Technologia

Twitch uruchamia kanał odkrywania i inne funkcje krótkich filmów

  • 10 lipca, 2023
  • 4 min read
Twitch uruchamia kanał odkrywania i inne funkcje krótkich filmów


Kredyty obrazkowe: NurPhoto/Getty Images

Twitch w końcu wprowadza Discovery Feed, po latach skarg jego twórców na brak możliwości rozwoju dla mniejszych streamerów.

Firma ogłosiła Discovery Feed wraz z mnóstwem innych nowych funkcji podczas weekendowej ceremonii otwarcia na TwitchCon Paris. Nowe funkcje koncentrują się wokół obsługi krótkich treści wideo — chociaż chleb powszedni platformy to transmisje na żywo, większość twórców polega na promowaniu swoich treści w YouTube Shorts i TikTok, aby przyciągnąć widzów do swojego kanału Twitch.

Discovery Feed będzie przewijanym pionowym kanałem w aplikacji Twitcha, który podobnie jak TikTok algorytmicznie udostępnia użytkownikom klipy ze strumieni twórców, nawet jeśli nie są one nadawane na żywo. W przeciwieństwie do TikTok i innych platform z krótkimi filmami, Twitch jasno dał do zrozumienia, że ​​nie stawia na treści o niewielkich rozmiarach nad strumieniowaniem.

„Ponieważ Twitch skupia się na kanałach interaktywnych na żywo, naszym celem nie jest, aby widzowie spędzali godziny w kanale Clips” – napisała firma w poście na blogu. „Nasza inwestycja w Clips ma na celu pomóc widzom odkryć Twój kanał, aby mogli dołączyć do Ciebie i Twojej społeczności podczas transmisji”.

Warto przeczytać!  Beats Studio Buds + zapewniają lepszą wydajność i przejrzystą opcję projektowania za 169,99 USD

Discover Feed zostanie uruchomiony jesienią, powiedział Twitch, i do tego czasu firma będzie uruchamiać „ograniczone wersje” tej funkcji, aby przetestować swoje algorytmy.

Przejście w kierunku krótkich filmów obejmuje również nowe funkcje edycji, które pozwolą twórcom natywnie edytować klipy z ich strumieni do formatu pionowego. Twitch będzie teraz obsługiwał bezpośredni eksport do YouTube, a od sierpnia pozwoli użytkownikom bezpośrednio eksportować klipy do TikTok. Edytor klipów będzie również dostępny na urządzeniach mobilnych.

Możliwość udostępniania treści przy „minimalnym wysiłku” to „wygrana dla wszystkich streamerów”, powiedział Twitch.

I podobnie jak prawie każda inna duża platforma społecznościowa, Twitch uruchamia relacje w październiku. Relacje będą pojawiać się na stronie obserwowania w aplikacji mobilnej Twitcha, a twórcy mogą ustawiać swoje relacje tak, aby były widoczne publicznie lub wyłącznie dla płacących subskrybentów. Relacje muszą być zgodne z Wytycznymi społeczności Twitcha i będą moderowane przez automatyczną „technologię skanowania tekstu i obrazu”.

„Format opowiadań jest dobrze rozumiany – efemeryczne klipy, zdjęcia, aktualizacje tekstowe, ankiety” – powiedział Twitch. „To, co jest ekscytujące w historiach na Twitchu, to możliwość dotarcia do wszystkich obserwujących na Twitchu lub udostępniania ich tylko subskrybentom”.

Warto przeczytać!  HP wprowadza akcesoria dla profesjonalistów: oto spojrzenie na nowe urządzenia

Firma zmienia również podejście do przerw reklamowych, które były przedmiotem sporu między platformą a jej użytkownikami. Chociaż streamerzy byli w stanie zobaczyć liczniki czasu do przerw na reklamy po ich zakończeniu, wielu skarżyło się, że reklamy przerywają ich treści bez wystarczającego ostrzeżenia.

Począwszy od tego miesiąca, streamerzy będą mogli włączyć licznik czasu czatu, aby mieć więcej informacji o przerwach na reklamy. Minutnik pozwala streamerom „odłożyć lub kontynuować” i daje im szansę na „wykonanie właściwych połączeń” dla ich społeczności.

W ramach Guest Star, funkcji umożliwiającej streamerom współpracę ze sobą, twórcy będą mogli zapraszać gości na swoje kanały i transmitować jednocześnie. Funkcja „wspólnego przesyłania strumieniowego”, która rozpocznie się w sierpniu dla „wybranej liczby kanałów”, umożliwia wspólne przesyłanie strumieniowe nawet pięciu twórcom, podczas gdy wszyscy pojawiają się na żywo na swoich własnych kanałach. Ta funkcja będzie dostępna dla wszystkich w ciągu najbliższych kilku miesięcy, niezależnie od statusu partnera lub afilianta, dzięki czemu streamerzy na każdym poziomie będą mieli możliwość zdobycia zaangażowania.

Warto przeczytać!  Pierwsze udane miękkie lądowanie na Marsie

„Twitch, usługa taka, jaka była pięć lat temu, nie byłaby w stanie wspierać naszej dzisiejszej społeczności, a dzisiejszy Twitch nie zaspokoi potrzeb społeczności Twitcha za pięć lat” — powiedział dyrektor generalny Twitcha, Dan Clancy, podczas TwitchConu Ceremonia otwarcia w Paryżu. „Więc musimy dalej budować”.




Źródło