Twórca Bud Light nie zwolnił zespołu marketingowego z powodu reklam LGBTQ
Twierdzenie: Firma piwowarska Anheuser-Busch zwolniła cały dział marketingu w odpowiedzi na partnerstwo z osobą transpłciową i wprowadzenie na rynek puszek Bud Light o tematyce LGBTQ Pride, które zawierają różne zaimki.
OCENA AP: Fałsz. Twierdzenie o dziale marketingu początkowo rozpowszechniało się jako satyra, ale niektórzy użytkownicy mediów społecznościowych uznali je za prawdziwe. Anheuser-Busch nie zwolnił swojego zespołu marketingowego, potwierdziła firma w oświadczeniu. Co więcej, puszki były częścią ograniczonego wprowadzenia na rynek z okazji Miesiąca Dumy w 2022 roku w Kanadzie i nie są związane z partnerstwem marki z gwiazdą mediów społecznościowych Dylanem Mulvaneyem.
FAKTY: Partnerstwo popularnej marki piwa z influencerem wywołało w ostatnich dniach falę transfobicznych komentarzy wśród konserwatywnych osobistości mediów społecznościowych, które zaatakowały firmę za rzekome przejście na „obudzoną” reklamę.
Mulvaney, który jest znana z popularnego serialu na TikTok, dokumentując swoją zmianę płci, po raz pierwszy opublikowała sponsorowaną rolkę na Instagramie w sobotę, zbiegającą się z ostatnimi dniami turnieju March Madness NCAA.
W filmie Mulvaney otwiera zwykłą puszkę Bud Light, rozmawia o March Madness, promuje konkurs Bud Light i mówi, że marka wysłała jej również specjalną puszkę z jej twarzą, aby uczcić rocznicę udokumentowania jej przemiany .
Wkrótce dołączył do nich muzyk country, Kid Rock, publikując wideo, na którym nosi kapelusz „MAGA” podczas kręcenia karabin w paczkach Bud Light. On i co najmniej jeden inny muzyk country twierdzili, że bojkotują markę za pośrednictwem postu.
Wśród sprzeciwu satyryczna strona internetowa opublikowała post, w którym twierdziła, że Anheuser-Busch, twórca Bud Light, zwolnił cały swój zespół marketingowy odpowiedzialny za te posunięcia. Niektórzy użytkownicy mediów społecznościowych udostępnili informacje tak, jakby były prawdziwe, publikując zrzuty ekranu nagłówka.
Anheuser-Busch potwierdził w czwartkowym oświadczeniu dla The Associated Press, że nie zwolnił swojego zespołu marketingowego w odpowiedzi na sponsorowanie Mulvaney.
„W tym stwierdzeniu nie ma prawdy” – powiedziała firma, podkreślając również, że jednorazowa puszka, którą wysłała do Mulvaney z jej twarzą, nie jest dostępna do szerszego wydania.
„Anheuser-Busch współpracuje z setkami wpływowych osób we wszystkich naszych markach jako jeden z wielu sposobów na autentyczny kontakt z odbiorcami z różnych grup demograficznych” – powiedziała marka. „Od czasu do czasu produkujemy wyjątkowe pamiątkowe puszki dla fanów i influencerów marki, takich jak Dylan Mulvaney. Ta pamiątkowa puszka była prezentem z okazji osobistego kamienia milowego i nie jest przeznaczona do sprzedaży ogółowi społeczeństwa”.
Transfobiczna retoryka w Internecie została spotęgowana przez innych, którzy udostępnili zdjęcia z rocznej kanadyjskiej kampanii Bud Light, twierdząc, że firma również zwraca się ku puszkom o tematyce Pride, ozdobionym tęczami i zaimkami.
„Oprócz Dylana Mulvaneya jako nowego ambasadora marki BudLight, marka wypuściła również specjalne piwa niebinarne, aby„ celebrować tożsamość wszystkich ”, zawierające zaimki, w tym „oni / oni” i „xexer”, napisał jeden z użytkowników w niedzielę , nie wspominając, że puszki były częścią starej, ograniczonej kampanii w jednym kraju.
Te puszki nie są spokrewnione z Mulvaney, ani nie są nowe ani dostępne wszędzie. A Komunikat prasowy z maja 2022 r przez Bud Light Canada promujący inicjatywy Pride Month w tym roku wyjaśnia, że wypuści „limitowane edycje puszek Pride inspirowanych zaimkami”, a także przekaże łącznie 100 000 $ różnym organizacjom wspierającym kanadyjskie grupy LGBTQ.
A Strona miesiąca dumy 2022 w kanadyjskiej wersji swojej strony internetowej czytamy dalej: „Od ponad 20 lat Bud Light jest dumnym partnerem, aw tym roku świętujemy wyjątkową tożsamość płciową wielu Kanadyjczyków poprzez nasz projekt puszki”.
___
Jest to część wysiłków AP mających na celu zajęcie się szeroko rozpowszechnianymi błędnymi informacjami, w tym współpraca z zewnętrznymi firmami i organizacjami w celu dodania faktycznego kontekstu do wprowadzających w błąd treści krążących w Internecie. Dowiedz się więcej o sprawdzaniu faktów w AP.