Tradycyjna reklama zewnętrzna; doświadczenia marki w | Aktualności
USA – Badania wykazały, że konsumenci rezygnują z tradycyjnych reklam na rzecz wydarzeń na żywo i treści w mediach społecznościowych.
Badania wykazały, że konsumenci rezygnują z tradycyjnych reklam na rzecz wydarzeń na żywo i treści w mediach społecznościowych.
Badanie przeprowadzone przez firmę konsultingową zajmującą się kompleksowymi usługami badawczymi na temat Reach3 Insights i The Keller Advisory Group, grupy doradczej dla przedsiębiorców, ujawnia, że 69 procent konsumentów twierdzi, że lubi doświadczenia związane z marką, w porównaniu z zaledwie 48 procentami, którzy lubią tradycyjną reklamę.
Doświadczenia związane z marką obejmują treści w mediach społecznościowych, treści twórców, wydarzenia w Metaverse i wydarzenia na żywo.
Co więcej, badanie pokazuje, że 80 procent konsumentów zaangażowało się lub jest zainteresowanych kontaktami z marką, a 43 procent twierdzi, że kontakt z marką zwiększyłby ich skłonność do wypróbowania marki, w porównaniu z zaledwie 21 procentami, którzy stwierdzili czyli o tradycyjnej reklamie.
Wyniki badania wskazują, że 32 procent marketerów deklaruje, że w tym roku przestawi budżety z tradycyjnej reklamy na inne formy marketingu, zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Advertiser Perceptions.
Dalsze ustalenia z About3 Insights pokazują, że doświadczenia związane z marką były postrzegane jako bardziej „wyjątkowe” niż tradycyjna reklama (71 procent w porównaniu z 10 procent), bardziej ekscytujące (63 procent w porównaniu z 15 procent), bardziej skłonne do spróbowania lub korzysta z marki (43 proc. vs 21 proc.) i ma pozytywne nastawienie do marki (47 proc. vs. 15 proc.).
Doświadczenia związane z marką przebiły również tradycyjną reklamę pod względem generowania poczucia więzi emocjonalnej – 56 procent konsumentów twierdzi, że odczuwa emocjonalną więź z marką poprzez doświadczenia, w porównaniu z zaledwie 16 procentami, którzy mówią to samo o tradycyjnej reklamie.
Podczas gdy konsumenci uznali doświadczenia związane z marką za bardziej „zabawne i zabawne”, „innowacyjne” i „ekscytujące” w porównaniu z tradycyjną reklamą, nie uznali ich za bardziej przydatne ani edukacyjne, a tylko nieznacznie bardziej inspirujące.
W badaniu wykorzystano technologię czatu mobilnego na próbie 1022 amerykańskich konsumentów w wieku 16 lat i starszych
Doświadczenia związane z marką zostały zdefiniowane jako „doświadczenia lub wydarzenia organizowane lub sponsorowane przez markę”, zarówno online, jak i osobiście, w tym korzystanie z mediów społecznościowych, treści twórców i influencerów, zaangażowanie wirtualne i metaverse oraz wydarzenia osobiste.
„Doświadczenia związane z marką z większym prawdopodobieństwem przyniosą korzyści marce, motywując do prób, wzmacniając pozytywne uczucia i więź emocjonalną, a ostatecznie mogą prowadzić do lepszych relacji z konsumentami” — powiedział Matt Kleinschmit, założyciel i dyrektor generalny Reach3 Insights.
„Nasze nowe badania pokazują w sposób, jakiego nigdy wcześniej nie widzieliśmy, jak bardzo konsumenci przedkładają doświadczenia nad reklamy.
„Biorąc pod uwagę siłę doświadczeń, nie jest zaskoczeniem, że marki coraz częściej projektują i włączają te doświadczenia do swoich strategii marketingowych w sposób, który rezonuje z ich docelowymi odbiorcami.
„Moje badania od lat pokazują, że poczta pantoflowa cieszy się większym zaufaniem niż tradycyjna reklama” — powiedział Ed Keller, dyrektor generalny The Keller Advisory Group
„Pozostawało jednak pytanie, jak mam przekazywać informacje ustne? Nasze nowe badanie w przekonujący sposób pokazuje, że doświadczenia związane z marką powinny stanowić kluczową część marketingu mix.
„Punktem do rozważenia i częścią przyszłego programu badawczego jest zrozumienie, jakie rodzaje doświadczeń będą najbardziej rezonować z konsumentami, aby mieć największy wpływ na rynek, i jak dokładnie to zrobić”.