Marketing

Trendy influencer marketingu, które warto obserwować w 2023 roku

  • 13 grudnia, 2022
  • 6 min read
Trendy influencer marketingu, które warto obserwować w 2023 roku


Dziś każdy marketer ma na głowie influencer marketing. Wywołało to ogromne tsunami w mediach społecznościowych w ciągu zaledwie kilku krótkich lat.

Powodem jest oddane obserwowanie klientów przez tych influencerów. Kiedy takie renomowane osoby promują Twoją markę lub produkt wśród odbiorców, z powodzeniem natychmiast przykuwasz uwagę ludzi.

Influencerzy mają reputację osób, które oczarowują odbiorców swoimi szczerymi i autentycznymi strategiami marketingowymi. Aby połączyć się ze swoimi odbiorcami, marki wykorzystują popularność i autorytet influencerów.

Dlaczego w takim razie cieszy się takim powodzeniem? To dlatego, że posiadanie influencera promującego Twoją markę sprawi, że będzie ona wyglądać bardziej autentycznie, niż gdybyś robił to sam.

Oczekuje się, że marki będą nawiązywać dialog, edukować i bawić konsumentów. W Twoim imieniu influencerzy wchodzą na scenę i wykonują te działania. Pomagają w opracowaniu odpowiednich strategii i skutecznie łączą się z grupą docelową.

Influencer marketing ogromnie się rozwinął i nie zniknie w najbliższym czasie. Nawet jeśli mniejsze firmy wciąż obawiają się wpływowych osób, teraz jest idealny czas, aby marki w pełni wykorzystały swój potencjał.

Oto niektóre z trendów, których można się spodziewać w 2023 roku;

Dane i analizy będą odgrywać bardziej znaczącą i kluczową rolę

Większość marek zaczęła bardziej skupiać się na analizie influencerów. Ostatecznie pierwszeństwo mają wyniki. Dyrektorzy marketingu przywiązują do nich największą wagę. Jednak w przeszłości większość marek ignorowała komponent analityczny.

Warto przeczytać!  Rynek kwasu glukarowego rozwija się na całym świecie, co zostało zbadane w najnowszych badaniach i prognozach do 2032 r. – wykładnik Reedleya

Skuteczność nadchodzących kampanii możesz zwiększyć tylko dzięki analityce. Aby przeprowadzić ewaluację kampanii i określić ich skuteczność, ważna jest analiza ilościowa i jakościowa.

W przeciwnym razie nie będziesz w stanie odpowiedzieć na pytania, takie jak:

W której niszy rynkowej najlepiej prosperują influencerzy?

Czy liczba obserwujących wpływa na sukces kampanii? Czy więksi czy mniejsi influencerzy są bardziej skuteczni?

Jaki rodzaj współpracy jest najbardziej odpowiedni dla naszych celów marketingowych?

Czy wyniki różnią się w zależności od platformy mediów społecznościowych?

Aby porównać wyniki wpływowych osób, musisz określić ilościowo swoje informacje. Jest to możliwe tylko dzięki dokładnemu zbadaniu, która współpraca z influencerami jest skuteczna.

Marki są teraz świadome, jak fundamentalna analiza wpływa na sukces działań marketingowych influencerów. W efekcie analityka zrewolucjonizuje influencer marketing w 2023 roku.

Obejmując długoterminowe partnerstwa z influencerami

Wcześniej influencer marketing był postrzegany jako rodzaj strategii marketingu partyzanckiego. Marketing wpływowy był nowszą strategią w ogólnej mieszance marketingowej; dlatego firmy, które wdrożyły go wcześnie, potrzebowały więcej wskaźników do oceny wydajności. Wszyscy ci pierwsi użytkownicy wiedzieli, że jest to najnowocześniejsza i obiecująca droga marketingowa, którą warto zbadać.

Długoterminowe partnerstwa umożliwiają influencerom poznanie marki, z którą współpracują. Będą lepiej zaznajomieni z tonem, głosem i stylem, które marka chce zaprezentować. Jest to świetne dla firmy, ponieważ eliminuje potrzebę „opiekowania się” treściami jej twórców.

