Podróże

Trzy najważniejsze trendy w podróżowaniu na rok 2023

  • 20 lutego, 2023
  • 5 min read
Trzy najważniejsze trendy w podróżowaniu na rok 2023


Podróże są na pełnych obrotach, a wskaźniki wzrostu sięgają dachu, ponieważ branża rozwija się po wychodzeniu z pandemii COVID-19, ale teraz stoi w obliczu poważnych przeciwności związanych z kryzysem kosztów utrzymania. Aby przetrwać ostatnią burzę, marki i destynacje turystyczne sięgają po produkty i usługi turystyczne oparte na wartościach, które bardziej przemawiają do konsumentów poszukujących przełomowych doświadczeń związanych z podróżowaniem.

Jednocześnie turystyka jako sektor stoi w obliczu egzystencjalnego kryzysu w swoim sercu. Wysoce emisyjne i zależne od niestabilnych miejsc docelowych, coraz częściej podejmowane są wspólne wysiłki na rzecz zminimalizowania negatywnego wpływu na środowisko i społeczności lokalne poprzez wspólne myślenie.

Chiny – katalizator pełnego ożywienia w turystyce

Po trzech długich latach podróże i turystyka wreszcie znalazły się w sytuacji, w której każdy element układanki jest na swoim miejscu. Ostatnie ograniczenia zostały w większości zniesione w regionach takich jak Azja i Pacyfik, podczas gdy Chiny ponownie otworzyły się na turystykę międzynarodową od 8 stycznia 2023 r., uwalniając ważne źródło popytu.

Oczekuje się, że światowe wydatki na turystykę przyjazdową osiągną 83% swojego szczytowego poziomu w 2019 r., powracając do pełnej świetności do 2024 r.

Źródło: Model prognozy podróży Euromonitor International, I kwartał 2023 r

Euromonitor International spodziewa się, że w pierwszym kwartale 2023 r. w chińskiej turystyce wyjazdowej nastąpi „powolne spalanie”, ponieważ w kraju rośnie liczba przypadków COVID-19, a za granicą podsycają się napięcia geopolityczne, a w niektórych miejscach przywrócono restrykcje w podróżowaniu. Oczekuje się, że wzrost z Chin nabierze tempa począwszy od drugiego kwartału 2023 r., odnotowując w sumie wyjątkowy wzrost wydatków na turystykę wyjazdową o ponad 400% w 2023 r., zapewniając bardzo potrzebny strzał w ramię dla miejsc docelowych, zwłaszcza w regionie Azji i Pacyfiku.

Warto przeczytać!  5 wspaniałych krajów do zwiedzania w ramach budżetu

Kryzys kosztów utrzymania, który ogarnął Europę i Amerykę Północną, doprowadził do wysokiej od dziesięcioleci inflacji i osłabi globalne wydatki na turystykę przyjazdową, przy wzroście o 37% w 2023 r., po podwojeniu o 103% w 2022 r.Trzy najważniejsze trendy w podróżowaniu w 2023 r. Wykres 1.svg

Produkty turystyczne oparte na wartościach trafiają do konsumentów

Wartości konsumenckie przenikają do każdego aspektu ich stylu życia, gdzie wybór podróży w coraz większym stopniu odzwierciedla zainteresowania, przekonania i postawy konsumentów. Jest to uosobieniem trendu podróży mieszanych (lub „bleisure”), w ramach którego konsumenci na nowo definiują swoją równowagę między życiem zawodowym a prywatnym i doświadczają radości z podróżowania, czy to poprzez „prace”, czy też pracę z dowolnego miejsca.

Oczekuje się, że oferty oparte na wartościach, takie jak sport, wellness i ekoturystyka, przewyższą standardowe pakiety w latach 2023-2027, przy średnim wzroście wartości o ponad 12% rocznie.

Przewiduje się, że pakiety wellness, w których nacisk kładzie się na holistyczne samopoczucie, od rekolekcji jogi po spa, osiągną wartość 29,3 mld USD w 2023 r.

Źródło: Model prognozy podróży Euromonitor International, I kwartał 2023 r

Wellness wykazał się dużą odpornością podczas pandemii, przy mniejszym spadku niż inne rodzaje pakietów w 2020 r. (odpowiednio -65% vs -69%).

Warto przeczytać!  Top 9 zmieniających życie miejsc podróży, które możesz dodać do swojej listy rzeczy do zrobienia

Turystyka oparta na przyrodzie – w tym turystyka przygodowa, ekoturystyka oraz słońce i morze – również cieszy się rosnącym apetytem konsumentów, która według przewidywań będzie stanowić 57% wszystkich imprez turystycznych na całym świecie tylko w 2023 roku. Pakiety te obejmują miejsca i działania na terenach wiejskich, plażowych i przygodowych, ponieważ atrakcyjność natury i dziczy nadal rośnie po pandemii, jako antidotum na urbanizację i nowe hybrydowe praktyki pracy.Trzy najważniejsze trendy w podróżowaniu w 2023 r. Wykres 2.svg

Kryzys egzystencjalny w samym sercu prowadzi do zera netto

Przewiduje się, że zrównoważone pakiety podróżne – uwzględniające przygodę, kulturę i dziedzictwo, ekoturystykę i dobre samopoczucie – wyniosą 134 miliardy dolarów w 2023 r.

Ponieważ dwie trzecie konsumentów na całym świecie deklaruje, że chce mieć pozytywny wpływ na swoje codzienne życie, jest to trend, na który sektor zwraca uwagę.

W 2022 roku 73,8% dyrektorów ds. podróży zauważyło zwiększone zainteresowanie klientów zrównoważonym rozwojem

Źródło: Euromonitor’s Voice of the Industry: Travel Survey, kwiecień 2022 r

Co ważniejsze, 57,3% zauważyło, że ich klienci zapłacą więcej za zrównoważone produkty i usługi, takie jak korzystanie ze źródeł odnawialnych, kompensacja emisji dwutlenku węgla, płacenie godziwej płacy lub pozyskiwanie lokalnej żywności i napojów.

Warto przeczytać!  Eksploruj wulkany Gwatemali i lasy mgliste, aby przeżyć przygodę swojego życia

Jednak związek z innowacjami słabnie, ponieważ tylko 47,8% kierowników ds. podróży twierdzi, że ich firma inwestuje w zrównoważone produkty i usługi lub napędza zrównoważoną transformację operacji zaplecza.

Osiągnięcie celów w zakresie zerowej emisji netto to kolejny etap zrównoważonej turystyki, w którym platformy rezerwacji, takie jak Goodwings w Danii, stawiają zerową emisję netto na pierwszym miejscu w swojej ofercie, podczas gdy UE ma swoją sieć 100 NetZeroCities, aby osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r. Globalni giganci technologiczni , od Google po Skyscanner i Trip.com, przyjmują większą przejrzystość w zakresie emisji dwutlenku węgla w momencie rezerwacji.

W 2023 r. ruch na rzecz dekarbonizacji i przyjęcia sprawiedliwej transformacji staje się coraz silniejszy, wspierany przez wspólne myślenie konsumentów, rządów i sektora prywatnego.Trzy najważniejsze trendy w podróżowaniu w 2023 r. Wykres 3.svg

Więcej informacji na temat branży turystycznej można znaleźć w naszym raporcie Strategie konkurencji w branży turystycznej



Źródło