Tu Jhoothi Main Makkkaar Ranbira Kapoora to hit, na który czeka Bollywood po sukcesie Pathaana, przewiduje handel
W ciągu ostatnich kilku lat filmy romantyczne zostały przeniesione na platformy streamingowe na rzecz wielkich spektakli lub dramatów akcji, ponieważ obiecują stosunkowo lepszą oglądalność w kinach. Ostatnim dramatem romantycznym, który ukazał się w kinach, był Miłość Imtiaza Ali Aaj Kal w 2020 roku. Ale to się zmieni wraz z najnowszą komedią romantyczną Luv Ranjan, Tu Jhoothi Main Makkaar. Jeśli ten film odniesie sukces, na co liczą producenci i branża filmowa, może to oznaczać odrodzenie gatunku w kinach. Do niedzieli wieczorem na film sprzedano 10 700 biletów w największych sieciach multipleksów. Liczba jest dodatnia, a film ma ponad 2 dni na zwiększenie przedsprzedaży.
Tu Jhoothi Main Makkaar, z Ranbirem Kapoorem i Shraddhą Kapoorem w rolach głównych, obraca się wokół dwojga młodych ludzi, którzy chcą wejść w przypadkowy związek, ale nie chcą być pierwszymi, którzy zrywają. W filmie występują także Anubhav Singh Bassi i Dimple Kapadia. Oczekuje się, że film, który pojawi się na około 2500 ekranach, uzyska dwucyfrowe otwarcie w kinach, dzięki ogromnej liczbie fanów Ranbira i sukcesom Luva Ranjana.
Ranbir Kapoor ma ogromną, lojalną rzeszę fanów wśród młodzieży w kraju, a Luv Ranjan wcześniej przemawiał do młodych widzów filmowych swoimi filmami, takimi jak Pyar Ka Punchnama i Sonu Ke Titu Ki Sweety. Tak więc dzięki tej kombinacji eksperci ds. Handlu oczekują stałego przepływu pieniędzy w kasie w nadchodzących dniach.
„Ranbir Kapoor ma silną pozycję w gatunku komedii romantycznych. Luv Ranjan również ma na koncie wspaniałe osiągnięcia w gatunku romantycznym, czy to Pyar Ka Punchnama, Pyar Ka Punchnama 2 czy Sonu Ke Titu Ki Sweety. Wszyscy z nich byli absolutnymi hitami. Jestem prawie pewien, że dzięki temu osiągnął znaczny poziom pod względem obsady gwiazd, wartości produkcji i konfiguracji. Więc Luv Ranjan, Ranbir i Pritam współpracujący przy tego rodzaju filmie to zabójcza kombinacja” — sugeruje dystrybutor filmowy Akshaye Rathi.
Początkowa faza kariery Ranbira w Bollywood była zdominowana przez romantyczne dramaty, które bardzo mu się udały. Spośród jego 11 romantycznych filmów, tylko dwa, Roy (2015) i Tamasha (2015) zatankowały w kasie. Jego film Yeh Jawaani Hai Deewani z 2013 roku, w którym również wystąpili Deepika Padukone, Aditya Roy Kapur i Kalki Koechlin, zarobił 188,57 kr, a Ae Dil Hai Mushkil Karana Johara zarobił 112,48 kr. Jego inne romantyczne dramaty, Wake Up Sid, Barfi i Rockstar również uczyniły go ulubieńcem fanów. Po drugiej stronie spektrum tylko Sanju (342,53 kr) było wielkim hitem, jeśli pominąć Brahmastrę, która zarabiała moolah w kasach biletowych, ale została wykonana przy ogromnym budżecie.
