Truecaller ponownie wprowadza nagrywanie rozmów dla użytkowników premium
![Truecaller ponownie wprowadza nagrywanie rozmów dla użytkowników premium](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/06/Truecaller-recording-770x470.jpg)
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/06/Truecaller-ponownie-wprowadza-nagrywanie-rozmow-dla-uzytkownikow-premium.jpg)
Aplikacja identyfikacji dzwoniącego Truecaller wprowadziła nagrywanie rozmów zarówno na iOS, jak i Androida. Podczas gdy ograniczenia w obu systemach operacyjnych uniemożliwiają aplikacjom natywne nagrywanie rozmów, Truecaller radzi sobie z tym, dzwoniąc na dedykowaną linię do nagrywania.
Na Androidzie użytkownicy mogą bezpośrednio użyć dialera Truecaller, aby rozpocząć nagrywanie rozmowy. Jeśli używają innego dialera, Truecaller pokaże pływający przycisk nagrywania.
W systemie iOS proces jest nieco skomplikowany. Zarówno w przypadku połączeń przychodzących, jak i wychodzących użytkownicy będą musieli zadzwonić na linię nagrywania za pośrednictwem aplikacji Truecaller i połączyć połączenia. Firma potwierdziła, że druga osoba podczas rozmowy usłyszy sygnał dźwiękowy wskazujący, że rozmowa jest nagrywana.
Warto zauważyć, że Truecaller wprowadził nagrywanie rozmów dla użytkowników premium na Androida w 2018 r. i rozszerzył je na wszystkich użytkowników Androida w 2021 r. Jednak w 2022 r. Google ograniczył dostęp do swojego interfejsu API ułatwień dostępu, z którego wiele aplikacji — w tym Truecaller — korzystało do nagrywania rozmów. Firma musiała więc usunąć tę funkcję ze swoich aplikacji.
Firma poinformowała, że oprócz nagrywania rozmów zapewni także użytkownikom transkrypcje – funkcja, którą planuje wprowadzić w ciągu najbliższych kilku tygodni. Dodatkowo użytkownicy będą mogli przeszukiwać transkrypcje, aby łatwo znaleźć informacje w nagranych rozmowach.
Raphael Mimoun, dyrektor produktu Cloud Telephony w firmie, powiedział TechCrunch podczas rozmowy, że wszystkie nagrania i transkrypcje będą przechowywane na urządzeniu, a Truecaller nie będzie przechowywać żadnych danych w chmurze.
Aby to wszystko ułatwić, Truecaller wykorzystuje wiele technologii z CallHero, startupu założonego przez Mimoun, który szwedzka firma nabyła w zeszłym roku.
Podejście Truecallera nie jest wyjątkowe. Rozwiązania takie jak RecMycalls i Tapeacall wykorzystywały podobne sposoby nagrywania rozmów. Szwedzka firma twierdzi, że przechowywanie danych lokalnie i nie zbieranie żadnych informacji o użytkownikach to miejsce, w którym jej metoda wytycza nową ścieżkę.
W 2022 roku indyjski magazyn The Caravan opublikował artykuł, w którym twierdził, że Truecaller zbierał dane użytkowników bez ich zgody. Firma później zaprzeczyła tym zarzutom w oświadczeniu.
Truecaller testuje tę funkcję z niektórymi użytkownikami iOS w USA. Dzisiaj firma udostępnia ją wszystkim użytkownikom z subskrypcją premium. Dzięki temu wprowadzeniu Truecaller oferuje teraz trzy plany w USA: podstawowy plan bez reklam (1 USD miesięcznie), plan premium z nagrywaniem rozmów (3,99 USD miesięcznie), plan najwyższego poziomu z asystentem sprawdzania połączeń (4,49 USD na miesiąc).
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/06/1686777352_604_Truecaller-ponownie-wprowadza-nagrywanie-rozmow-dla-uzytkownikow-premium.jpg)
Kredyty obrazkowe: Prawdziwy rozmówca
Nami Zarringhalam, współzałożycielka Truecaller, powiedziała, że firma zamierza wprowadzić tę funkcję w wielu krajach, w tym w Indiach, które są jej największym rynkiem. Ponadto bada również sposoby powiadamiania użytkowników, jeśli sztuczna inteligencja znajduje się po drugiej stronie połączenia. W 2018 roku firma Google wprowadziła asystenta konwersacyjnego o nazwie Duplex, który pomagał umawiać spotkania. W tamtym czasie firma twierdziła, że zbudowała bota tak, aby brzmiał naturalnie.
Zarringhalam powiedział, że firma czyści poziomy subskrypcji i zaczęła zastanawiać się, jak zaoferować różne poziomy z funkcjami, które mają sens dla użytkownika w każdym przedziale cenowym.
Truecaller ma ponad pół miliona użytkowników w Stanach Zjednoczonych — a firma twierdzi, że 10% korzysta z jakiegoś planu subskrypcji. Firma ma ponad 350 milionów użytkowników na całym świecie, a Indie są jej największym rynkiem ze 100 milionami użytkowników.
W swoim najnowszym raporcie o zarobkach firma podała, że odnotowała 18% wzrost liczby abonentów rok do roku. Wyniki te wskazują, że pomimo wzrostu liczby płatnych użytkowników, subskrypcje stanowiły około 12% przychodów firmy, przy czym reklama przynosiła większość pieniędzy.