Top 6 innowacji zakłócających przestrzeń opieki zdrowotnej w regionie
Jakie nowe innowacje napędzają branżę opieki zdrowotnej na Bliskim Wschodzie? Podziel się najnowszymi trendami.
Branża opieki zdrowotnej na Bliskim Wschodzie doświadcza fali innowacji napędzanej przez czwartą rewolucję przemysłową i jej nowe technologie:
1. Wirtualne zdrowie: wykorzystanie technologii konferencyjnych i informatycznych do świadczenia usług medycznych na odległość, edukacji zdrowotnej i wszelkich usług związanych z opieką zdrowotną. Umożliwia pacjentom konsultowanie się z lekarzami online, otrzymywanie wirtualnych porad lekarskich, monitorowanie stanu zdrowia; klinicystom możliwość zdalnego wykorzystania usług organizacyjnych, edukacji medycznej i dostępu do usług pracowniczych.
2. Sztuczna inteligencja (AI): Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w branży opieki zdrowotnej na Bliskim Wschodzie w celu poprawy diagnostyki i leczenia, zmniejszenia liczby błędów medycznych i poprawy komfortu pacjentów. Chatboty oparte na sztucznej inteligencji, chirurgia robotyczna i analizy predykcyjne stały się najpowszechniejszymi aplikacjami.
3. Wearables i IoMT (Internet Rzeczy Medycznych): Może śledzić parametry życiowe, monitorować ruchy pacjenta i w razie potrzeby wysyłać alerty do pracowników służby zdrowia. Są wykorzystywane w opiece nad pacjentem, leczeniu chorób przewlekłych i zdalnym monitorowaniu pacjentów.
4. Łańcuch bloków: Wykorzystanie technologii blockchain rośnie w branży opieki zdrowotnej na Bliskim Wschodzie, szczególnie w dokumentacji medycznej, zarządzaniu zdrowiem i łańcuchem dostaw.
5. Druk 3D: Jest używany na Bliskim Wschodzie do produkcji niestandardowych protez, implantów dentystycznych i narzędzi chirurgicznych. Zmniejsza koszty i czas budowy oraz pozwala na spersonalizowane leczenie.
6. Medycyna spersonalizowana: Dostawcy opieki zdrowotnej na Bliskim Wschodzie coraz częściej wykorzystują testy genetyczne i inne technologie do opracowywania zindywidualizowanych planów leczenia pacjentów.
Jak zmieniła się rola CIO na przestrzeni lat w branży medycznej?
Nie tylko zmieniła się rola, ale pandemia na nowo zdefiniowała tytuł z dyrektora ds. informacji (CIO) na urzędnika ds. cyfrowych. Organizacje opieki zdrowotnej w coraz większym stopniu polegają obecnie na podejmowaniu decyzji w oparciu o dane, a dyrektorzy ds. informatyki przeszli od planowania strategicznego i operacyjnego do wprowadzania innowacji stosowanych w obszarach takich jak zarządzanie zdrowiem populacji, wirtualne zdrowie, łańcuch bloków i sztuczna inteligencja.
Teraz można na nich polegać w większym stopniu, jeśli chodzi o zapewnienie bezpieczeństwa i prywatności danych, zgodność ze zmieniającymi się wymogami regulacyjnymi dotyczącymi korzystania z pojawiających się technologii, a także współpracę z innymi zainteresowanymi stronami w ekosystemie opieki zdrowotnej, takimi jak naukowcy, opiekunowie, przy jednoczesnym zachowaniu interoperacyjności przez cały czas.
W jaki sposób wdrożyłeś niektóre z pojawiających się technologii w Szpitalu Specjalistycznym i Centrum Badawczym King Faisal? Podziel się przykładami technologii prezentowanych na Leap.
W KFSH&RC wykorzystujemy innowacyjne systemy oparte na sztucznej inteligencji, aby optymalizować operacje i umożliwiać personelowi skuteczne zarządzanie i zaspokajanie potrzeb pacjentów. Systemy sztucznej inteligencji zostały stworzone, aby usprawnić zarządzanie zasobami, skrócić czas oczekiwania pacjentów i promować wydajność sali operacyjnej za pośrednictwem ujednoliconego centrum dowodzenia. Korzystamy również z programu wirtualnej rzeczywistości, aby pomóc dzieciom z autyzmem w rozwijaniu podstawowych umiejętności życiowych. Ponadto badamy przyjęcie Metaverse w celu usunięcia murów i granic opieki zdrowotnej oraz ulepszenia szkolenia personelu i aplikacji blockchain jako szpitalnego systemu odnowy biologicznej i nagradzania pacjentów i personelu KFSH&RC.
Na Leap23 zaprezentowaliśmy medyczną drukarkę 3D, która może być wykorzystywana do celów klinicznych i badawczych, technologia, z której korzystamy w KFSH&RRC, pozwala specjaliście przejść skan kończyny wymagającej wymiany lub ortezy; przechowuje dane w komputerze, które są przesyłane bezpośrednio do automatycznego urządzenia sterującego i produkcyjnego, tworząc trójwymiarową formę przypominającą potrzebną protezę lub ortezę.
Jakich nowych innowacji możemy oczekiwać od KFSH&RC?
Będziemy nadal rozwijać adaptację sztucznej inteligencji i nowych technologii jako narzędzi wspierających medycynę opartą na dowodach i ich odpowiednich zastosowań w różnych sektorach, współpracując z partnerami innowacyjnymi, aby pomóc w opracowywaniu i udostępnianiu najlepszych praktyk w zakresie bezpiecznych i najnowocześniejszych technologii.
Jakie są Twoje najważniejsze priorytety na nadchodzący rok?
W tym roku skupimy się na rozwijaniu inteligentnych metod poprawy jakości i terminowości opieki oraz opracowywaniu strategicznej i bezproblemowej integracji z cyfrowym ekosystemem w celu wykorzystania rozszerzonej inteligencji i rozszerzonej rzeczywistości w celu poprawy doświadczeń pacjentów i personelu. Naszym celem jest dostarczanie technologii, które będą napędzać rozwój sektora opieki zdrowotnej w oparciu o trzy główne filary: doskonałość operacyjną, doświadczenie pacjentów i jakość opieki.
Przeczytaj: Pięć sposobów, w jaki technologia opieki zdrowotnej wpływa na nowoczesną opiekę medyczną