebiutowała i zajęła 41. miejsce na liście Billboard Hot 100, a na 26. miejscu listy Hot R&B/Hip-Hop Songs. Po wydaniu „Texas Hold 'Em” i „16” Carriages” i „Daddy Lessons” wzrosły o 370% w usługach strumieniowego przesyłania muzyki. W momencie wydania nie był sprzedawany w radiu country.

Beyoncé i przyszłość muzyki country

W zeszłym tygodniu magazyn Variety poinformował, że dyrektor ds. treści w Cumulus Media, Brian Philips, był tak nastawiony na dodanie „Texas Hold 'Em” do rotacji swoich stacji, że zanim utwór został udostępniony, znalazł plik audio w formacie Waveform (WAV) zawierający piosenka w Internecie. Uważa, że ​​w miarę jak format country będzie zyskiwał na znaczeniu, będzie ewoluował i stanie się bardziej eksperymentalny i przyjazny.

Rissi Palmer również nie może się doczekać ewolucji.

„W przeciwieństwie do kobiet, które były przede mną, w przyszłości czarne artystki pojawiające się na listach przebojów (na wysokich stanowiskach) w radiu country mogą stać się powszechne” – powiedziała. „To nie będzie dziwne – będzie tak samo normalne jak każde inne”.

„Texas Hold „Em”: Czy establishment muzyki country przyjmie Beyoncé? Oto jak to stwierdzić


Źródło