Podróże

Thalys łączy się z Eurostar, a jego marka znika

  • 24 stycznia, 2023
  • 6 min read
Thalys łączy się z Eurostar, a jego marka znika


Wyjątkowa marka, która zapowiada nowy impuls dla transportu koleją dużych prędkości w Europie

Grupa Eurostar, zrzeszająca Thalys i Eurostar, ujawniła dziś nową markę, która pozwoli firmie rozwijać się jako jeden podmiot. Ambicją jest przewożenie 30 milionów pasażerów rocznie do 2030 roku, a tym samym stanie się punktem odniesienia dla zrównoważonych podróży w Europie.

Do końca 2023 roku projekt nowej marki pod szyldem Eurostar będzie dostępny we wszystkich punktach styku z klientami, w tym w 51 pociągach. Nazwa „Eurostar” została wybrana ze względu na silną świadomość marki wśród konsumentów, zarówno na poziomie europejskim, jak i światowym, który pozostaje rosnącym rynkiem usług kolei dużych prędkości.

Grupa Eurostar wybrała jako swój symbol i nowe logo charakterystyczną gwiazdę, zainspirowaną Etoile du Nord, oryginalnym połączeniem kolejowym łączącym Paryż, Brukselę i Amsterdam, która jest hołdem dla pierwszego logo Eurostar.

Etoile du Nord © Jean-Pierre Vergez-Larrouy – https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19063126

Animowana grafika iskry działa jak kompas i symbolizuje cel marki: tworzenie nowych możliwości, łączenie ludzi, miejsc, firm i kultur ponad granicami.

Nowe logo Eurostara

Pod jedną marką Grupa Eurostar zamierza tchnąć nowe życie w transport kolejowy dużych prędkości w Europie. I to przy jednoczesnym dalszym oferowaniu atrakcyjnej alternatywy dla transportu drogowego i lotniczego oraz przyspieszeniu zmiany modalnej w czasie, gdy pasażerowie chcą coraz bardziej ekologicznych opcji podróżowania. Na przykład ślad węglowy pasażera podczas lotu między Londynem a Amsterdamem odpowiada siedmiu przejazdom Eurostar*. Jako największa sieć kolei dużych prędkości w Europie – przecinająca pięć krajów i łącząca 245 milionów ludzi – istnieje zatem ogromny potencjał zachęcania do korzystania z bardziej zrównoważonych środków transportu.

Warto przeczytać!  15 najlepszych kurortów w Europie

Dzięki tej wyjątkowej marce pasażerowie Eurostar Group będą mieli Europę w zasięgu pociągu. Od października 2023 r. będą mogli korzystać z jednego programu lojalnościowego, obejmującego wszystkie destynacje w obecnych sieciach Eurostar i Thalys, a także z jednej strony internetowej i systemu rezerwacji. Podróżującym z kontynentu ułatwi to rezerwację bezpośrednich i łączonych podróży do Londynu. Dla pasażerów z Wielkiej Brytanii zapewni to łatwe i bezproblemowe połączenia między Londynem a niemieckimi miejscami docelowymi, w tym Kolonią.

Ten sojusz, prawnie ustanowiony 1 maja 2022 r., 24 stycznia oznacza nowy ważny krok w zbliżeniu obu firm.

Prezes Grupy Eurostar, Gwendoline Cazenave, jest zachwycona uczestnictwem w zrównoważonym rozwoju firmy: „Z dumą przedstawiamy dziś naszą nową markę, która zwiększy naszą widoczność, przyczyni się do tego, że staniemy się kamieniem węgielnym transportu kolejowego dużych prędkości w Europie i będzie napędzać nasze ambicje podwojenia liczby pasażerów w ciągu następnej dekady. Nasi klienci będą mogli cieszyć się tą samą jakością usług, którą znają i kochają w naszej ujednoliconej sieci. centrów biznesu i rozrywki w pięciu krajach europejskich. Jako Eurostar Group łączymy siły, aby napisać kolejny rozdział w historii transportu kolejowego i naprawdę promować zmianę modalną z transportu drogowego i lotniczego na kolejowy”.

Christophe Fanichet, prezes i dyrektor generalny SNCF Voyageurs, mówi: „Jesteśmy dumni, że jesteśmy zaangażowani w Eurostar Group w pierwszą międzynarodową spółkę kolei dużych prędkości. Ta nowa marka Eurostar, ze swoją ujednoliconą siecią, leży u podstaw naszych ambicji, aby umożliwić rozwój pociągu i podwoić jego udział w przewozach do 2030 r. Mamy wszelkie atuty, aby odnieść sukces w tym wspaniałym wyzwaniu!

