Marketing

Twój pogląd | High Speed ​​2, nieświadoma stronniczość, konsultacje społeczne dla dużych projektów, odnawialne źródła energii w miksie energetycznym

  • 21 lutego, 2023
  • 8 min read
Twój pogląd |  High Speed ​​2, nieświadoma stronniczość, konsultacje społeczne dla dużych projektów, odnawialne źródła energii w miksie energetycznym


Artykuł Thomasa Johnsona (NCE, online 12 stycznia) cytuje Nicka Smallwooda, który powiedział, że High Speed ​​2 (HS2) nie był dobrze opracowany, przygotowany i zaplanowany.

Pomija główny czynnik, który zwrócił opinię publiczną przeciwko niemu – nieodpowiedni marketing i sprzedaż projektu społeczeństwu i rządowi.

Na początek nie powinien był być powiązany z High Speed ​​​​1 (HS1) przez jego pseudonim; ludzi zrozumiało i poparło koncepcję znacznie zwiększonego połączenia koleją dużych prędkości z Europą, ze znacznie skróconym czasem podróży do Paryża i Brukseli oraz dalej.

Nawet większość ludzi w Kent przesiedlonych w wyniku projektu uważała, że ​​należy to zrobić i szeroko go poparła. HS1 był sprzedawany inteligentnie i dobrze.

Jednak całkowicie błędny pogląd, że większość ludzi w Zjednoczonym Królestwie poparłaby połączenie kolejowe z Birmingham do Londynu, które w najlepszym wypadku skróci czas podróży o 25%, który już jest szybki na zachodnim i wschodnim wybrzeżu trasy to bzdura.

Czas podróży z Birmingham International do Euston wynosi 80 minut; czas przejazdu z East Midlands Parkway do St Pancras International jest taki sam; argument za zaoszczędzeniem 20 minut jest po prostu nie do utrzymania.

Co więc powinno się stać? Należało opracować strategię marketingową, aby sprzedać program jako zasadniczo korzystny dla wszystkich tras północ-południe poprzez wprowadzenie pociągów ekspresowych na nowe tory, uwalniając w ten sposób istniejące tory dla lepszych usług lokalnych.

Zamiast ludzi w Tring sprzeciwiających się nowej trasie, przyjęliby ją na podstawie tego, że ich doświadczenia z podróży zostałyby ulepszone.

Powinna nazywać się „Kolej Ludowa” lub „PR1” i powinna była być sprzedawana ogółowi społeczeństwa na podstawie korzyści płynących z niej wszystkim użytkownikom kolei, a nie tylko nielicznym.

W przeciwieństwie do innego mega-projektu, Lower Thames Crossing, wydaje się być z powodzeniem sprzedawany, nie przez twierdzenie, że przyspieszy czas podróży, ale przez promowanie zmniejszonych opóźnień na przejściach w Dartford.

Naprawdę musimy upewnić się, że przyszli inżynierowie budownictwa wiedzą co najmniej tyle samo o komunikacji marketingowej, co o projektowaniu dróg lub kolei.

John Patch (F), john@teampatch.org

Warto przeczytać!  Sidus Space rozszerza strategię dystrybucji danych komercyjnych dzięki umowie ze SkyWatch

Planowanie dla każdego

Z frustracją przeczytałem opinię Sowmyi Parthasarathy, która bardzo dobrze podkreśla jeden z problemów związanych z nieświadomymi uprzedzeniami: myślenie, że wiemy, co czują inni (Twój widok, Styczeń).

Artykuł zdaje się sugerować, że mężczyźni i chłopcy są całkowicie zadowoleni z chodzenia nocą ciemnymi uliczkami, że nie odczuwają niepokoju z powodu dodatkowego mroku, jaki niesie ze sobą krótsze dni, i że zagrożone są tylko kobiety.

