Marketing

The White Company, Matalan i ProCook ujawniają strategie marketingowe na nadchodzący rok | Analiza

  • 8 lutego, 2023
  • 4 min read
The White Company, Matalan i ProCook ujawniają strategie marketingowe na nadchodzący rok |  Analiza


Wraz z ekspertami, w tym dyrektorem marketingu Go Outdoors, Carly Czuba i szefem marki, treści i PR firmy Majestic Wine, Jackiem Merryleesem, ujawniają, że poczta bezpośrednia i katalog odgrywają kluczową rolę w zwiększaniu lojalności i wydatkach wśród obecnych klientów, a także w zdobywaniu nowych .

Jeff Howarth, dyrektor ds. marketingu wielokanałowego w firmie Matalan, mówi: „Średnio wysyłamy rocznie pięć przesyłek pocztowych do ponad 2 milionów klientów, więc nadal stanowią one kluczową część strategii wielokanałowej firmy Matalan.

„Wiemy, że nasi klienci bardzo dobrze reagują na nasze katalogi sezonowe, ponieważ dają im one świetny przegląd najnowszych ofert i asortymentów dostępnych w sklepach i online, zwiększając sprzedaż dzięki naszemu dużemu członkostwu w programie lojalnościowym Matalan Me”.

Katalogi-indeks

Siła postu

Dla The White Company broszury zawsze stanowiły kluczową część strategii marketingowej — coś, co według dyrektora kreatywnego, Marka Winstanleya, jest częścią jej dziedzictwa.

„Do dziś stanowią one znaczną część naszej komunikacji i marketingu i cieszą się szczególną popularnością wśród naszych wieloletnich klientów”.

Dodaje, że rosnące zainteresowanie zakupami online nie wpłynęło negatywnie na medium. „Wzrost liczby zakupów online i kanałów cyfrowych z pewnością wpłynął na rolę broszur, ale niekoniecznie w sposób, w jaki wielu mogłoby sądzić.

Warto przeczytać!  Dość silna mieszanka w decyzji o wywłaszczeniu środka przeciwbólowego na receptę

„Rola broszury ewoluowała od bycia naszym głównym kanałem sprzedaży do narzędzia, którego możemy używać wraz z naszymi pięknymi sklepami, mediami społecznościowymi, pocztą e-mail i witryną internetową, aby stworzyć dla naszych klientów kompleksową obsługę zakupów”.

Dyrektor marketingu ProCook, Angela Porter, zgadza się. Mówi, że katalogi są niezbędne dla sprzedawców artykułów gospodarstwa domowego i pomagają zapewnić klientom w pełni wielokanałową obsługę.

„Nasze wolumeny rosły wraz z liczbą klientów i choć w przeszłości rozważaliśmy odejście od reklamy bezpośredniej, zawsze do tego wracaliśmy, ponieważ nasi klienci nadal dobrze na to reagują” — mówi.

„W świecie, który jest coraz bardziej cyfrowy, katalogi i poczta bezpośrednia wciąż mają swoje miejsce w miksie i potrafią się przebić.

„Ostatnie testy pokazały nam, że klienci, którzy otrzymują nasz katalog wraz z e-mailami, są bardziej skłonni do zakupu, więc dla nas chodzi o udostępnianie naszej oferty we właściwy dla klienta sposób”.

Sprzedawca starał się również zatrzeć linie za pomocą kodów QR w fizycznych katalogach.

Katalogi3

Katalogi stają się innowacyjne

Porter mówi, że sprzedawca artykułów gospodarstwa domowego widzi wymierne korzyści ze swojej strategii marketingowej polegającej na połączeniu katalogu i kanałów internetowych: „Dla nas ważne jest, aby dzielić się przydatnymi treściami, takimi jak przepisy, porady i filmy wideo, z jak największą liczbą naszych klientów.

Warto przeczytać!  J. Crew i paradoksy przygotowania

„Zaobserwowaliśmy wzrost zapotrzebowania na proste sposoby uzyskiwania dostępu do cyfrowych treści drukowanych, takich jak kody QR. Ponownie skupiamy nasze działania marketingowe na ułatwianiu klientom dostępu do naszych treści i robienia zakupów w naszym asortymencie tak, jak chcą”.

Lisa Byfield-Green, dyrektor ds. danych i spostrzeżeń Retail Week, zgadza się z tym. „Oferowanie szybszych i lepszych zakupów jest ważne dla konsumentów. Od czasu pandemii przyzwyczailiśmy się do kodów QR.

„Można je skutecznie wykorzystać, aby przenieść nas do produktu na stronie internetowej, aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, złożyć zamówienie lub sprawdzić, czy dany produkt jest dostępny.

„To cenny sposób na połączenie doświadczeń online i offline. Włączanie technologii jest niezwykle ważne, ale sprzedawcy detaliczni muszą również brać pod uwagę klientów mniej obeznanych z technologią, osoby starsze i niepełnosprawne”.

katalogi-v8-okładka

Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak powinna wyglądać skuteczna strategia sprzedaży detalicznej w zakresie sprzedaży bezpośredniej, zarejestruj się, aby uzyskać bezpłatny dostęp do raportu, Katalogi: Łączenie z konsumentami. Konwersja sprzedaży, wyprodukowany we współpracy z Marketreach Royal Mail. Dowiesz się:

  • Jak katalogi stanowią okazję do budowania marki
  • Dlaczego QR, AR i VR prowadzą do innowacji w tym medium
  • Jak robią to różne sektory, od żywności i artykułów spożywczych po urodę i dom


Źródło

Warto przeczytać!  Wyjdź z trudnych czasów dzięki tym strategiom marketingowym