Treści wideo twórców przyspieszają sprzedaż marki
Rodney Mason jest szefem ds. partnerstw marketingowych z markami LTK.
Treści wideo twórców są dostępne od lat, ale ostatnio większość kupujących kierowanych przez twórców zaczęła preferować treści statyczne. W szczególności krótkie filmy dają kupującym łatwe do przekąszenia informacje, które mogą szybko przyswoić, i stąd bierze się większość wzrostu.
Preferencje konsumentów dotyczące krótkich filmów wynikają z chęci uzyskania szybkich prezentacji produktu. Oglądanie krótkich prezentacji sprawia, że produkty stają się bardziej realistyczne dla kupujących. Treści wideo pozwalają im zobaczyć, jak ubrania i akcesoria wyglądają pod różnymi kątami lub jak zastosować produkt kosmetyczny lub wellness, przygotować przepis, skonfigurować urządzenie elektroniczne lub zademonstrować nowy produkt w krótki, przystępny sposób.
W LTK, wyselekcjonowanej platformie dla twórców, z 18 milionami kupujących miesięcznie, zaobserwowaliśmy pięciokrotny wzrost krótkich form treści wideo rok do roku (r/r), a wideo GMV (wartość towaru brutto) na post wzrósł 3-krotnie w stosunku do treści statycznych. Nasi twórcy pochylają się nad tym i publikują treści wideo w naszej aplikacji ponad dwukrotnie rok do roku.
Pokolenie Z napędza trend krótkich filmów dzięki swoim preferencjom, w tym korzystaniu z TikTok. W tym momencie wyznaczają trendy, a najbardziej skupiają się na autentyczności. Chcą praktycznej, niedrogiej, zintegrowanej technologii o niewielkich rozmiarach, a krótkie filmy spełniają te wymagania lepiej niż jakikolwiek inny format.
Niedawne badanie krajowe, które przeprowadziliśmy, wykazało, że pokolenie Z skłania się ku twórcom o 28% częściej niż ogół populacji, a 79% tej grupy demograficznej twierdzi, że część zakupów pochodzi z filmów w mediach społecznościowych. Najczęściej kupowane kanały społecznościowe to Instagram, TikTok i YouTube. Podczas gdy TikTok jest platformą, o której najczęściej się mówi, Instagram nadal postrzegamy jako panującego mistrza w prowadzeniu zakupów.
Ponadto konsumenci korzystają teraz z kreatorów do wyszukiwania produktów i rekomendacji produktów. Konsumenci z naszego ogólnokrajowego badania nadal zajmują pierwsze miejsce w wyszukiwarkach, ale pokolenie Z i milenialsi stawiają TikTok i Instagram wyżej niż strony internetowe marek pod względem wyszukiwania informacji o produktach i rekomendacji. A 18% pokolenia Z i millenialsów faktycznie ocenia treści twórców wyżej niż wyszukiwarki, jeśli chodzi o informacje o produktach lub rekomendacje.
Co to wszystko oznacza dla marek?
Marki i sprzedawcy detaliczni powinni rozważyć obecność w swoich działaniach marketingowych filmów kierowanych przez twórców.
W przypadku tego typu współpracy niezbędna jest autentyczność. Aby uniknąć nieszczerości, ważne jest, aby współpracować z twórcami, którzy z pasją korzystają z Twojego produktu. Jeśli nie używali Twojego produktu w przeszłości, daj im znać, że jesteś zainteresowany współpracą, ale zanim przejdziesz dalej, chciałbyś, aby korzystali z produktu i przekazali szczerą opinię zespołowi Twojej marki, zanim go zaproponują. Powinni regularnie korzystać z Twojego produktu oraz wyrażać i dzielić się zaletami, które najbardziej mu się podobają w autentyczny i pełen pasji sposób, najlepiej w formacie wideo.
Po dokonaniu wyboru przez twórców ważne jest, aby pozwolić im mówić do odbiorców własnym głosem i nie próbować kierować ich treściami. Pamiętaj, że ich obserwujący ufają im i potrzebują autentycznej rekomendacji, której mogą zaufać w głosie, który rozpoznają.
Aby zwiększyć skalę postów wideo twórców, stosuj taktyki zwiększania liczby mediów, co oznacza przejmowanie istniejącego postu i przeznaczanie na niego wydatków na media, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców. Odkryliśmy, że promowanie postów w mediach może być o 80% bardziej wydajne niż samo wyświetlanie reklam na tych samych platformach. Ulepszanie mediów TikTok sprawia, że posty są o wiele bardziej zachęcające do zakupów, upraszczając kliknięcie, aby kupić z rekomendacji twórcy.
Filmy twórców generują znaczny ruch w sklepie, a także zapewniają bardzo potrzebne zaangażowanie. W naszym badaniu przedstawiciele pokolenia Z i millenialsów przy podejmowaniu decyzji o zakupie uznali obrazy treści twórców za najbardziej atrakcyjne w porównaniu z obrazami marki i treściami tworzonymi przez użytkowników.
Treści influencerów to efektywne wydatki dla marek. Pomaga zapewnić dłuższy okres przydatności płatnych kampanii i zwiększa zasięg wśród odbiorców, zwłaszcza gdy jest promowany i promowany krzyżowo.
Forbes Agency Council to społeczność przeznaczona wyłącznie dla osób zarządzających odnoszącymi sukcesy agencjami public relations, strategiami medialnymi, agencjami kreatywnymi i reklamowymi. Czy kwalifikuję się?
Obserwuj mnie na Linkedin. Wymeldować się moja strona internetowa.