Warto przeczytać!  11 pięknych miejsc do filmowania sukcesji, które możesz odwiedzić w IRL

Alain Krakovitch, dyrektor TGV-Intercités i przewodniczący rady dyrektorów Eurostar Group, dodaje: „Postawiliśmy sobie śmiałą ambicję: zwiększyć liczbę pasażerów z 19 mln w 2019 r. do 30 mln w 2030 r. Oraz przyspieszyć przejście z transportu lotniczego i drogowego na kolej dużych prędkości w połączonej sieci Eurostar i Thalys. Wiedzieliśmy że wyzwanie związane ze zmianą klimatu i rosnącym zapotrzebowaniem na eko-odpowiedzialne i zrównoważone podróże w Europie stanowią wielką szansę dla obu firm pod względem długoterminowego rozwoju.

Sophie Dutordoir, dyrektor generalny belgijskich kolei SNCB/NMBS, wyjaśnia: „Wprowadzenie nowej marki nie tylko świadczy o zdecydowanej determinacji do wkroczenia w nową erę kolei dużych prędkości, z korzyścią zarówno dla obecnych, jak i nowych klientów, a także wzmacnia centralną rolę Brukseli, siedziby Grupy Eurostar, jako centrum połączeń kolejowych i zrównoważonych podróży w Europie. Ta ekscytująca nowa faza podróży koleją jest na czasie, ponieważ jest nieodzowną częścią osiągania europejskich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju”.

Emmanuel Jaclot, wiceprezes wykonawczy i szef infrastruktury w CDPQ (Caisse de Dépôt et Placement du Québec), dodaje: „Ujednolicona marka i zobowiązanie do przewozu 30 milionów pasażerów rocznie do 2030 roku to nowy, inspirujący rozdział dla Grupy Eurostar i szerzej, dla zrównoważonej mobilności w Europie. W czasach, gdy liczy się każde działanie, CDPQ z dumą przyspiesza dekarbonizację transportu w Europie z firmami w swoim portfolio, takimi jak Eurostar, które wspieramy od 2015 roku”.

Nowa tożsamość marki została wymyślona przez DesignStudio w oparciu o dziedzictwo Eurostar i Thalys. Ta tożsamość została dostosowana do ery cyfrowej i zaprojektowana tak, aby pomóc firmie w jej rozwoju. Zostanie wdrożony od października 2023 roku w palecie dziesięciu kolorów, przynosząc cieplejsze odcienie, reprezentatywne dla marki Thalys.

Warto przeczytać!  Sprawdzanie burzy z postoju dla ciężarówek w rejonie Mankato

* https://www.eurostar.com/uk-en/about-eurostar/community-environment/treadlightly

Kluczowe informacje o Eurostar Group

Liczba pasażerów w 2022 r.: 14,8 mln (8,3 Eurostar, 6,5 Thalys)

Flota: 51 pociągów (25 Eurostar, 26 Thalys)

Najszybszy czas podróży:

Londyn – Bruksela: 02:00
Londyn – Paryż: 02:15
Londyn – Lille: 01:30
Londyn-Rotterdam jest o 03:13
Londyn – Amsterdam: 03:52
Paryż-Bruksela: 01:22
Paryż-Amsterdam: 03:19
Paryż-Kolonia: 03:20
Bruksela-Amsterdam: 01:51
Bruksela – Kolonia: 01:47

O Grupie Eurostar

Zainicjowany we wrześniu 2019 roku projekt sojuszu pomiędzy Eurostar i Thalys uzyskał akceptację Komisji Europejskiej pod koniec marca 2022 roku, dając początek holdingowi Eurostar Group 1 maja 2022 roku.

Grupa Eurostar jest własnością SNCF Voyages Développement (55,75%), spółki zależnej SNCF Voyageurs, CDPQ (19,31%), SNCB/NMBS (18,50%) oraz funduszy zarządzanych przez Federated Hermes Infrastructure (6,44%).

Spółka holdingowa ma siedzibę w Brukseli i jest właścicielem 100% udziałów Eurostar International Limited (Eurostar) i THI Factory SA (Thalys), które pozostają pełnoprawnymi przewoźnikami kolejowymi i mają siedziby odpowiednio w Londynie i Brukseli.

Ambicją jest zaoferowanie atrakcyjnej alternatywy dla transportu drogowego i lotniczego oraz przyspieszenie zmiany modalnej z 19 mln przewiezionych pasażerów w 2019 r. do 30 mln w ciągu 10 lat.

Nowy podmiot będzie oferował największą międzynarodową sieć szybkich prędkości w Europie Zachodniej i postawił sobie za cel wdrożenie ambitnej polityki środowiskowej w nadchodzących latach.

Bruksela, 24 stycznia 2023 r




Źródło