Marketing

The Weekly Closeout: Marże Dollar Tree pod presją inflacji, wtorek rano IP na sprzedaż

  • 26 maja, 2023
  • 8 min read
The Weekly Closeout: Marże Dollar Tree pod presją inflacji, wtorek rano IP na sprzedaż


Ten dźwięk jest generowany automatycznie. Daj nam znać, jeśli masz opinię.

Minął kolejny tydzień ze znacznie większą liczbą wiadomości detalicznych, niż jest czasu w ciągu dnia. Poniżej przedstawiamy kilka rzeczy, które mogłeś przegapić w ciągu tygodnia oraz to, o czym wciąż myślimy.

Od nowej restauracji koncepcyjnej HomeGood po ekspansję Target w zakresie własnej marki bagażu, oto nasze zamknięcie na ten tydzień.

Co mogłeś przegapić

Dollar Tree stoi w obliczu presji na marże z powodu inflacji

W tym tygodniu firma Dollar Tree poinformowała, że ​​jej skonsolidowana sprzedaż netto wzrosła w pierwszym kwartale o 6,1% do 7,32 mld USD.

Dochód operacyjny wyniósł 419,7 mln USD, a marża operacyjna 5,7%, podczas gdy dochód netto detalisty wyniósł 299 mln USD. Jednak zysk brutto Dollar Tree spadł o 4,7% do 2,23 mld USD, a marża brutto spadła o 340 punktów bazowych do 30,5%.

„Oprócz historycznych poziomów inflacji i wyzwań na rynku pracy, detaliści odnotowali w ostatnim kwartale podwyższone poziomy spadku, a nawet dalszą presję na gotowość konsumentów do wydawania pieniędzy na dobra dyskrecjonalne” – powiedział dyrektor generalny Rick Dreiling, zgodnie z raportem o zarobkach transkrypcja rozmowy. „Skurcz i zmiana asortymentu z towarów uznaniowych wywarły presję na marże w całym handlu detalicznym. Nie jesteśmy wyjątkiem”.

Dollar Tree zaostrzył swoje całoroczne prognozy dotyczące sprzedaży i jest bardziej ostrożny w kwestii marży i zysku na akcję, twierdząc, że niekorzystna struktura sprzedaży z dala od uznaniowych zakupów prawdopodobnie z czasem się unormuje. Oczekuje się, że skonsolidowana sprzedaż netto w roku fiskalnym 2023 wyniesie od 30 do 30,5 mld USD. Firma spodziewa się w tym roku jednocyfrowego wzrostu sprzedaży w sklepach stacjonarnych.

We wtorek rano własność intelektualna na sprzedaż

Aktywa firmy Tuesday Morning są na sprzedaż, w tym znaki towarowe, nazwy domen, baza danych klientów, konta w mediach społecznościowych, patenty projektowe i powiązane treści cyfrowe.

Założona w 1974 roku w Dallas firma Tuesday Morning osiągnęła w 2019 roku przychód w wysokości 1 miliarda dolarów. Jednak w obliczu „niezwykle uciążliwego zadłużenia” sprzedawca artykułów dekoracyjnych do domu złożył wniosek o rozdział 11 w lutym. A kilka miesięcy później firma ogłosiła, że ​​kończy działalność po zatwierdzonej przez sąd sprzedaży upadłości na rzecz Hilco za 32 miliony dolarów.

Warto przeczytać!  Rynek betonu o wysokiej wytrzymałości wzrośnie o 6,1% w latach 2023-2031, osiągając wartość 661,6 mln USD: badanie TMR

„Marka Tuesday Morning zapewnia znaczącą możliwość utrzymania zaangażowania ze swoją cenną bazą klientów i reaktywacji pozostałych poprzez nowe kanały, takie jak e-commerce i nowe kategorie produktów” – powiedział w oświadczeniu wiceprezes Hilco Streambank, David Peress.

Target rozszerza swoją własną markę bagażową

Po wprowadzeniu na rynek w 2020 roku, prywatna marka bagażu Open Story firmy Target poszerza swoją ofertę.

Sprzedawca na początku tego tygodnia powiedział, że dodał nowe opcje bagażu i akcesoria, z których większość kosztuje mniej niż 30 USD, w tym twardą torbę podręczną, kostki do pakowania i plecak dla osób dojeżdżających do pracy.

Walizka od marki Target's Open Story.

Dzięki uprzejmości firmy Target

„Poprosiliście o proste rozwiązania organizacyjne, projekty maksymalizujące przestrzeń, różne rozmiary i inteligentną technologię, a Open Story ma to wszystko, z rozwiązaniami podróżniczymi na każdą kieszeń”, powiedziała firma w ogłoszeniu.

Target odniósł sukces we wprowadzaniu marek własnych w ostatnich latach, reklamując kilka marek wartych miliardy dolarów, w tym markę odzieży sportowej All in Motion, której sprzedaż w pierwszym roku osiągnęła 1 miliard dolarów.

Jednak marka Open Story pozycjonuje się jako tańsza opcja przeciwko graczom DTC, takim jak Away i Monos. Chociaż Away rozszerzył swój fizyczny zasięg o więcej sklepów, na początku tego roku pojawiły się doniesienia, że ​​marka DTC może badać strategiczne opcje, w tym sprzedaż.

Terapia detaliczna

Brakuje Ci pomysłów na randkę? Co powiecie na obiad w HomeGoods?

Ludzie zapłacą za wszelkiego rodzaju nowatorskie doznania kulinarne. Niezależnie od tego, czy chodzi o jedzenie w ciemności, czy o kolację świąteczną w Hogwarcie, istnieje rynek wyjątkowych rzeczy — a HomeGoods chce się na nim znaleźć.

Detalista po obniżonej cenie ogłosił w tym tygodniu „A Taste of HomeGoods”, kolację za 25 USD, której kuratorem jest nagradzany przez Jamesa Bearda szef kuchni Mashama Bailey. Tylko przez jedną noc poszukiwacze skarbów kupujący artykuły gospodarstwa domowego w Austin mogą zjeść ośmiodaniowy posiłek, zwiedzając cztery różne stylizowane przestrzenie. Zgodnie z oświadczeniem Bailey zaprojektował kolację w oparciu o wybór towarów HomeGoods.

Warto przeczytać!  Kolumna: Niedrogo zoptymalizuj swój marketing | publicyści
Rząd krzeseł siedzących przy kolorowym, długim stole ze świecznikami i lampami zwisającymi z góry.

Dzięki uprzejmości HomeGoods

Doświadczenie kulinarne zabierze nieustraszonych odkrywców przez toast szampanem w „Foyer of Curiosity”, lekkie przekąski na szaszłyku w „Harmony Lounge”, dania główne i wina w „Bibliotece odkryć” oraz parowanie deserów w „Wanderlust” Pustynia.” Choć mogą wyglądać jak odcinki programu telewizyjnego dla młodych dorosłych, w rzeczywistości każdy pokój jest inspirowany obiektem nieożywionym, od „ceramicznego wazonu z wieloma łodygami” po „złotą metalową lampę podłogową”.

Sprzedawca artykułów gospodarstwa domowego oferuje 30 rezerwacji na środowe posiłki o 18:00 i 21:00 czasu wschodniego.

Marvel i Crocs tworzą chodaki gotowe do noszenia w sieci


Źródło