Rozrywka

Twist w „Stars Belong to the World” – IndieWire

  • 26 czerwca, 2023
  • 7 min read
Twist w „Stars Belong to the World” – IndieWire


[Editor’s Note: The following review contains spoilers for “The Idol” Episode 4, “Stars Belong to the World.”]

Czwarty odcinek „Idola” przedstawia przekonujący obraz chaosu wywołanego przez Tedrosa Tedrosa (Abel Tesfaye). Otwierając się na uzbrojonych strażników patrolujących rezydencję i pokojówki wyciągające wibratory z odpływów prysznicowych, „Stars Belong to the World” tylko wzmacnia stamtąd atmosferę. Tortury psychiczne, tortury fizyczne i cokolwiek innego, co chcesz nazwać torturą, słuchanie Jocelyn (Lily-Rose Depp) i Tedrosa Tedrosa tworzących muzykę – to wszystko jest tutaj.

Podkręcając to, co miało być napiętym odcinkiem telewizyjnym, jest jedyny w swoim rodzaju Destiny (Da’Vine Joy Randoloph), który — zanim został wysłany pod przykrywką w celu zbadania tego, co dzieje się w Camp Tedros Tedros — mówi Chaimowi (Hank Azaria), że chudy na ich celu. Okazuje się, że naprawdę nazywa się Mauricio Costello Jackson („nie Włoch”). Został aresztowany w 2012 roku za porwanie i torturowanie swojej byłej dziewczyny, tylko po to, by podczas procesu wytoczyć mu „mnóstwo innych zarzutów”. To, w jaki sposób jest wolnym człowiekiem, pozostaje niezadanym pytaniem, po części dlatego, że Destiny zdecydowało już najbezpieczniejszy sposób postępowania dla niej, Chaima i Jocelyn: „Myślę, że powinniśmy zabić tego skurwysyna”.

Baby Billy Nadejdzie dzień wypłaty Sprawiedliwe kamienie szlachetne

Lily Rose Depp w Idolu

Chaim ją uspokaja, ale przekaz dla publiczności jest jasny: Tedros Tedros musi iść. On jest zagrożeniem. On jest problemem. Z wyjątkiem… czy on? W odcinku 4 „Idola” ukryte są raczej dosadne wskazówki, że to wszystko jest podstępem. Że Tedros Tedros tylko myśli, że ma kontrolę, a w mrocznym kompleksie Los Angeles działa o wiele bardziej manipulacyjna i potężna siła. Czy w finale „sezonowego” w przyszłym tygodniu (ale bądźmy szczerzy: nie ma możliwości, aby HBO zamówiło więcej tego), czy wkrótce odkryjemy, że Jocelyn przez cały czas kontrolowała?

Warto przeczytać!  Dokument „Bama Rush” przypomina nam, że ubrania mogą wysyłać wiadomość

Taki zwrot akcji wydaje się wątpliwym, jeśli nie niemożliwym do zrealizowania planem, biorąc pod uwagę to, przez co przeszła do tej pory — dla Jocelyn, jaki cel mógłby usprawiedliwić te środki? — ale scenarzysta/reżyser Sam Levinson i tak kładzie podwaliny. Najbardziej wymowna jest scena tortur Xandera. Sprowadzony przez Tedrosa Tedrosa, by odpowiedział za swoje „kłamstwa”, Xander (Troye Sivan) zamiast tego maluje dość przekonujący obraz nadużyć, jakich doznał… od Jocelyn. „Jesteś bardziej obrzydliwy, popieprzony i zdeprawowany niż twoja matka, suka, cipka” — krzyczy do Jocelyn, podczas gdy Tedros Tedros rozważa wysłanie większej ilości prądu przez dyrektora kreatywnego związanej gwiazdy pop. Według Xandera, matka Jocelyn kazała mu podpisać kontrakt mówiący, że nigdy więcej nie zaśpiewa (czy groził jej córce?), a Jocelyn kazała mu nigdy nie mówić o znęcaniu się nad nią z rąk tej samej matki.

Jocelyn twierdzi, że kłamie, i nakazuje Tedrosowi Tedrosowi, aby zmusił Xandera do posłuszeństwa. Ale jestem skłonny mu uwierzyć. Po pierwsze, wściekłość, jaką Sivan kieruje, wyrażając swoją wersję wydarzeń, z pewnością wydaje się być latami represji, które w końcu znajdują swoje konieczne ujście. Po drugie, temu świetnemu aktorstwu towarzyszy kolejna niespójna, ale pouczająca reakcja Tesfaye. „Nie rozumiesz, ile pieprzonych lat zabrała mi ta suka” — mówi Xander. „Pieprzona kariera, którą mogłem mieć, życie, które mogłem mieć. Kontroluje wszystko wokół siebie i wszystkich, a teraz robi to tobie. Na to Tedros Tedros patrzy tępo na swojego więźnia. Wygląda na trochę śpiącego, jak szczeniak, który nie może się zdecydować, czy bawić się zabawką, czy się zdrzemnąć. Ale nie jest też swoim zwykłym lekceważącym, wszechwiedzącym sobą. Myślę, że ja myśleć, Tedros Tedros zastanawia się. Myślę, że zastanawia się, czy to, co mówi Xander, może być prawdą; jeśli jest marionetką, a nie lalkarzem.

