Podróże

Trio innowatorów z Kolorado przekształca wykaszarki do ciężarówek

  • 3 marca, 2023
  • 6 min read
Trio innowatorów z Kolorado przekształca wykaszarki do ciężarówek


Ta historia pojawiła się po raz pierwszy w Obcyekskluzywny biuletyn outdoorowy autorstwa Jasona Blevinsa.

Omawia w nim branżę od środka, a także zabawną stronę przebywania na świeżym powietrzu w naszym pięknym stanie.

W czasie pandemii wiele osób zapuściło się w głąb kraju.

A w tych chwilach leśnego wytchnienia niektórym wpadły do ​​głowy pomysły, jak ulepszyć wrażenia z ostępów. Te epifanie typu „musi być lepszy sposób” przyniosły różnego rodzaju ulepszenia sposobu, w jaki obozujemy oraz samochodów dostawczych i przyczep, których używamy do ucieczki.

Eksplozja życia vanów przyniosła Sprintery o wartości 250 000 USD i przyczepy terenowe o wartości 50 000 USD, które rozwijają się jak kempingowe Transformatory. Teraz nadchodzą znacznie tańsze wykaszarki do ciężarówek. Trio innowatorów z Kolorado opracowuje nowe projekty – zrodzone podczas blokady COVID – z gotowymi do jazdy w terenie kamperami, które mieszczą się na łóżkach pickupów.

„Sprzedajemy coś, co daje ci swobodę wyjścia i zabawy” – powiedział Ken Hoeve, długoletni wodniak z Kolorado, który wraz z kumplami tworzył solidne, nadmuchiwane toppery, pokłady i bagażniki dachowe, które można zwinąć w torby podróżne po weekendzie na droga. „Pozwalamy ci wyruszyć na przygodę i natychmiast stać się van-lifem, ale w poniedziałek wracamy do furgonetki matki”.

Plan Hoeve’a Flated rozpoczął się od pomysłu na nadmuchiwane uchwyty na wędki, które rozszerzyły się na toppery i pokłady do ciężarówek, które wykorzystują tę samą konstrukcję ściegu, która zmieniła branżę wiosłowania na stojąco. Nadmuchiwane wykaszarki do ciężarówek trafiły na półki sklepowe w listopadzie 2021 r. i cieszyły się ogromną popularnością, a miliony oglądały zabawne filmy Hoeve’a na Instagramie, na których instaluje, zdejmuje i biwakuje w wykaszarkach. Kiedy komentator nazwał produkty Flated „zabawkami do basenu”, Hoeve wiosłował jednym z topperów w dół rzeki Kolorado w Glenwood Canyon.

Kiedy wulgarny komentator na Instagramie nazwał nadmuchiwany pick-up firmy Flated „zabawką basenową”, współzałożyciel firmy, Ken Hoeve, wiosłował nim w dół rzeki Kolorado w Glenwood Canyon. (Dostarczone przez Kena Hoeve’a)

Hoeve, który jest szefem marketingu Flated, wraz ze swoimi partnerami pojawi się w Shark Tank 10 marca. Nie może powiedzieć, jak przebiegł odcinek, ale powiedział, że sprzedaż „była niesamowita” w przypadku Flated Air-Toppers, które działają od 1400 USD do 1900 USD i przewoźników lotniczych, które kosztują 629 USD.

Warto przeczytać!  Najpopularniejsze destynacje dla turystyki przyrodniczej, aktywnej i wellness

„Te rzeczy po prostu oszalały i fajnie było patrzeć, jak ludzie pokazują własną wizję tego, jak pasują do ich stylu życia” — powiedział, poruszając się po ruchu drogowym w Południowej Kalifornii w drodze na wakacje na kempingu ze swoimi nastoletnimi synami w Flated – wyposażona ciężarówka.

Luke Bushek prowadził operacje dla producenta billboardów z Kolorado podczas pandemii. On i jego dziewczyna spędzali weekendy na zwiedzaniu gór i biwakowaniu z tyłu jego pickupa Ford Ranger. Nie przepadał za wsuwanym kamperem, „który chlupotał w skrzyni ciężarówki”, powiedział. W masywnym rozkładanym kamperze z płóciennymi ścianami było zimno i przeciągi. Zastąpił ją tradycyjną skorupą z włókna szklanego i zbudował łóżko ze schowkiem pod spodem, ale „było tam trochę klaustrofobicznie” – powiedział.