Patrząc na historię romantycznych filmów Ranbira, analityk handlu filmowego Taran Adarsh ma nadzieję, że jego powrót do tego gatunku przyniesie dobre wieści nie tylko aktorowi, ale także przemysłowi filmowemu w języku hindi. Cytując powody, dla których postrzega Tu Jhoothi Main Makkaar jako prawdopodobny hit, Adarsh powiedział: „Widzimy Ranbira Kapoora grającego romantyczną rolę po dość długiej przerwie. Ostatnim romantycznym filmem, który nakręcił, był Ae Dil Hai Mushkil. Między tym filmem a tym filmem była wystarczająca przepaść. Co więcej, po raz pierwszy współpracował z Luv Ranjan. Poprzednie filmy Ranjana były świetnymi rozrywkami i były skierowane do młodzieży. Jest to również skierowane do młodzieży z historią miłosną w centrum i odświeżającą obsadą. To pierwszy raz, kiedy Ranbir i Shraddha zostali obsadzeni naprzeciw siebie.
Producent filmowy i ekspert ds. Handlu, Girish Johar, uważa również, że szanse Tu Jhoothi Main Makkaar na pracę w kasie są większe, ponieważ „nawet w Walentynki nie ukazał się żaden romantyczny film”. Wierzy, że ta długa przerwa, jaka upłynęła od premiery ostatniego dramatu romantycznego, sprawi, że fani gatunku zatępią się w kinach na premierę Ranbira Kapoora na Holi (8 marca). Ustalił, że kolekcja z dnia premiery filmu mieści się w przedziale 10-12 crore rupii.
Filmowiec Luv Ranjan ma również bogate doświadczenie w gatunku komedii romantycznych. Jego ostatni film, Sonu Ke Titu Ki Sweety, był zwycięzcą kasowym z kolekcją Rs 108,95 kr. Pyaar Ka Punchnama i Pyaar Ka Punchnama 2 z Kartikiem Aaryanem w roli głównej również były wielkimi hitami. Jeśli będzie w stanie odtworzyć tę samą magię, co zrobił z Kartikiem, jest to coś, na co czekają kinomani.
Wydanie Tu Jhoothi Main Makkaar na festiwalu Holi może być zarówno błogosławieństwem, jak i dobrodziejstwem dla twórców, ponieważ na północy sale kinowe są otwarte tylko w drugiej połowie dnia, po zakończeniu obchodów Holi. Komentując to samo, Rathi powiedział: „Było dużo zamieszania wokół obchodów Holi. Jednak poza pewnym punktem kolekcja pierwszego dnia nie będzie miała znaczenia i utrzyma się, jeśli raporty będą świetne i zapewnią wspaniały przedłużony weekend. ”
Rok 2023 zaczął się dobrze, gdy Pathaan Shah Rukha Khana stał się najlepiej zarabiający film w języku hindi w historii. Film przyniósł branży pieniądze po dwóch latach niskich przychodów. W takim scenariuszu staje się ważne nie tylko dla Tu Jhoothi Main Makkaar, ale dla każdego bollywoodzkiego filmu, aby przyciągnąć ludzi do sal kinowych.
Akshaye Rathi zasugerował: „Nie tylko ten film musi dobrze sobie radzić, ale wszystkie filmy muszą utrzymać rozmach zbudowany przez Pathaana. Potrzebujemy więcej filmów, aby działały dobrze z wyższym poziomem spójności. Ponadto obecne pokolenie aktorów, takich jak Ranbir Kapoor, Ranveer Singh, Varun Dhawan, Kriti Sanon, Shraddha Kapoor, Kartik Aaryan i inni, musi stać się opłacalne w kasie.
Chociaż to na przemyśle filmowym spoczywa obowiązek robienia dobrych filmów, aby ludzie ponownie odwiedzali kina, zgodnie z aktualnym badaniem przeprowadzonym przez Ormax Media, „kinowy wszechświat Indii skurczył się o 16,3% w porównaniu z okresem sprzed pandemii i obecnie wynosi 122,0 mln osób w porównaniu do 145,7 mln przed pandemią. Język hindi stracił 15,9 miliona odbiorców w okresie pandemii”.