Warto przeczytać!  „The Other Two” anulowane po sezonie 3 – IndieWire
Dom obsady czwartego odcinka Idola
„Idol”Dzięki uprzejmości Eddy’ego Chena / HBO

Kolejna wskazówka co do niezbadanych jeszcze intencji Jocelyn pojawia się, gdy zaprasza ona swojego byłego chłopaka, Roba (Karl Glusman), na szybką zabawę. Wydaje się, że wyborem kieruje zdrada. Chloe (Suzanna Son) mówi Jocelyn, że Tedros Tedros poinstruował Dyanne (Jennie Ruby Jane), aby przyprowadziła Jocelyn do swojego klubu, co oznacza, że ​​planował się z nią spotkać, zabiegać o nią i całkiem możliwe, że ją kontrolować. Aby się zemścić, Jocelyn uprawia seks z Robem, podczas gdy Tedros Tedros siedzi przed drzwiami, płacząc, wpatrując się w ich ukochany portret Księcia. Równie dobrze może to być wszystko: złośliwy akt mający na celu wywołanie zazdrości. Ale może to być też coś więcej. Gdy Rob wyraża wahanie przed przypadkowym spotkaniem, biorąc pod uwagę niedawną stratę Jocelyn — i jej pogrążone w smutku wyznanie w mediach społecznościowych na temat wykorzystywania jej matki — zapewnia go, że wszystko w porządku. – Obiecuję – mówi. „Jestem w naprawdę dobrym miejscu”.

Na pierwszy rzut oka Odcinek 4 ma sprawić, że pomyślisz inaczej. Wytwórnia przekazuje jej singiel „World Class Sinner” Dyanne. Jej trasa wciąż jest zagrożona. Wydaje się, że piosenki, które teraz tworzy, cieszą się powodzeniem, ale tworzy je w próżni. (Nie jest jasne, czy Destiny nadal jest godnym zaufania sędzią jakości do końca odcinka: czy nadal ma nadzieję pozbyć się Tedrosa Tedrosa, czy też została jedną z jego nawróconych?) Odkładając na bok ambicje zawodowe, jest wykorzystywana przez swojego chłopaka i zawstydzona w przed przyjaciółmi, nieznajomymi i rówieśnikami.

Warto przeczytać!  TJ Holmes i Amy Robach przyłapani na biegu w półmaratonie nowojorskim, przygotowując się do „treningów seksualnych”

Jednak pomimo niezgłębionego twierdzenia, że ​​Jocelyn może to wszystko zorganizować dla własnego zysku, odcinek 4 pozostawia otwarte drzwi na tę właśnie możliwość. Być może naprawdę nie chciała „Światowej klasy grzesznika”. Może wie, że plotki o zakulisowych zawirowaniach mogą sprawić, że ludzie będą chcieli zobaczyć coś na własne oczy, co podsyci sprzedaż biletów na jej trasę koncertową. I hej, te piosenki mogłyby być hitami – nie chcę ich słuchać, ale może fikcyjni fani Jocelyn tak.

To, co wydarzyło się do tej pory w „Idolu”, mogłoby obrócić się na korzyść Jocelyn, z wyjątkiem… Trudno mi zrozumieć, w jaki sposób Tedros odgrywa rolę Tedrosa. Czy on jest facetem od upadku? Czy jest tam dla „inspiracji”, jak twierdzi Levinson w filmie fabularnym o tworzeniu odcinka? Czy jest w jakiś sposób lepiej powiązany niż Jocelyn, a ona wykorzystuje go, by dostać się do ludzi takich jak Mike Dean? Czy naprawdę kocha ostry seks z psychopatą o szczurzym ogonie? A może jej wielki plan polega na spaleniu wszystkiego, co sprowadziło na nią krzywdę i cierpienie — wytwórni płytowej, jej agentów, Tedrosa Tedrosa, jego zwolenników i jej kariery? Gwiazdy mogą należeć do tego świata, ale Jocelyn może odebrać sobie życie.

Jeśli przez cały czas miała kontrolę, jak twierdzi Xander, trudno mi zrozumieć, dlaczego musiało to spaść jak Ten aby Jocelyn dostała wszystko, czego zapragnie. Ale hej, „The Idol” ma jeszcze tydzień na przedstawienie swojej sprawy. W przeciwnym razie prawdziwy chaos zawsze pozostanie poza swoją historią i w samej serii. Mamy nadzieję, że po finale w przyszłym tygodniu przynajmniej część z tego ma sens.

Stopień: C-

„The Idol” emituje nowe odcinki w niedziele o 21:00 czasu wschodniego w HBO i Max.


Źródło