Technologia

Truecaller ponownie wprowadza nagrywanie rozmów dla użytkowników premium

  • 14 czerwca, 2023
  • 4 min read
Truecaller ponownie wprowadza nagrywanie rozmów dla użytkowników premium


Aplikacja identyfikacji dzwoniącego Truecaller wprowadziła nagrywanie rozmów zarówno na iOS, jak i Androida. Podczas gdy ograniczenia w obu systemach operacyjnych uniemożliwiają aplikacjom natywne nagrywanie rozmów, Truecaller radzi sobie z tym, dzwoniąc na dedykowaną linię do nagrywania.

Na Androidzie użytkownicy mogą bezpośrednio użyć dialera Truecaller, aby rozpocząć nagrywanie rozmowy. Jeśli używają innego dialera, Truecaller pokaże pływający przycisk nagrywania.

W systemie iOS proces jest nieco skomplikowany. Zarówno w przypadku połączeń przychodzących, jak i wychodzących użytkownicy będą musieli zadzwonić na linię nagrywania za pośrednictwem aplikacji Truecaller i połączyć połączenia. Firma potwierdziła, że ​​druga osoba podczas rozmowy usłyszy sygnał dźwiękowy wskazujący, że rozmowa jest nagrywana.

Warto zauważyć, że Truecaller wprowadził nagrywanie rozmów dla użytkowników premium na Androida w 2018 r. i rozszerzył je na wszystkich użytkowników Androida w 2021 r. Jednak w 2022 r. Google ograniczył dostęp do swojego interfejsu API ułatwień dostępu, z którego wiele aplikacji — w tym Truecaller — korzystało do nagrywania rozmów. Firma musiała więc usunąć tę funkcję ze swoich aplikacji.

Firma poinformowała, że ​​oprócz nagrywania rozmów zapewni także użytkownikom transkrypcje – funkcja, którą planuje wprowadzić w ciągu najbliższych kilku tygodni. Dodatkowo użytkownicy będą mogli przeszukiwać transkrypcje, aby łatwo znaleźć informacje w nagranych rozmowach.

Warto przeczytać!  WhatsApp potwierdza nowy pasek nawigacyjny u dołu ekranu dla użytkowników Androida | Wiadomości technologiczne

Raphael Mimoun, dyrektor produktu Cloud Telephony w firmie, powiedział TechCrunch podczas rozmowy, że wszystkie nagrania i transkrypcje będą przechowywane na urządzeniu, a Truecaller nie będzie przechowywać żadnych danych w chmurze.

Aby to wszystko ułatwić, Truecaller wykorzystuje wiele technologii z CallHero, startupu założonego przez Mimoun, który szwedzka firma nabyła w zeszłym roku.

Podejście Truecallera nie jest wyjątkowe. Rozwiązania takie jak RecMycalls i Tapeacall wykorzystywały podobne sposoby nagrywania rozmów. Szwedzka firma twierdzi, że przechowywanie danych lokalnie i nie zbieranie żadnych informacji o użytkownikach to miejsce, w którym jej metoda wytycza nową ścieżkę.

W 2022 roku indyjski magazyn The Caravan opublikował artykuł, w którym twierdził, że Truecaller zbierał dane użytkowników bez ich zgody. Firma później zaprzeczyła tym zarzutom w oświadczeniu.

Truecaller testuje tę funkcję z niektórymi użytkownikami iOS w USA. Dzisiaj firma udostępnia ją wszystkim użytkownikom z subskrypcją premium. Dzięki temu wprowadzeniu Truecaller oferuje teraz trzy plany w USA: podstawowy plan bez reklam (1 USD miesięcznie), plan premium z nagrywaniem rozmów (3,99 USD miesięcznie), plan najwyższego poziomu z asystentem sprawdzania połączeń (4,49 USD na miesiąc).

Kredyty obrazkowe: Prawdziwy rozmówca

Nami Zarringhalam, współzałożycielka Truecaller, powiedziała, że ​​firma zamierza wprowadzić tę funkcję w wielu krajach, w tym w Indiach, które są jej największym rynkiem. Ponadto bada również sposoby powiadamiania użytkowników, jeśli sztuczna inteligencja znajduje się po drugiej stronie połączenia. W 2018 roku firma Google wprowadziła asystenta konwersacyjnego o nazwie Duplex, który pomagał umawiać spotkania. W tamtym czasie firma twierdziła, że ​​zbudowała bota tak, aby brzmiał naturalnie.

Warto przeczytać!  Jak odblokować fioletową maskę rentgenowską w GTA Online w tym tygodniu wydarzenia (17-22 lutego 2023 r.)

Zarringhalam powiedział, że firma czyści poziomy subskrypcji i zaczęła zastanawiać się, jak zaoferować różne poziomy z funkcjami, które mają sens dla użytkownika w każdym przedziale cenowym.

Truecaller ma ponad pół miliona użytkowników w Stanach Zjednoczonych — a firma twierdzi, że 10% korzysta z jakiegoś planu subskrypcji. Firma ma ponad 350 milionów użytkowników na całym świecie, a Indie są jej największym rynkiem ze 100 milionami użytkowników.

W swoim najnowszym raporcie o zarobkach firma podała, że ​​odnotowała 18% wzrost liczby abonentów rok do roku. Wyniki te wskazują, że pomimo wzrostu liczby płatnych użytkowników, subskrypcje stanowiły około 12% przychodów firmy, przy czym reklama przynosiła większość pieniędzy.


Źródło