Motoryzacja

Trudeau nie zobowiąże się do podwyższenia rabatu na EV w obliczu federalnego mandatu sprzedaży

  • 18 stycznia, 2023
  • 3 min read
Trudeau nie zobowiąże się do podwyższenia rabatu na EV w obliczu federalnego mandatu sprzedaży


Premier Justin Trudeau wykorzystał wycieczkę po zakładzie montażowym Stellantis w Windsor, Ontario, 17 stycznia, aby powtórzyć zobowiązanie swojego rządu do osiągnięcia celów sprzedaży pojazdów bezemisyjnych pomimo ostrzeżeń branży, że proponowany przez liberałów mandat ZEV wyznacza nierealistyczne cele, które są skazane na niepowodzenie.

„Wiemy, że Kanadyjczycy chcą mieć możliwość kupowania pojazdów elektrycznych; dlatego mandaty są tak ważne” – powiedział Trudeau dziennikarzom po zwiedzaniu fabryki minivanów. „Ale właśnie dlatego musimy upewnić się, że budujemy światową czołówkę [EV battery] ekosystem w Ameryce Północnej, aby je dostarczyć. I nie sądzę, żeby ktokolwiek kiedykolwiek zarzucał Kanadyjczykom, że są zbyt ambitni”.

Dodał, że jego rząd koncentruje się na uczynieniu z Kanady światowego lidera w raczkującej branży pojazdów elektrycznych.

„Jak powiedział Wayne Gretzky:„ tam, gdzie zmierza krążek, a nie tam, gdzie jest teraz”. Świat zmierza w tym kierunku. A Kanadyjczycy nie tylko pójdą w ich ślady; zamierzamy przez to przejść. I to właśnie ludzie chcą zobaczyć”.

Stowarzyszenia branżowe reprezentujące krajowe firmy motoryzacyjne i dostawców stwierdziły, że proponowany mandat ZEV nie rozwiązuje długotrwałych przeszkód, takich jak niewystarczająca infrastruktura do ładowania, które uniemożliwiają większej liczbie Kanadyjczyków zakup pojazdów elektrycznych.

Warto przeczytać!  Koji Sato mianowany dyrektorem generalnym Toyoty; Akio Toyoda zostaje prezesem

Zgodnie z proponowanymi przepisami, przedstawionymi 21 grudnia, jedna piąta wszystkich nowych samochodów osobowych, użytkowych i ciężarowych sprzedawanych w Kanadzie do 2026 r. będzie musiała być ZEVS.

Do 2030 r. mandat będzie wymagał, aby 60 procent całej sprzedaży stanowiły pojazdy ZEV. A do 2035 roku każdy nowy samochód osobowy sprzedawany w Kanadzie będzie musiał być pojazdem o zerowej emisji, zgodnie z planem ministra środowiska Stevena Guilbeaulta.

Producenci samochodów skarżyli się również, że obecny federalny rabat konsumencki na pojazdy elektryczne w wysokości do 5 000 USD nie wystarczy, aby pobudzić sprzedaż i powinien zostać podwojony do 10 000 USD. Zapytany, czy liberałowie rozważyliby zwiększenie dotacji, Trudeau zamiast tego wskazał na ciągłe braki w łańcuchu dostaw, które hamują globalną produkcję.

„Jednym z wyzwań, przed którymi stoją teraz ludzie, są naprawdę długie listy oczekujących na pojazdy elektryczne” – powiedział. „Wiemy, że popyt jest bardzo wysoki”.

Powiedział, że Kanada będzie nadal inwestować w krajowy „ekosystem pojazdów bezemisyjnych, aby upewnić się, że jesteśmy w stanie sprostać rosnącemu popytowi”.

Powiedział również, że Kanada naciska na północnoamerykańskie rozwiązanie problemów, takich jak globalny niedobór mikroczipów, który był kluczowym tematem dyskusji na niedawnym szczycie z prezydentem USA Joe Bidenem i Andresem Manuelem Lopezem Obradorem z Meksyku.

Warto przeczytać!  Grudzień Sprzedaż samochodów w USA: spadek rynku o 8% w 2022 r.; SAAR góruje nad prognozami; GM odzyskuje koronę sprzedaży.

„Rozmawialiśmy o tym, jak musimy kontynuować budowanie naprawdę silnego ekosystemu mikroczipów półprzewodnikowych w Ameryce Północnej” – powiedział Trudeau.

Powiedział, że przemysł północnoamerykański nie może już polegać na łańcuchach dostaw z Chin lub krajów niezgodnych politycznie, dodając, że Kanada musi zwiększyć produkcję mikroczipów.

„Mamy niezwykle duży zakład w Beaumont w Quebecu, który jest częścią łańcucha dostaw i ekosystemu półprzewodników. A jest więcej do zrobienia”.


Źródło