Twilio: Mocny zakup, podczas gdy rynek patrzy w inną stronę (TWLO)
![Twilio: Mocny zakup, podczas gdy rynek patrzy w inną stronę (TWLO)](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/01/Twilio-Mocny-zakup-podczas-gdy-rynek-patrzy-w-inna-strone-750x470.jpg)
Jaanalisette
Niewiele inwestycji jest tak atrakcyjnych jak Twilio (NYSE: TWLO). To niesamowite, jak szybko akcje takie jak Twilio spadły z centrum uwagi jako Wall Street ulubieńcem nazwy pola karnego, ale ta chwila wytchnienia daje inwestorom zorientowanym na długoterminowe inwestycje doskonałą okazję do kupienia dobrej nazwy za grosze za dolara.
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy Twilio stracił prawie 80% swojej wartości. I chociaż prawdą jest, że istnieją pewne fundamentalne zagrożenia, o których powinniśmy pamiętać, myślę, że wyprzedaż Twilio jest zdecydowanie przesadzona.
Twilio, dla inwestorów mniej zaznajomionych z tą nazwą, to firma zajmująca się oprogramowaniem API (interfejs programowania aplikacji), która pomaga zasilać funkcje komunikacyjne w wielu aplikacjach, z których obecnie korzystamy. Najłatwiejszym przykładem tego, co robi Twilio, jest użycie przykładu Uber (UBER) — kiedy komunikujesz się ze swoim kierowcą za pośrednictwem wiadomości lub połączenia głosowego obsługiwanego przez Internet, platforma taka jak Twilio ułatwia tę komunikację. Usługa Twilio jest opłacana za każde wystąpienie takiej komunikacji w aplikacji w tysiącach aplikacji.
Tak więc długoterminowa teza dla Twilio staje się raczej prosta: tak długo, jak nadal wierzymy w rozwój Internetu i gospodarki opartej na aplikacjach oraz w to, że konsumenci będą nadal kupować towary i usługi za pośrednictwem swoich telefonów i wchodzić w interakcje z różnymi firmami w aplikacjach, przyszłość Twilio jest solidna. Pozostaję bardzo uparty na Twilio i niezłomnie trzymam się tej nazwy w moim portfolio.
Oto, według mnie, kluczowe czynniki przemawiające za byczą tezą o tej nazwie:
- Uniwersalna, pozioma platforma oprogramowania, która ma nieograniczone możliwości rozbudowy. Wiele rodzajów aplikacji wymaga możliwości łączenia się z klientami za pomocą rozmów i wiadomości tekstowych, a ponieważ coraz większa część naszego życia przechodzi w tryb cyfrowy, potencjalna baza klientów Twilio będzie się poszerzać. Twilio jest również biegły w rozszerzaniu swojego podstawowego zestawu produktów, dodając funkcje oprogramowania call-center, a także narzędzia do marketingu e-mailowego poprzez przejęcie SendGrid. Niedawno dodany produkt o nazwie Twilio Live wprowadza również możliwości przesyłania strumieniowego na żywo dla klientów Twilio.
- Ziemia i ekspansja; wzrost wraz z bazą klientów. Twilio jest jednym z najlepszych przykładów firmy programistycznej typu „wyląduj i rozwijaj”. Ponieważ wycenia swoje usługi na podstawie użycia (na przykład według wysłanych wiadomości), jego przychody rosną, gdy rosną aplikacje, na których działa. Daje to Twilio potężny, wbudowany silnik wzrostu.
- Dywersyfikacja klientów. Twilio było kiedyś mocno uzależnione od dużych kont; obecnie 10 największych klientów firmy reprezentuje tylko 13% przychodów, a firma ma łącznie ponad 280 tys. klientów.
- Droga do rentowności. Kierując się rosnącym zyskiem brutto na wysłaną wiadomość, a także korzyściami skali na kosztach operacyjnych, ponieważ Twilio kontynuuje swoją ścieżkę organicznego wzrostu, firma spodziewa się, że do RO23 przekroczy próg rentowności pro forma.
Największym apelem do Twilio w tej chwili pozostaje dla mnie jego wycena. Przy obecnych cenach akcji bliskich 50 USD, Twilio handluje z kapitalizacją rynkową w wysokości 9,31 miliarda USD. Po odliczeniu 4,21 miliarda dolarów gotówki i 987 milionów dolarów długu w ostatnim bilansie firmy, wynikający z tego Twilio wartość przedsiębiorstwa wynosi 6,09 miliarda dolarów.
Tymczasem analitycy z Wall Street spodziewają się, że w nadchodzącym roku podatkowym FY23 Twilio wygeneruje 4,43 miliarda dolarów przychodów, co stanowi wzrost o 17% r/r – co znajduje się w dolnej części przedziału 15-25% wzrostu r/r firmy, który dostarczył w swoim listopadowym dniu analityków.
Perspektywy Twilio (prezentacja na dzień analityka Twilio 2022)
Niezależnie od tego, biorąc oczekiwania Wall Street za wartość nominalną, Twilio handluje po prostu Przychody 1,4x EV/RO23 – idealny czas dla nas, aby wskoczyć do nazwy.
Poświęćmy teraz trochę czasu, aby przeanalizować wielkie niedawne zmartwienia związane z chmurą Twilio, ale dolna linia tutaj: Tania wycena Twilio to więcej niż wystarczająca rekompensata, aby zrekompensować to ryzyko.
