Marketing

Trzy sposoby, w jakie marki mogą zwiększyć swoją obecność w mediach społecznościowych w erze cyfrowej

  • 30 listopada, 2023
  • 5 min read
Trzy sposoby, w jakie marki mogą zwiększyć swoją obecność w mediach społecznościowych w erze cyfrowej


Media społecznościowe mają potencjał transformacyjny i znaczący wpływ na handel. Mając do dyspozycji dynamiczne platformy, marketerzy mogą wykorzystać media społecznościowe do zwiększania zaangażowania klientów i zwiększania sprzedaży.

To był główny temat dyskusji podczas panelu podczas konferencji MARKETING-INTERACTIVE Digital Marketing Asia. Podczas panelu udział wzięli liderzy branży Manisha Seewal, prezes Redhill Communications, Chua Ke Wei, szef marketingu w Fitness First, Norman Tan, lider globalnej strategii marketingowej w Zespri International i Olivier Girard, szef usług dla regionu APAC w Digimind przedstawił trzy sposoby, dzięki którym marketerzy mogą zwiększyć wykorzystanie mediów społecznościowych, od budowania marki po pozyskiwanie nowych klientów.

Nie przegap: „Nie kieruj się pieniędzmi z kapitału wysokiego ryzyka” – mówi były dyrektor generalny i przedsiębiorca SCMP Gary Liu

1. Skoncentruj się na budowaniu swojej marki

Choć skupianie się na sprzedaży i konwersjach jako marketer jest kuszące, według Tan budowanie marki jest równie, jeśli nie ważniejsze, ważne.

Dodał, że choć łatwo jest wskoczyć na modę i podążać za tym, co jest popularne w mediach społecznościowych, marketerzy nie powinni tracić z oczu jednej podstawy marketingu – wyglądu ich marki.

Podkreślił, że duża część sprzedaży pochodzi z wcześniejszych działań związanych z budowaniem marki. W przypadku Zespri International 25% sprzedaży wynika z miłości konsumentów do marki. Dlatego podkreślił, że marketerzy nie powinni ignorować budowania marki.

Warto przeczytać!  Akademia SPIRE poszukuje pracy jako Marketing Manager

„Musisz znaleźć sposoby, aby stale mieć znaczenie dla konsumentów, wyróżniać się z tłumu i wykorzystywać media społecznościowe jako przestrzeń, w której marka może zaistnieć tak, jakby była osobą” – powiedział. „Dzięki temu marka może osiągnąć swój cel i zaprezentować konsumentom swoją wartość.”

Biorąc pod uwagę zorientowany na społeczność i interaktywny charakter mediów społecznościowych, dodał, że nie jest zaskakujące, że jest to potężne miejsce do budowania marki i że marketerzy powinni to wykorzystać.

2. Korzystaj z treści generowanych przez użytkowników (UGC)

Innym sposobem, w jaki marketerzy mogą zwiększyć swoją obecność w mediach społecznościowych, jest wykorzystanie treści UGC.

Girard wyjaśnił, że korzystanie z UGC może zapewnić wgląd w różne etapy podróży konsumenta, ujawniając dokładnie jego bolesne punkty.

Dodał, że ważne jest właściwe zdefiniowanie celów strategii i podejście do nich pojedynczo. „Nie ma potrzeby od razu przeskakiwać do końca procesu” – stwierdził.

Zamiast tego zalecił zacząć od podstaw, takich jak zabezpieczenie reputacji marki w Internecie i upewnienie się, że nie ma problemów z nastrojami konsumentów w stosunku do jej produktów i usług. W ten sposób marka może naprawdę skoncentrować się na swoich strategiach i kierunku marketingowym.

Warto przeczytać!  Experiential Marketing wrócił z zemstą po Covid: Prerna Uppal

UGC przyniosło także ogromną zmianę w sposobie interakcji marek z klientami. W tym duchu Chua podkreślił, że ogromna część handlu społecznościowego dotyczy sposobu, w jaki ludzie dokonują zakupów. UGC pomaga pozyskiwać nowe przejęcia, jednocześnie zatrzymując istniejących klientów, dzięki rekomendacjom społecznym i wiarygodności społecznej.

Podała przykład tego, jak Fitness First zaangażowało swoją społeczność członków i pracowników, aby byli wpływowymi osobami i rzecznikami firmy. Dzięki UGC marka może uczynić media społecznościowe platformą do prezentowania żywotności swojej społeczności, umożliwiając jej członkom poczucie przynależności.

„UGC świetnie nadaje się do umieszczania serca marki w społeczności” – dodała.

Seewal dodaje również, że chociaż zaangażowanie jest kluczowym miernikiem, którego szukają marketerzy, czasami konieczne jest cofnięcie się o krok, aby sprawdzić, kto naprawdę angażuje. Na przykład ludzie mogą angażować się po prostu, aby wygrać w losowaniu, bez tak naprawdę angażowania się w markę. W tym kontekście UGC jest dobrym sposobem na umożliwienie bardziej organicznego zaangażowania wokół marki.

3. Upewnij się, że ustaliłeś swoje KPI

Seewal, który był moderatorem panelu, zwrócił także uwagę na fakt, że w przypadku handlu społecznościowego marketerzy muszą bardzo dobrze znać swoje KPI, bo inaczej ryzykują, że się zgubią.

Warto przeczytać!  7 strategii marketingowych dla doradców finansowych

Po ustaleniu celów i wskaźników KPI rozpocznij testowanie – powiedziała. Wymaga to również cierpliwości, ponieważ stabilizacja wyników wymaga czasu. Zauważyła ponadto, że uzyskane statystyki mogą dostarczyć klientom wglądu, który czasami jest zaskakujący.

Te spostrzeżenia można następnie wykorzystać do określenia trendów i przyciągnięcia nowych klientów i sprzedawców na daną platformę. Z kolei marketerzy mogą zwrócić się w stronę zwiększania zaangażowania i wydatków na platformie.

Zdaniem Tan, przy ustalaniu celów modelowanie marketingu mix (MMM) jest również potężnym narzędziem dla marketerów, umożliwiającym śledzenie danych związanych z działaniami marketingowymi.

Na przykład na podstawie danych zebranych na przestrzeni kilku lat marketer może określić, jaką część rocznej sprzedaży można przypisać różnym wysiłkom i kanałom. Te spostrzeżenia mogą stanowić dobry wskaźnik uzasadniający różne decyzje dotyczące wydatków.

Powiązane artykuły:
5 sposobów, w jakie marki mogą zrównoważyć utowarowienie i kreatywność w mediach społecznościowych w 2024 roku
Gdzie jest pieniądze? Możliwości rozwoju agencji social media w 2024 roku
Ta aplikacja społecznościowa jest zaskakująco najpopularniejsza wśród użytkowników online w 2023 r


Źródło