Turystyka zimowa: chińskie kierunki prosperują dzięki ożywieniu w zakresie podróży krajowych | Podróż
Turystyka zimowa w Chinach gwałtownie się ożywiła, co było dobrodziejstwem dla słabych gospodarczo regionów na północy, które usiłują wyjść z lat pandemii i pobudzić powolną konsumpcję krajową.
Miejsca docelowe w północno-wschodnim pasie rdzy w Chinach, takie jak miasto Harbin w prowincji Heilongjiang, przyciągnęły w ostatnich tygodniach rzesze turystów krajowych z cieplejszego klimatu. Rosnąca popularność sportów zimowych przyciąga także narciarzy i snowboardzistów na stoki Xinjiangu w północno-zachodnich Chinach.
Po raz pierwszy od 2019 r., przed pojawieniem się Covid-19, wielu chińskich turystów mogło cieszyć się zimowymi wakacjami, nie martwiąc się o blokady i infekcje. Dane z platformy rezerwacyjnej Ctrip wykazały, że liczba zamówionych w przedsprzedaży karnetów narciarskich na koniec roku podwoiła się w ujęciu tygodniowym, co oznacza dwukrotnie większy ruch w roku poprzednim, podczas gdy rezerwacje grupowych wycieczek narciarskich rosły o 70% tygodniowo, prawie 30% więcej niż w roku poprzednim.
Oficjalny raport turystyczny przewiduje, że w tym sezonie będzie o 25–30% więcej turystów w porównaniu z poprzednim, a liczba turystów może po raz pierwszy przekroczyć 400 milionów, co potencjalnie wygeneruje aż 550 miliardów juanów (76,8 miliarda dolarów) przychodów.
W swoim pięcioletnim planie rozwoju turystyki Chiny wezwały do ożywienia „turystyki lodowej i śnieżnej”, począwszy od otwierania większej liczby ośrodków narciarskich po wykorzystanie lokalnej kultury i tradycji. Na corocznej konferencji gospodarczej ustalającej program w grudniu rząd oświadczył, że podejmie wysiłki, aby pobudzić popyt krajowy w tym roku.
„Konieczne jest stymulowanie potencjalnej konsumpcji, zwiększanie dochodowych inwestycji i tworzenie pozytywnego cyklu, w którym konsumpcja i inwestycje promują się wzajemnie” – stwierdzono.
Chiny, które wyznaczyły sobie cel wzrostu gospodarczego na poziomie około 5% do 2023 r., zmagają się z wieloma przeciwnościami losu, w tym rosnącym zadłużeniem samorządów lokalnych, wciąż chorym rynkiem mieszkaniowym oraz słabym popytem w kraju i za granicą. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej konsumenci zacisnęli pasa.
STAJE SIĘ POPULARNY
W północno-wschodnich Chinach Harbin stał się ulubionym kierunkiem urlopowiczów ze względu na jego popularność w mediach społecznościowych, a media państwowe rozszerzyły relacje na temat wzrostu liczby turystów w tym mieście.
W mieście odbywa się trwający miesiąc festiwal, na którym prezentowane są rzeźby zbudowane z bloków lodu wydobytych z zamarzniętej rzeki, które w okresie Nowego Roku przyciągają do miasta 3,05 miliona turystów w ramach jednego z największych na świecie festiwali rzeźb ze śniegu i lodu.
Dyrektor finansowy ośrodka narciarskiego Yabuli, Jin Honglan, powiedział agencji Reuters, że liczba odwiedzających ośrodek podwoiła się w porównaniu z poprzednimi latami, a atrakcje turystyczne w całym mieście są obecnie przepełnione ludźmi.
„W przyszłym roku i następnym (to) będzie jeszcze bardziej popularne. Wszyscy czują entuzjazm do narciarstwa” – powiedziała.
Heilongjiang, niegdyś bogata w zasoby prowincja, która napędzała rozwój przemysłu w zakresie węgla, minerałów i drewna, wprowadziła środki mające na celu „przekształcenie zalet zasobów lodu i śniegu” i przekształcenie się w międzynarodowy cel turystyki zimowej – twierdzi stan. kontrolował „Dziennik Ludowy”.
Yueyua, 50-letnia turystka z miasta Ningbo we wschodniej prowincji Zhejiang, twierdzi, że sporty zimowe zyskują na popularności wraz ze wzrostem świadomości.
„Jest dużo rozgłosu, różne rodzaje relacji w mediach, blogerzy i tym podobne” – powiedziała kobieta ubrana w liliowy kombinezon narciarski.
Wraz z ożywieniem w turystyce zimowej wzrósł popyt na zakwaterowanie.
Turyści zamieścili nawet w mediach społecznościowych skargi na zawyżone ceny po tym, jak niektóre kwatery prywatne w wiejskiej części Heilongjiang słynącej ze śnieżnych krajobrazów pobierały opłatę w wysokości 3000 juanów (419 dolarów) za noc za zaledwie dwa materace na podłodze.
Mile na zachód, w ośrodku narciarskim w północno-zachodnim regionie Xinjiang, ta zima była „oczywiście bardziej żywa” niż w poprzednich latach, powiedział People’s Daily dyrektor międzynarodowego ośrodka narciarskiego Keketuohai, mówiąc, że spodziewa się w tym sezonie przyjąć 300 000 turystów, przywitawszy 2000 średnio codziennie, począwszy od otwarcia sezonu w październiku.
Władze lokalne regionu Ałtaj w Xinjiangu przyspieszyły inwestycje w projekty o wartości około 550 milionów juanów, dodając nowe trasy narciarskie i parki, otwarto nowe hotele i uruchomiono bezpośrednie loty z bogatych miast, w tym Kantonu i Pekinu.
(1 dolar = 7,1585 juana chińskiego)
Ta historia została opublikowana z kanału agencyjnego bez modyfikacji tekstu. Zmieniono jedynie nagłówek.