The Weeknd bagatelizuje „śmieszne” doniesienia mediów na temat „The Idol” – Variety
![The Weeknd bagatelizuje „śmieszne” doniesienia mediów na temat „The Idol” – Variety](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/05/VF_2023_06_Abel_Tesfaye_Mark_Seliger_05-770x470.jpg)
![Weekend](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/05/The-Weeknd-bagatelizuje-„smieszne-doniesienia-mediow-na-temat-„The-Idol.jpg)
Marka Seligera
W obszernej nowej historii z okładki w Vanity Fair Weeknd opowiada o mrocznych plotkach dotyczących jego nadchodzącego serialu HBO „The Idol” i szeroko mówi o tym, co najwyraźniej będzie trzecią iteracją jego muzycznej osobowości.
Serial pojawia się w okresie przejściowym dla artysty, który mówił o swoich teatralnych ambicjach w ekspansywnym 2020 roku Różnorodność okładka związana z wydaniem jego przebojowego albumu „After Hours”. Pod wieloma względami „The Idol” jest zakończeniem tej mrocznej, supergwiazdorskiej fazy Weeknd: chociaż upiera się, że nie jest Tedrosem, obelżywym i mizoginicznym Svengali, którego przedstawia w serialu – który manipuluje gwiazdą popu graną przez Lily Rose Depp , zarówno pod względem zawodowym, jak i osobistym – nie jest daleko od nihilistycznej, mającej obsesję na punkcie seksu, uzależnionej od narkotyków osobowości, która zaludnia wiele jego piosenek. W rzeczywistości mówi, że jest bliższy postaci Deppa.
„Tedros to superego, od którego my, mężczyźni, chcemy trzymać się jak najdalej. To jest w nas i musimy je po prostu zabić” — mówi. „Jocelyn jest znaną gwiazdą muzyki pop. Ludzie wokół niej, jej etos i społeczność są zainspirowani tym, co wiem o przemyśle muzycznym.
„Nie gram siebie” — kontynuuje. „Ale te postacie mogą żyć w uniwersum The Weeknd”.
Serial, który wyreżyserował wraz z filmowcem i autorem „Euphorii” Samem Levinsonem oraz jego współproducentem i wieloletnim przyjacielem Rezą Fahimem, będzie miał swoją premierę na Festiwalu Filmowym w Cannes w tym miesiącu, a od czerwca dołączy do programu HBO w niedzielne wieczory. Wcześniejsza iteracja tego filmu, której reżyserem była Amy Seimetz, została złomowana i rozpoczęta ponownie, ponownie nakręcona w pałacowej rezydencji Weeknda w Beverly Hills w ruchu oszczędzającym koszty. Następnie artykuł w Rolling Stone zawierał wielu wtajemniczonych, którzy patroszyli program, nazywając go „gwałtem” i „pokręconym„ pornografią z torturami ”, wśród innych barwnych terminów i doniesień o przepalonym budżecie 54 milionów dolarów. The Weeknd odpowiedział komiksem wideo kpiącym z Rolling Stone . „Myślałem, że ten artykuł jest śmieszny” — mówi Tesfaye. „Chciałem dać na to śmieszną odpowiedź”.
„Chodzi mi o to, że to nie jest tajemnica” — mówi o programie. „Hollywood to mroczne miejsce. Co tworzy wielką sztukę”.
Dodaje: „Uwielbiam mroczną historię, niezależnie od tego, czy jest to mitologia grecka, czy szekspirowska tragedia, czy to pieprzony film Chan-wook Park. Cieszy mnie to, co sprawia, że się czuję. To sprawia, że reaguję”.
Artykuł zwraca się do Deppa, „którego Tesfaye opisuje jako trzeciego twórcę serialu”, mówi, aby bronił się przed zarzutami. „Chcę dać ludziom możliwość zaskoczenia” — mówi Depp. „Myślę, że to interesujące, że ludzie mają już tak wiele do powiedzenia na temat programu, a nawet go nie widzieli”.
W swojej muzyce Tesfaye zachwyca się słabością. Jest spokojnie zrujnowany. „Zawsze musiałem stawiać na siebie” – powiedział. „Nawet zanim zostałem The Weeknd, po prostu za życia. Gdy tylko wyszedłem z łona matki, było to: „Postaw na siebie”. To nie będzie łatwe, wiesz? I dobrze mi z tym.”
