The Last of Us Part 1 na PC debiutuje na Steamie z oceną „w większości negatywną”.
![The Last of Us Part 1 na PC debiutuje na Steamie z oceną „w większości negatywną”.](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/03/9d74b-16800587558725-1920-770x470.jpg)
Debiut The Last of Us Part 1 na PC był nękany awariami i stanem niegrywalnym, do tego stopnia, że gra została oznaczona jako „W większości negatywna” na Steamie, a większość graczy poleca tytuł. To bez wątpienia najgorszy debiut ze wszystkich gier w najnowszej historii portowania swoich flagowych tytułów przez PlayStation PC z PS4 i PS5.
Wydany wyłącznie na PS5 pod koniec zeszłego roku, The Last of Us Part 1 to przeróbka kultowego tytułu Naughty Dogs dla współczesnego pokolenia widzów. Biorąc pod uwagę, jak oryginalne wydanie z 2013 roku i jego remaster na PS4 z 2014 roku są obecnie uważane za fenomenalne tytuły, wielu fanów uważało, że remake był niepotrzebny. Jednak nie można zaprzeczyć, że remake części 1 pozostaje autentyczny w stosunku do oryginału i jest naprawdę najbardziej ostatecznym sposobem na poznanie tytułu, który zdefiniował pokolenie.
W tej sytuacji oczekiwanie na premierę tytułu na PC było stosunkowo duże, zwłaszcza po fenomenalnej adaptacji The Last of Us na HBO Max. Jednak gra jest w stanie bardzo niegrywalnym, co skutkuje przytłaczającymi recenzjami graczy, którzy nie polecają tytułu.
„Kolejny tandetny port Iron Galaxy” — port The Last of Us Part 1 na PC to pierwszy port na PlayStation Ocena „w większości negatywna”. na Steamie
Od masowego debiutu Horizon Zero Dawn na PC w 2020 roku, PlayStation przenosi swoje kultowe tytuły na PC, czy to God of War, czy dwa niesamowite tytuły Spider-Mana od Insomniac. Aby skoncentrować się na tym aspekcie, Sony stworzyło nowy oddział wydawniczy w PlayStation PC LLC i przejęło czołowe studia twórców portów PC, takie jak Nixxes.
Jednak port The Last of Us Part 1 na PC nie został opracowany przez Nixxes. Po pracy nad dwoma znakomitymi portami Marvel’s Spider-Man Remastered i Marvel’s Spider-Man Miles Morales, firma spekuluje, że opracuje port Ratchet & Clank Rift Apart na PC.
Zamiast tego odpowiedzialność za port The Last of Us Part 1 na PC została przekazana firmie Iron Galaxy, którą wielu może znać jako studio stojące za portem PC Batman Arkham Knight.
Dla nieświadomych, Batman Arkham Knight był również niegrywalny na PC w momencie premiery, z licznymi problemami, od częstych awarii po niestabilną wydajność. To skłoniło WB Games do tymczasowego wstrzymania sprzedaży tytułu na platformie, dopóki nie zostaną one rozwiązane w ogromnych łatkach popremierowych.
W odniesieniu do gry The Last of Us Part 1 na PC użytkownik JackStillAlive napisał na Steamie:
„Kolejny tandetny port autorstwa Iron Galaxy (Batmana Arkham Knighta i znanej z kolekcji UC), z absolutnie okropnym wykorzystaniem sprzętu (większe obciążenie procesora niż większość gier RTS), cholernym ruchem kamery myszy (ten sam problem z kolekcji UC), brak przełącznika ustawień efektu brudu ekranu i ogólny brak optymalizacji.”
Tymczasem użytkownik Adelic, który mógł grać w tę grę, zgłosił:
„Brak awarii po 4 godzinach, ale gra działa bardzo słabo. Kompilacja shaderów zajęła 40 minut. 50-70 FPS (80, jeśli są zamknięte w małym pokoju) w jakości DLSS 1440p na moim Ryzen 5 5800x, 32 GB 3200 MHz i RTX 3060ti.”
Użytkownik Vettetex nie był w stanie uruchomić tytułu i powiedział:
„Moja recenzja jest prosta. Nie ma recenzji, ponieważ nie mogę nawet uruchomić gry! Win11, RTX3090 32 GB, procesor i9-10900k z pamięcią systemową 16 GB, DX12, wszystkie sterowniki zaktualizowane”.
W chwili pisania tego tekstu gra ma ponad 7000 ocen na Steamie, z czego ponad 5000 to „Niezalecane”. PlayStation rozwiąże problemy za pomocą łatek popremierowych. Jednak kiedy przybędą, nikt nie zgadnie.