Ale prawda jest taka, że ​​mężczyźni i chłopcy są tak samo zdolni do odczuwania strachu jak kobiety i dziewczęta. Biorąc pod uwagę, że młodzi mężczyźni są najprawdopodobniej ofiarami brutalnych przestępstw popełnianych przez nieznajomych, łatwiej byłoby uzyskać wsparcie dla ulepszeń od wszystkich zainteresowanych stron w społeczności, gdybyśmy uznali, że te kwestie dotyczą wszystkich, zamiast czynić z nich jedną kwestię związaną z płcią .

Richard Hein (M), richard@rnhgroup.com

Potrzebna większa mieszanka dostaw

Myślę, że zostało to jasno wykazane, że energia wiatrowa jest obecnie stosunkowo tania i dostępna w dużych ilościach w ujęciu rocznym. Jako inżynierowie możemy budować duże farmy wiatrowe, aby Wielka Brytania mogła czerpać korzyści z tej taniej energii.

Jak mówi Vic Warren, dużym problemem jest to, że czasami wiatr nie wieje, co oznacza, że ​​ryzykujemy ograniczoną moc (Twój pogląd, ostatni miesiąc). Jak rozumiem, największym wyzwaniem jest kontynentalny zimowy system wysokiego ciśnienia, który przynosi dotkliwe zimowe mrozy z bezwietrznymi dniami. Jeśli nasz koszyk energetyczny opiera się głównie na energii wiatrowej, z około 20% energii jądrowej, mamy poważne kłopoty. Jeśli zachowamy turbiny gazowe jako rezerwę awaryjną, znowu pojawią się problemy. Elektrownie te będą przez większość czasu pozostawać bezczynne i będą wymagały konserwacji, co w połączeniu ze zmianami w rozwiązaniach dotyczących magazynowania i dostarczania gazu może oznaczać
nie będziemy w stanie uruchomić ich wszystkich.

Kiedy po raz pierwszy pojawiła się energia wiatrowa, była nieopłacalna w porównaniu z węglem i gazem. Obecnie uważa się, że jest to najtańsza energia. Energia pływów i fal ma być obecnie zbyt droga, ale dzięki doświadczeniu zdobytemu na początkowych lokalizacjach koszty spadną i pozwolą, aby stała się istotną częścią naszego miksu energetycznego. Priorytetem powinno być usztywnienie propozycji kilku poligonów testowych i zbudowanie ich oraz produkcja energii elektrycznej.

Warto przeczytać!  „Sekretny nostalgiczny marketing!” To wybór marek świętujących koronację króla Karola

Martin Cooper (M), martin.cooper@hotmail.com

Czy konsultacje społeczne zaszły za daleko?

Prawdziwym zaniepokojeniem jest fakt, że dyrektor generalny National Highways, Nick Harris, informuje, że szereg czynników zewnętrznych poważnie opóźnia wdrożenie niezbędnych ulepszeń infrastruktury drogowej (Twój widokStyczeń).

Istnieją tu prawdziwe pytania o przyczyny wynikające z czynników pomocniczych, z których niektóre nie mają aprobaty wyborczej. Czynniki te oraz złożony system zatwierdzania planów oznaczają, że wbicie łopaty w ziemię zajmuje dwa razy więcej czasu niż 20 lub 40 lat temu. Jak to możliwe, że bardzo potrzebna przeprawa przez Dolną Tamizę musi wrócić i spędzić jeszcze dwa lata na dodatkowych aspektach, podczas gdy całemu projektowi wciąż grozi postępowanie sądowe?

Przeprawa przez Dolną Tamizę: Czy marnuje się czas na „pomocnicze” kwestie?

Harris twierdzi, że inflacja ma szkodliwy wpływ i ma rację co do obecnego systemu. Ale czy projekty rządowe nie mają zdyskontowanej inflacji na początku? Istotnie, skutki inflacji rosną wraz z wydłużaniem się etapów poprzedzających budowę, nie mówiąc już o budowie.

Jest to niepokojące, gdy bardzo potrzebne projekty, takie jak program ulepszeń A66, zbliżają się teraz do granicy pozytywnych korzyści ekonomicznych.