Organiczny wzrost przychodów utrzymuje się na wysokim poziomie, przynajmniej w trzecim kwartale
Zrozumiałe jest, że inwestorzy ponownie ocenili akcje Twilio, aby przygotować się na realia wzrostu przychodów w wieku 1/20 lat. Warto zauważyć, że prognoza wzrostu Wall Street na poziomie 17% r/r na 2023 r. opiera się dość na konserwatywnej stronie własnego przedziału wzrostu Twilio na poziomie 15-25% r/r (a Twilio ma również historię przekraczania swoich konserwatywnych szacunków wewnętrznych).
Organiczny wzrost przychodów Twilio (talia zysków Twilio Q3)
W trzecim kwartale (ostatni raportowany przez Twilio kwartał września) Twilio osiągnął organiczny wzrost przychodów o 32% r/r, prawie wcale nie zwalniając od czwartego kwartału RO21.
Tak, to prawda, że presja makroekonomiczna nasiliła się od III do IV kwartału i należy się spodziewać pewnego osłabienia tempa wzrostu. Firma zauważyła również, że cykle sprzedaży wydłużają się, a niektóre branże, takie jak kryptowaluty, konsument na żądanie i media społecznościowe, odnotowują zauważalne spadki. Ale pamiętaj też, że w przeciwieństwie do innych firm programistycznych, Twilio nie jest firmą opartą na subskrypcji: co oznacza, że jego wzrost jest mniej przewidywalny i bardziej podlega szybkiemu odbiciu niż firma programistyczna, która opiera swoje przychody na miesięcznym poborze subskrypcji.
Innymi słowy, istnieje rzeczywistość, że przeciwności wzrostowe Twilio są krótkotrwałe i że gwałtowne spowolnienie, które jest teraz wpisane w oczekiwania konsensusu Twilio, może się nie zmaterializować.
Ekspansja dolara zysku brutto
Innym podbitym okiem, które inwestorzy przypisują Twilio, jest spadek marż brutto pro forma. W ostatnim kwartale marże brutto Twilio pro forma spadły do 51%, co oznacza spadek o trzy punkty z 54% w kwartale ubiegłego roku.
Firma ma jednak na to wytłumaczenie. Wzrosły opłaty przewoźników za dostarczanie wiadomości, w szczególności za granicą. Twilio przerzucił ten dodatkowy koszt zerowej marży na swoich konsumentów, optycznie obniżając profil marży brutto. Jednakże, zysk brutto na wiadomość stale rośnie, co jest lepszą reprezentacją atrakcyjnej ekonomii jednostek Twilio.
Kilka przydatnych szczegółów z przygotowanych przez CFO Khozema Shipchandler uwag na temat wezwania do zarobków za trzeci kwartał dotyczącego najnowszych trendów marży brutto firmy (podkreślono kluczowe punkty):
Nasz produkt do przesyłania wiadomości ma atrakcyjną ekonomię jednostki zysku brutto zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i za granicą. Patrząc na nasz zysk brutto z wiadomości w ciągu ostatnich kilku lat, zauważyliśmy stabilność w Stanach Zjednoczonych przy wzroście zysku brutto, jaki otrzymujemy z wiadomości na całym świecie. W rzeczywistości, mimo że nasze międzynarodowe marże brutto są niższe, w rzeczywistości generujemy większy zysk brutto na wiadomość w skali międzynarodowej niż w Stanach Zjednoczonych Przy ponad 144 miliardach wiadomości wysyłanych rocznie, jesteśmy w stanie generować coraz większe zyski brutto, które możemy wykorzystać do ponownego strategicznego zainwestowania w biznes.
Jak podkreślono, czynniki stojące za redukcją marż brutto z tytułu resetowania wiadomości były dwojakie. Po pierwsze, nasz silny rozwój na arenie międzynarodowej zmienił strukturę naszych przychodów, co obniżyło marże brutto o 470 punktów bazowych od drugiego kwartału 2020 r. Po drugie, wprowadzenie opłat 10 DLC przez amerykańskich operatorów obniżyło nasze marże brutto z tytułu przesyłania wiadomości o dalsze 280 punktów bazowych, ponieważ opłaty te są przekazywane naszym klientom bez marży […]
Podsumowując, czynnikami stojącymi za niedawnym spadkiem marży brutto z tytułu przesyłania wiadomości były opłaty i miks, a nie ceny ani dynamika konkurencji, mówiąc prościej, zarabiamy brutto na wysyłaniu wiadomości. W rzeczywistości osiągamy jeszcze większy zysk brutto z każdej międzynarodowej wiadomości, która utrzymuje się na stałym poziomie, a nawet nieznacznie wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat. Chociaż procentowa marża brutto spadła w tym okresie, nie widzimy powodu, aby spowalniać ten produkt, ponieważ generuje on atrakcyjną ekonomię jednostkową”.
Postrzegam ok. 500 mln USD kwartalnego zysku brutto firmy (wciąż rosnącego w zdrowym tempie w połowie lat 20.) jako potężną bazę dla firmy do pracy na rzecz rentowności pro forma powyżej progu rentowności w RO23. Z pewnością Twilio nie powinno handlować z ~1,5-krotną wielokrotnością przychodów w przód lub ~3-krotnością zysków brutto.
Wzrost zysku brutto Twilio (talia zysków Twilio Q3)
Kluczowe dania na wynos
Tylko dlatego, że wypadł z łask inwestorów głównego nurtu, nie oznacza, że Twilio nie jest już fantastycznym biznesem programistycznym o stałych dochodach, z potężnymi świeckimi wiatrami. Skoncentruj się tutaj na długoterminowej atrakcyjności — Twilio rozwija się wraz z dynamicznie rozwijającą się gospodarką aplikacji — i zignoruj krótkoterminowy hałas.