A jednak, zatapiając się w kanapie w swoim przepastnym salonie, przyznał się do pewnych obaw związanych z kolejnym skokiem w karierze. – To denerwujące – powiedział. Spoglądaliśmy na podwórko, gdzie wczesna wieczorna mgła spowijała basen typu infinity i kabinę. W jednym zestawie tych siedzeń Tesfaye i Levinson pisali razem po tym, jak Levinson tymczasowo się wprowadził. Znaczna część domu jest widoczna w trakcie The Idol . Przygotowując telewizyjny debiut Tesfaye, postanowili go tam nakręcić.
„Moja muzyka była na początku bardzo kultowa” — powiedział Tesfaye. „A potem skończyło się krwawieniem do głównego nurtu, który następnie stał się dźwiękiem głównego nurtu”.
„Jest wielu muzyków, którzy nie są tak sławni, a którzy na pewno mogą mnie prześcignąć w tańcu. Ale nie mogą robić tego, co ja jako The Weeknd”.
Biorąc pod uwagę te zainteresowania, muzyka lat 80. nadal go fascynuje. „Ukrywał to, co mówił przez te wszystkie piękne melodie” — powiedział Tesfaye i przypomniał sobie zdanie, które jego postać, Tedros, mówi w zwiastunie The Idol: „Muzyka pop to ostateczny koń trojański”.
Zamiast dostępności, Tesfaye odniósł sukces dzięki samowystarczalnemu światu, który sam stworzył. Urosło coraz większe, pozostając odizolowanym. „Nikt nie pokonuje i nie śpiewa Beyoncé” – powiedział. „Jest wielu muzyków, którzy nie są tak sławni, a którzy na pewno mogą mnie prześcignąć w tańcu. Ale nie mogą robić tego, co ja jako The Weeknd”.
„Chcę dać ludziom możliwość zaskoczenia” — mówi Lily-Rose Depp. „Myślę, że to interesujące, że ludzie mają już tak wiele do powiedzenia na temat programu, a nawet go nie widzieli”.
Autor artykułu też nie widział pełnego odcinka, tylko kilka fragmentów i zwiastuny, które zostały opublikowane publicznie, ale pierwszy jest cytowany, gdy Jocelyn i przyjaciel zakładają coś, co najwyraźniej jest początkiem jej związku z Tedrosem .
– Chyba zaproszę Tedrosa – mówi Jocelyn.
Jej przyjaciółka mówi: „On jest taki gwałcicielem”.
– Tak, trochę mi się to w nim podoba.
– Joc, nie, obrzydliwe. Tak niepokojące.
Tesfaye i inni twierdzą, że w raportach nie ma opisu jego humoru.
„Tym, co sprawia, że film się sprawdza, jest poczucie humoru” — mówi Depp.
Tesfaye łagodzi również relacje z zamieszania z Seimetzem. „Naprawdę bardzo podobała mi się praca z Amy” — mówi — „i jestem pewien, że ona czyta to wszystko w stylu: „Dlaczego jestem w to wrzucany?” Powiedział, że trudności logistyczne z harmonogramem Seimetza i terminami produkcji, a także chęć niespieszenia się z jego pierwszym pokazem, doprowadziły do przebudowy. „Programy są codziennie ponownie kręcone” — dodaje. „Wiem, że ludziom łatwo jest powiedzieć: Och, on chciał być gwiazdą”. (Przedstawiciel powiedział, że nie można było skontaktować się z Seimetzem w celu skomentowania artykułu).
W e-mailu cytowanym w artykule Levinson mówi: „HBO poświęciło programowi ogromną autonomię i środki finansowe, ale to nie działało. Chcieliśmy zbadać sławę i biznes muzyczny z całą jego mrocznością i absurdem”.
I chociaż jego ostatnie komentarze o chęci „zabicia” swojej osobowości jako Weeknd są sugerowane – przez większość artykułu odnosi się do niego jego prawdziwe imię – nie są one adresowane bezpośrednio. Ale artykuł mówi o postaci, która wjechała na scenę w przerwie Super Bowl z hitami takimi jak „Blinding Lights” i „Can’t Feel My Face”, jako o przeszłości, chociaż sam Tesfaye nie.
Mówiąc o jego kolejnym projekcie teatralnym, filmie bez tytułu, w którym występuje razem z Jenną Ortegą i który napisał wspólnie z Fahimem i reżyserem Treyem Edwardem Shultsem. Ale od dawna mówi o swoim pragnieniu reżyserowania.
„Jeśli reżyseruję, to wszystko, co zrobię” — mówi. „Nie będę The Weeknd”.
A jeśli wydaje się to niejasne, cóż, prawdopodobnie dokładnie tak chce tego nieuchwytny artysta.