„Indiana Jones 5” ma w ten weekend dodać 26 milionów dolarów, podczas gdy „Joy Ride” Lionsgate otwiera się za około 5,7 miliona dolarów
Sony/Screen Gems/Blumhouse „Insidious: The Red Door” pokonuje zarówno „Indianę Jones and the Dial of Destiny”, jak i własne prognozy kasowe, zajmując pierwsze miejsce w kasie, zarabiając 15 milionów dolarów z 3188 kin na jego dzień otwarcia, jak szacuje branża, zarabia teraz 31 milionów dolarów w ten weekend.
Na początku tego tygodnia niezależne projekcje pokazały, że piąty film „Naznaczony” zarobił na otwarciu 22-24 miliony dolarów. Zamiast tego „Czerwone drzwi”; film będący debiutem reżyserskim gwiazdora serialu Patricka Wilsona i kończący historię jego bohatera, Josha Lamberta; ma przekroczyć 29,5 miliona dolarów otwarcia „Insidious: The Last Key” w 2018 roku, aby ustanowić nowy rekord dla serii horrorów i jest nieco powyżej 30,4 miliona dolarów otwarcia innej produkcji Blumhouse, „M3GAN” na początku tego roku.
Zostań członkiem, aby przeczytać więcej.
Podobnie jak reszta Hollywood, słynny oszczędny Blumhouse nie był w stanie uniknąć inflacji kosztów produkcji, ponieważ budżet „Czerwonych drzwi” wynosi 16 milionów dolarów, czyli więcej niż 10 milionów dolarów wydanych na „Ostatni klucz”.
Ale w lecie namiotów z cenami przekraczającymi 250 milionów dolarów „Insidious 5” jest najniżej budżetowanym filmem nr 1 sezonu, a jego mocne otwarcie sprawi, że będzie to dochodowy tytuł, nawet jeśli premiera „Mission: Impossible” w przyszłym tygodniu — Dead Reckoning” i mieszane przyjęcie tego filmu z oceną C+ w CinemaScore oraz wynikiem 38% krytyków i 71% widzów na Rotten Tomatoes sprawiają, że jego wyniki kasowe są bardziej widoczne niż „M3GAN”.
„Indiana Jones and the Dial of Destiny” zajmuje drugie miejsce z szacunkową kwotą 26 milionów dolarów w drugi weekend. To oznacza spadek o 56% w stosunku do weekendu otwarcia produkcji Lucasfilm, który wyniósł 60 milionów dolarów, co jest nieco lepszym wynikiem niż średnia 60%, którą wykazywały słupy namiotowe po zamknięciu w ciągu ostatnich dwóch lat.
Jak zauważono w naszej analizie WrapPRO na początku tego tygodnia, „Indiana Jones and the Dial of Destiny” to jeden z serii wysokobudżetowych filmów realizowanych w wielu studiach, który zapewnia znaczną frekwencję w kinach, ale osiąga gorsze wyniki w porównaniu z budżetami zawyżonymi przez COVID . Przewiduje się, że „Dial of Destiny” zarobi łącznie 121,5 miliona dolarów w ciągu 10 dni w kraju, ale jest mało prawdopodobne, aby zwrócił zysk kinowy w porównaniu z budżetem wynoszącym prawie 300 milionów dolarów przed wprowadzeniem na rynek.
Poza pierwszą piątką znajduje się „Joy Ride” studia Lionsgate, komedia z kategorią R, będąca reżyserskim debiutem Adele Lim, scenarzystki „Bajecznie bogatych Azjatów”. Pomimo dobrych recenzji z premiery SXSW z 91% wynikiem Rotten Tomatoes, film otwiera się poza pierwszą piątką do 2,6 miliona dolarów w 2820 kinach w dniu premiery i szacunkowo 5-6 milionów dolarów w weekend otwarcia.
Na początku tego tygodnia „Joy Ride” został oszacowany na 7-9 milionów dolarów w weekend otwarcia, ale zamiast tego otwiera się podobnie do 5,4 miliona dolarów premiery azjatycko-amerykańskiej komedii Universal z 2022 roku „Niedziela wielkanocna”. Ten film zarobił w kraju 13 milionów dolarów brutto, ponieważ „Joy Ride” ma nadzieję znaleźć pozytywne opinie, które pozwolą mu stawić czoła trudnej konkurencji, takiej jak Warner Bros. „Lalka Barbie.”
Tymczasem „Sound of Freedom” Angel Studios kontynuuje swoją silną pozycję wśród konserwatywnej publiczności po premierze 4 lipca, a szacunki branżowe przewidują, że łącznie 15 milionów dolarów w weekend z 2850 kin zajmie trzecie miejsce na listach przebojów. Po sześciu dniach w kinach film ma kosztować łącznie 37 milionów dolarów.