TomTom i Microsoft przedstawiają generatywną sztuczną inteligencję dla pojazdów podłączonych do sieci
TomTom połączył siły z Microsoftem, aby wprowadzić generatywną sztuczną inteligencję do przemysłu motoryzacyjnego.
Ta współpraca zaowocowała opracowaniem w pełni zintegrowanego asystenta konwersacyjnego opartego na sztucznej inteligencji, który usprawnia interakcję głosową z systemami informacyjno-rozrywkowymi, wyszukiwaniem lokalizacji i systemami sterowania pojazdem.
Asystent oparty na sztucznej inteligencji – będący owocem wiedzy TomTom połączonej z postępami Microsoftu w dziedzinie sztucznej inteligencji – umożliwia kierowcom prowadzenie naturalnych rozmów ze swoimi pojazdami. Kierowcy mogą bezproblemowo instruować asystenta, aby nawigował do określonych lokalizacji, identyfikował przystanki na trasie i sterował słownie systemami pokładowymi. Za pomocą jednej interakcji kierowca może dostosować temperaturę, otworzyć okna lub zmienić stację radiową.
Rozwiązanie wykorzystuje usługę Azure OpenAI firmy Microsoft, obejmującą modele dużych języków, a także usługi Azure Kubernetes Services, Azure Cosmos DB i Azure Cognitive Services.
TomTom twierdzi, że asystenta głosowego można bezproblemowo zintegrować z różnymi samochodowymi systemami informacyjno-rozrywkowymi, umożliwiając producentom skrócenie czasu wprowadzenia produktu na rynek za pomocą konfigurowalnego interfejsu, zachowując jednocześnie odpowiedzialność za swoją markę i wrażenia kierowcy. Cyfrowy kokpit firmy TomTom – otwarta, modułowa pokładowa platforma informacyjno-rozrywkowa – zawiera także nowego asystenta.
„Wspólnie z firmą Microsoft naszą wspólną wizją jest wprowadzanie innowacji za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji i zapewnianie naszym klientom jeszcze lepszych rozwiązań” – mówi Mike Schoofs, dyrektor ds. przychodów w firmie TomTom.
„Wykorzystując naszą wiedzę na temat nawigacji i technologii, tworzymy nowy, przełomowy sposób interakcji ludzi z pojazdami. Ponieważ obie firmy integrują to, co potrafią najlepiej, w jedno rozwiązanie, zmieniamy wrażenia z podróży, umożliwiając kierowcom poproszenie samochodu o wszystko i zaufanie, że to zapewni”.
Ta współpraca oznacza znaczącą ewolucję partnerstwa pomiędzy TomTom i Microsoft, które rozpoczęło się w 2016 roku, gdy firma TomTom dostarczała usługi lokalizacyjne Azure Maps. Firmy rozszerzyły współpracę o mapowanie danych i usług na potrzeby własnych map firmy Microsoft.
Nowym celem partnerstwa TomTom i Microsoftu jest wspieranie innowacji w zakresie generatywnych rozwiązań motoryzacyjnych opartych na sztucznej inteligencji oraz tworzenie wydajnych cyfrowych rozwiązań w zakresie kokpitu pokładowego i rozwiązań informacyjno-rozrywkowych z analityką w chmurze.
„Dzięki nowej generacji sztucznej inteligencji mamy wyjątkową okazję do przyspieszenia innowacji w całym sektorze motoryzacyjnym” – wyjaśnia Dominik Wee, wiceprezes korporacyjny ds. produkcji i mobilności w firmie Microsoft.
„Opieramy się na naszej wieloletniej współpracy z firmą TomTom i łączymy postępy sztucznej inteligencji w chmurze Microsoft z doświadczeniem TomTom w branży motoryzacyjnej, aby zapewnić kierowcom i producentom samochodów nowe narzędzia oparte na sztucznej inteligencji”.
Zobacz też: Liczba systemów zarządzania flotą w Australii i Nowej Zelandii przekroczy 2,4 mln do 2027 r
Chcesz dowiedzieć się więcej o sztucznej inteligencji i dużych zbiorach danych od liderów branży? Sprawdź AI & Big Data Expo odbywające się w Amsterdamie, Kalifornii i Londynie. Kompleksowe wydarzenie odbywa się w pobliżu IoT Tech Expo.
Tutaj możesz zapoznać się z innymi nadchodzącymi wydarzeniami i seminariami internetowymi dotyczącymi technologii dla przedsiębiorstw obsługiwanymi przez TechForge.