Zaczął więc majstrować w swoim garażu w Denver. Chciał więcej miejsca i możliwości dotarcia do schowanego sprzętu bez przesuwania łóżka. I chciał zachować swoją ciężarówkę jako ciężarówkę, zdolną do ciągnięcia motocykli w razie potrzeby.

Spędził rok w garażu, tworząc coś, co miało stać się MoonLanderem, debiutancką propozycją jego powstającej firmy Radica Products. Lekka aluminiowa skorupa, z wytłoczeniami, które pozwalają na ustawienie łóżka w poprzek skrzyni ciężarówki, przyciągnęła gapiów podczas wyprawy kempingowej do Wyoming w 2021 roku. Po powrocie do domu umieścił prototyp na Craigslist i miał trzy zamówienia w ciągu pierwszych 24 godzin.

Warto przeczytać!  Delta Airlines żegna się z dwoma dodatkowymi miastami

Te trzy sprzedaże wypchnęły go na 1500 stóp kwadratowych powierzchni produkcyjnej na początku 2022 r., a do końca roku przeniósł swój czteroosobowy zakład produkcyjny na 3000 stóp kwadratowych, co ostatecznie umożliwi jego załodze pracę na trzech kamperach tygodniowo, z modelami dla rosnącej liczby ciężarówek już od 5500 USD.

Freddy Rios spawa ramy nadwozia samochodu kempingowego MoonLander, 1 marca 2023 r. W Denver. (Olivia Sun, The Colorado Sun za pośrednictwem Report for America)

„To szeroko otwarty rynek, zwłaszcza gdy jesteśmy jednym z najbardziej przystępnych cenowo kamperów z łóżkiem do samochodów ciężarowych na rynku” — powiedział Bushek, który ma 30 lat. „Można go również w pełni dostosować, więc możesz go oszukać w dowolny sposób. W tej chwili jesteśmy w 100% skoncentrowani na MoonLanderze, ale planujemy mieć wszystkie rodzaje produktów Radica do lądowania”.

Najnowszym nabytkiem na urodzonym w Kolorado rynku topperów jest Tune. Prowadzony przez Seana Keplera, weterana branży outdoorowej, który pracował z The North Face, VF Corp i Crocs, skorupa kampera Tune M1 ma boki rozciągające się na 5 cali z każdej strony łóżka ciężarówki, dzięki czemu materace można zmieścić na boki.

Toppery Tune wykorzystują formowane wtryskowo plastikowe wsporniki i panele na aluminiowej ramie, co oznacza, że ​​są solidne i lekkie. (Pomyśl o chłodnicach Yeti, bez pianki izolacyjnej. Nakładki Tune ważą około 360 funtów do 450 funtów, co w porównaniu z tradycyjnymi ciężarkami topperów od 1500 funtów do 3500 funtów). Dach wyskakuje na M1, co pozwala na miejsce stojące wewnątrz kampera. Kepler i jego partnerzy projektowi — wszyscy zapaleni narciarze, wspinacze, myśliwi i skutery śnieżne — zbudowali prototyp za pomocą drukarki 3D. Zainstalowali go w Toyocie Tacoma i przejechali 10 000 mil.

Warto przeczytać!  Najbardziej romantyczne miejsca na miesiąc miodowy w 2024 roku
Skorupa kampera Tune M1 została zaprojektowana przez weteranów branży outdoorowej w Kolorado przy użyciu lekkich elementów i paneli formowanych z tworzywa sztucznego. (Dostarczone przez Tune)

Zespół, w skład którego wchodzi również Bruce McGowan, współzałożyciel marki sprzętu lawinowego Boulder Backcountry Access, zainwestował w formy do formowania skorup i zebrał 1,5 miliona dolarów od prywatnych inwestorów w Kolorado.

Tune wystartowało z obozowiczami M1 – zaczynają się od 13 000 $ – na początku lutego, a do końca miesiąca kupujący odebrali 10 pocisków, które są montowane w magazynie o powierzchni 56 000 stóp kwadratowych w północno-wschodnim Denver.

„Jesteśmy bardzo poważnymi entuzjastami outdooru i chcieliśmy produktu, który mógłby dotrzeć do miejsc, do których chcieliśmy się udać. To była nasza główna siła napędowa” – powiedział Kepler. „Przeprowadziliśmy to przez grupy fokusowe i było całkiem jasne, że istnieje ogromny rynek na coś, co jest lekkie i wygodne”.




Źródło