Warto przeczytać!  Jak zatrzymać klientów w PPC

Co więcej, influencerzy będą mieli więcej czasu na opracowanie oryginalnych pomysłów, które współgrają z marką i ich odbiorcami. Dlatego w 2023 roku, jeśli chcesz się wyróżnić poprzez influencer marketing, skup się na długoterminowych kontaktach, zamiast koncentrować się na jednorazowych projektach.

Wybierz wideo, aby zwiększyć zaangażowanie

Treści wideo są obecnie głównym celem marketingu w mediach społecznościowych, ponieważ mogą zainteresować widza na dłużej niż statyczne posty. Marketerzy używają krótkich filmów, aby zwiększyć zaangażowanie i ekspozycję marki wśród millenialsów i pokolenia Z, od krótkich filmów YouTube po filmy na Instagramie.

Ponadto transmisja na żywo okazała się skuteczną strategią marketingową. W połączeniu z influencer marketingiem, live streaming umożliwia potencjalnym klientom interakcję z influencerami, którzy mają wiedzę na temat produktu, mówienie o nim i kupowanie tego wszystkiego podczas oglądania wideo.

Wykorzystaj promocję międzyplatformową

Dzisiejsi klienci wchodzą w interakcje z Twoją firmą na kilku urządzeniach i platformach, w tym klienci obeznani z technologią i sceptyczni. Jeśli chcesz budować świadomość marki, zwiększać liczbę klientów i pokonać konkurencję, marketing wielokanałowy ma kluczowe znaczenie. Poniżej przedstawiono kilka zalet marketingu wieloplatformowego lub zwinnego, na które warto zwrócić uwagę.

Poznaj wartościowych konsumentów tam, gdzie spędzają większość czasu

Każdego dnia Twoi klienci korzystają z różnych kanałów, aby spędzać czas. I tracisz szeroki wachlarz interakcji marka-klient, jeśli komunikujesz się z nimi tylko przez jeden lub dwa kanały. Dzięki większej liczbie punktów styku z klientami dzięki marketingowi wielokanałowemu, zaangażowaniu i możliwości zwiększenia sprzedaży.

Warto przeczytać!  Cyfrowe bliźniaki odpowiadają na pytanie „Co jeśli?”

Będziesz mógł spotykać się z klientami tam, gdzie spędzają czas, jeśli połączysz e-mail marketing, media społecznościowe, aplikacje mobilne i reklamy online z konwencjonalnymi działaniami offline. Pomoże Ci to zbudować znacznie silniejsze relacje z klientami.

Kluczem jest marketing oparty na wynikach

Marketing efektywnościowy odnosi się do szerokiego zakresu internetowych inicjatyw marketingowych i reklamowych, w ramach których sprzedawcy i usługodawcy płacą wydawcom (znanym również jako podmioty stowarzyszone) opłatę po zakończeniu określonej czynności, takiej jak sprzedaż. Ceny za konwencjonalne reklamy displayowe są płatne z góry i nie są uzależnione od konkretnej transakcji. Marketing efektywnościowy jest najbardziej wymierną techniką łączenia wydatków na programy marketingowe z wynikami, ponieważ ceny reklamowe są płacone dopiero po zakończeniu sprzedaży lub pozyskania klienta. Marki powinny inwestować w marketing oparty na wynikach, który bez wątpienia jest jednym z najważniejszych trendów influencer marketingu w 2023 roku.

Strategia oparta na danych i nieustanne podejście do influencer marketingu przyniesie wiele korzyści w 2023 roku. Jako specjalista w tej dziedzinie, proponuję połączenie obu technik, aby uzyskać najbardziej niezwykłe rezultaty dla Twojego biznesu. Jeśli chcesz śledzić wyniki, musisz podejść do kanału całościowo, zamiast traktować go jako odrębną całość.


Źródło