Trzy duże fabryki w Polsce do likwidacji. Masowe zwolnienia z pracy
W 2024 roku w Polsce mają zostać zlikwidowane dwa duże zakłady motoryzacyjne! Była premier RP, a obecnie europosłanka z ramienia PiS Beata Szydło napisała na Twitterze o „upadku branży motoryzacyjnej w Polsce”, ze względu na ogłoszenie likwidacji pracującej dla Fiata fabryki silników w Bielsku-Białej, fabryki autobusów Scania w Słupsku i fabryki Volvo Buses we Wrocławiu.
Aż trzy fabryki zamykają się w Polsce w 2024 roku
Wieści o likwidacji fabryki silników Fiata w Bielsku-Białej pojawiły się na początku 2024 roku, spółka FCA Powertrain została postawiona w stan likwidacji. Zwolnienia grupowe mają objąć całą załogę (468 osób) i potrwać do grudnia 2024 roku.
Dyrektor FCA Powertrain, a obecnie likwidator Andrzej Tokarz twierdził, że przyczyną likwidacji są regulacje Komisji Europejskiej dotyczącej emisji spalin silników spalinowych, co spowodowało spadek zamówień na silniki spalinowe.
Z kolei 2 stycznia 2024 roku Scania Production Słupsk poinformowało o montażu ostatniego autobusu. Już do 31 marca 2024 roku ma zakończyć się działalność fabryki. Zamknięcie zostało ogłoszone jeszcze w maju 2023 roku. Pracę stracić ma 800 osób.
Również w 2023 roku ogłoszono likwidację fabryki Volvo Buses we Wrocławiu. Pracę ma stracić 1500 osób, a zamknięcie ma zostać domknięte w I kwartale 2024 roku. Prezes Volvo Buses mówiła po ogłoszeniu decyzji, że „nasza działalność w Europie od lat przynosi straty”.
Beta Szydło: Koniec branży motoryzacyjnej w Polsce
– Koniec branży motoryzacyjnej w Polsce. Kolejne firmy zamykają swoje fabryki samochodowe w Polsce. Tylko w tym tygodniu ogłoszone zostały decyzje o likwidacji pracującej dla Fiata fabryki silników w Bielsku-Białej oraz wielkiej fabryki autobusów Scania w Słupsku. Pod koniec zeszłego roku Volvo zlikwidowało swoją fabrykę autobusów we Wrocławiu. Pracę tracą tysiące osób, a w kłopoty popadają firmy polskich podwykonawców i dostawców – napisała Beata Szydło na Twitterze.
Jak wynika z relacji byłej premier, to reakcja właścicieli na regulacje unijne, które zabronią rejestracji nowych aut spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 roku. Polityk PiS wieści branży motoryzacyjnej w Polsce załamanie.
Pieniądze to nie wszystko Kamil Sobolewski