Istnieje argument za usunięciem z równania wszystkich kosztów działań poprzedzających budowę i po prostu porównaniem kosztów budowy z ekonomiczną stopą zwrotu.

Nie ma wątpliwości, że system planowania ma znaczący wpływ na efektywną realizację programu.

Po co nam nakazy zezwoleń na inwestycję, skoro minister i jego zespół w Departamencie Transportu mogą spojrzeć na sprawę w prosty sposób? Jeśli opinii publicznej się to nie podoba, kwestię można podnieść przy urnach wyborczych.

Istnieje argument przemawiający za zastosowaniem systemu francuskiego, w którym po wyrażeniu zgody przez ministra nie zezwala się na żadne dalsze sprzeciwy sądowe/podniesione kwestie itp.

Tak wiele do rozważenia tutaj, nie tylko nie osiągnęliśmy właściwej równowagi między interesami narodowymi na wielu frontach a spełnieniem niektórych aspektów pomocniczych, które powinny zostać zatwierdzone w całym kraju. Inżynieria i budownictwo to obecnie najmniejszy z naszych problemów.

Warto przeczytać!  Bęben | Jak Nestlé wykorzystuje sztuczną inteligencję do ustalania reguł kreatywnych dla swoich 15 000 marketerów

John Franklin (F), e-mail wstrzymany na żądanie

Dlaczego nie wykorzystujemy posiadanych umiejętności?

W ostatnich doniesieniach prasowych wyrażono duże zainteresowanie erozją niektórych regionów przybrzeżnych Wysp Brytyjskich i widocznym brakiem rozpoznania przez rząd problemu, nie mówiąc już o zrobieniu czegokolwiek.

Jako emerytowany inżynier morski jestem zaniepokojony, że wydaje się, że tak mało uwagi poświęca się tej poważnej sprawie, zwłaszcza gdy dostępna jest technologia projektowania i budowy, aby zapobiec zbliżającej się katastrofie.

W niektórych miejscach ziemia opada do morza w regularnym i nieubłaganym naturalnym procesie. Można temu przeciwdziałać za pomocą odpowiednich środków obrony wybrzeża – iniekcji ciśnieniowej klifów, ochrony skał i betonu na poziomie morza, sztucznych raf, plaż i ścian morskich itp. Wszystkie tego typu urządzenia są skuteczne i dobrze poznane.

Ponieważ poziom mórz ma wzrosnąć o metry w nadchodzących dziesięcioleciach, na przykład znaczna część linii brzegowej wschodniej Anglii radykalnie się zmieni, a nisko położone obszary zostaną zalane, a tym samym nienadające się do zamieszkania.

Bez odpowiedniej obrony wybrzeża całe osady będą musiały zostać przesiedlone, co wiąże się z ogromnymi zakłóceniami i kosztami – z pewnością większymi niż koszt obrony wybrzeża, która by to wykluczała. Czy to jest mądre? Czy jest to akceptowane?

HR Wallingford, wiodące laboratorium hydrauliczne w kraju, dysponuje całym sprzętem, umiejętnościami i technologią niezbędną do zbadania i określenia zakresu problemu oraz sposobów jego rozwiązania.

Jednak badania, projektowanie i – zwłaszcza – budowa systemów obronnych będą kosztować pieniądze. Jeśli rząd tego nie zepsuje, nasze wybrzeże będzie wyglądać zupełnie inaczej za 100 lat.

Ocalenie naszej linii brzegowej i zachowanie masy lądowej – choć już jest niewielka – to nie tylko kwestia woli politycznej; to kwestia zdrowego rozsądku. Czy rząd uważa, że ​​tak?

Mike Franklin (F), mike_franklin@usa.net

Podoba ci się to, co przeczytałeś? Aby otrzymywać codzienne i cotygodniowe biuletyny New Civil Engineer, kliknij tutaj.


Źródło