Rozrywka

The Crow, Blink Twice Bomb, Deadpool i Wolverine przodują w kasie biletowej

  • 25 sierpnia, 2024
  • 5 min read
The Crow, Blink Twice Bomb, Deadpool i Wolverine przodują w kasie biletowej


Po wpadce, która pozwoliła innemu filmowi sprzedać część biletów, „Deadpool & Wolverine” powrócił na szczyt list przebojów box office w piąty weekend premiery. Superbohaterska przygoda Marvela górowała nad (choć anemiczną) konkurencją, ponieważ dwaj nowicjusze, „The Crow” i „Blink Twice”, nie wypalili w swoich debiutach.

Przewrotny thriller Zoe Kravitz „Blink Twice” przewodził wśród nowych wydań, ale zanotował czwarte miejsce z wynikiem 7,3 mln dolarów z 3067 kin. Tymczasem reboot „Kruka” wytwórni Lionsgate z kategorią wiekową R, w którym Bill Skarsgård gra zamordowanego muzyka, który zostaje wskrzeszony, aby pomścić śmierć siebie i swojej narzeczonej, został zbombardowany wynikiem 4,6 mln dolarów z 2752 kin i zadebiutował na ósmym miejscu. Krytycy byli bardziej przychylni „Blink Twice” niż „Krukowi” — pierwszy z nich uzyskał 79% na Rotten Tomatoes, a drugi został obciążony 20% oceną „zgniły” — podczas gdy publiczność była mieszana, przyznając obu filmom ocenę „B-” na CinemaScore. Pozostaje więc pytanie, jak poczta pantoflowa wpłynie na resztę ich kinowych występów.

„The Crow”, ponure spojrzenie na powieść graficzną, która stała się filmem z 1994 roku, kosztowało 50 milionów dolarów. To druga z rzędu porażka Lionsgate po sierpniowym „Borderlands”, który spadł na pustkowie 16. miejsca z 500 000 dolarów z 1147 miejsc w trzeci weekend premiery. Adaptacja gry wideo z budżetem 115 milionów dolarów, w której grają Cate Blanchett, Kevin Hart i Ariana Greenblatt, jest jedną z największych klap tego roku z 15 milionami dolarów w Ameryce Północnej i 23 milionami dolarów na całym świecie. W przypadku „The Crow” Lionsgate dystrybuuje film dopiero po nabyciu praw do emisji w USA za około 10 milionów dolarów.

Warto przeczytać!  „Chcę tylko być Elle Woods”

„Blink Twice” to reżyserski debiut Kravitz, znanej z ról w serii „Fantastyczne zwierzęta”, „Batmanie” w reżyserii Matta Reevesa i dramacie kryminalnym Stevena Soderbergha „Kimi”. Psychologiczny thriller z kategorią wiekową R „Blink Twice” opowiada historię miliardera technologicznego (Channing Tatum, narzeczona Kravitza), który zaprasza kelnerkę (Naomi Ackie) na swoją prywatną wyspę na luksusowe przyjęcie, gdzie sprawy zaczynają przybierać złowrogi obrót. „Blink Twice” podobno ma budżet w wysokości 20 milionów dolarów przed ponownymi zdjęciami, więc nie jest katastrofalnie pozycjonowany w swoim kinowym przebiegu, mimo że nie osiągnął dwucyfrowych wyników w swoim debiucie. Amazon MGM dystrybuuje film w USA, podczas gdy Warner Bros. zajmuje się kinowym wprowadzeniem na rynek w pozostałych częściach świata.

„To przeciętny początek dla oryginalnego thrillera kryminalnego” — mówi David A. Gross, który prowadzi firmę konsultingową Franchise Entertainment Research. Uważa jednak, że „Blink Twice” skorzysta na swojej kinowej dystrybucji. „Podniesie to rangę filmu na każdym rynku pomocniczym, na którym działa, i ostatecznie doprowadzi go do rentowności”.

Ogólnie rzecz biorąc, był to trzeci najsłabiej zarabiający weekend lata z przychodami w wysokości 94 milionów dolarów ze wszystkich filmów na rynku. Po późnosezonowym wzroście z „Inside Out 2”, „Deadpool & Wolverine”, „Twisters” i „Despicable Me 4”, krajowe box office jest o 13,8% gorszy od 2023 r. i 25,8% gorszy od 2019 r., ostatniego roku przed COVID. Frekwencja w kinach może pozostać niska, dopóki „Beetlejuice” Tima Burtona nie trafi na duży ekran na początku września.

Warto przeczytać!  Sprawa napaści seksualnej Armiego Hammera odrzucona przez prokuratorów z Los Angeles – Różnorodność

„Deadpool & Wolverine” odzyskał pierwsze miejsce z 18,3 mln dolarów z 3840 lokalizacji w piątej klatce, spadając zaledwie o 39% w porównaniu z poprzednim weekendem. Kontynuacja komiksu z kategorią wiekową R, w której grają Ryan Reynolds i Hugh Jackman, wygenerowała do tej pory gigantyczne 577,2 mln dolarów w Ameryce Północnej i 1,21 mld dolarów na całym świecie. Jest to drugi najbardziej dochodowy film roku po przygodowym filmie Disneya Pixara „Inside Out 2” (1,64 mld dolarów).

Mistrz zeszłego weekendu „Obcy: Romulus” spadł na drugie miejsce z 16,2 mln dolarów z 3915 kin w swoim drugim sezonie. Sprzedaż biletów oznacza spadek o 62% w porównaniu z weekendem otwarcia. Jak dotąd najnowszy rozdział sagi science fiction i horroru Disneya i 20th Century zebrał 72,6 mln dolarów w kraju i 225 mln dolarów na całym świecie.

„It Ends With Us” również wyprzedziło „Blink Twice” i „The Crow”, ponieważ adaptacja literackiej sensacji Colleen Hoover zapewniła sobie 3. miejsce z 11,8 mln dolarów z 3839 miejsc. Po trzech weekendach premiery „It Ends With Us” zgromadziło imponujące 120,8 mln dolarów w Ameryce Północnej i 240 mln dolarów na całym świecie.

Warto przeczytać!  Wyścig nr 1 „Vultures” Kanye’a i Ty Dolla oraz „Coming Home” Ushera

Dramat biblijny „The Forge” znalazł się w pierwszej piątce z kwotą 6,6 mln dolarów z 1818 lokalizacji w weekend. Film oparty na wierze, wspierany przez Affirm Films i wydany przez Sony, został przyjęty z entuzjazmem przez publiczność, która przyznała „The Forge” ocenę „A+” w CinemaScore. Reżyserowany przez Alexa Kendricka spin-off filmu fabularnego reżysera z 2015 r. „War Room” opowiada historię pozbawionego kierunku absolwenta szkoły średniej o imieniu Isaiah, który otrzymuje impuls do podejmowania lepszych decyzji życiowych. Kosztował 5 mln dolarów.

Więcej wkrótce…


Źródło