Technologia

Twórca „Genshin Impact” celuje w chińską koronę gier Tencent

  • 29 maja, 2023
  • 5 min read
Twórca „Genshin Impact” celuje w chińską koronę gier Tencent


W przededniu ubiegłomiesięcznej premiery najnowszej gry sieciowej miHoYo, Honkai: Star Rail, pracownicy chińskiej firmy zajmującej się grami pracowali do późna w nocy.

„Wszyscy spieszyli się z wprowadzeniem produktu na rynek. Firma rzuciła wiele zasobów na Honkai. Oczywiste jest, że intencją jest uczynienie go co najmniej tak dużym jak Uderzenie Genshina i uczynić z niego główny tytuł firmy” — powiedział jeden z pracowników powołany do pracy Honkai’s uwolnienie.

Gra anime o podróżach kosmicznych, Honkai: Star Rail to drugi nowy tytuł miHoYo od czasu przełomowego sukcesu Uderzenie Genshina. To, jak sobie poradzi, zadecyduje o tym, czy studio z Szanghaju może ustanowić dla siebie trwałą rolę jednego z najlepszych chińskich twórców gier w obliczu konkurencji ze strony branżowych gigantów Tencent i NetEase.

Od uruchomienia we wrześniu 2020 r. Uderzenie Genshinaktóra jest grą fabularną anime osadzoną w otwartym świecie, zarobiła 4,8 miliarda dolarów przychodów na urządzeniach mobilnych, co czyni ją jednym z trzech tytułów mobilnych przynoszących największe zyski, według grupy analityki danych Sensor Tower.

„Podoba mi się tryb otwartego świata gry, który pozwala graczom swobodnie przemierzać wirtualne środowisko. . . i nie wymaga od graczy wydawania dużych pieniędzy, aby uzyskać dobre wrażenia ”, powiedział Ma Ka, gracz z Changsha, który jest zapalonym graczem.

Warto przeczytać!  Wskazówki i odpowiedzi NYT Strands z 18 marca 2024 r

Gra też 28-letni architekt Honkai: Star Rail od czasu premiery, zwabiony „szczodrymi darmowymi przedmiotami” i formatem, który według niego jest „bardziej odpowiedni dla tabletów i smartfonów” niż Genshin.

Według badań Goldman Sachs chiński rynek gier online jest zdominowany przez Tencent i NetEase, które mają odpowiednio 50% i 20% udziału w rynku. Kontrastuje to z większością innych dużych rynków gier, gdzie wielcy wydawcy zazwyczaj kontrolują mniej niż 10 procent rynku.

„Jest zbyt wcześnie, aby powiedzieć, że miHoYo przewyższy NetEase lub Tencent. Ale ich strategia inwestycyjna oraz badania i rozwój były bardzo udane” – powiedział Chenyu Cui, starszy analityk gier w firmie konsultingowej Omdia.

Cosplayerzy przebrani za postacie z „Genshin Impact”

Sukces „Genshin Impact” znajduje odzwierciedlenie w jego popularności wśród cosplayerów przebranych za postacie © Kai Dambach/ZUMA/Shutterstock

Genshina popularność podkreśliła również zwiększoną konkurencyjność chińskich studiów gier, które opracowują gry o międzynarodowym znaczeniu, aby walczyć ze spowolnieniem wzrostu, surowymi ograniczeniami cenzury i represjami regulacyjnymi w kraju.

Branża doznała poważnego ciosu dwa lata temu, kiedy Pekin nałożył poważne ograniczenia na czas, jaki nieletni mogli spędzać na graniu w gry online, po tym jak media państwowe nazwały ich formą „duchowego opium”. Tencent poinformował, że czas gry nieletnich spadł o 96 procent w pierwszym kwartale tego roku, w porównaniu z tym samym okresem trzy lata temu.

Ograniczenia regulacyjne doprowadziły do ​​zamknięcia kilku mniejszych studiów gier po tym, jak władze przestały wydawać nowe licencje na gry na dziewięć miesięcy. Nawet najwięksi operatorzy zasiedziali odnotowali spadek przychodów z gier.

Widzisz migawkę interaktywnej grafiki. Jest to najprawdopodobniej spowodowane byciem offline lub wyłączoną obsługą JavaScript w przeglądarce.


Pekin ponownie otworzył wrota dotyczące licencji na gry pod koniec ubiegłego roku, podnosząc ceny akcji firm zajmujących się grami. Tydzień temu organy regulacyjne wydały licencje na 86 gier, w tym tytuł bitewnego anime od NetEase i grę Tencent typu „first-person shooter”.

Znawcy branży i gracze twierdzą, że ograniczenia dotyczące treści miały mniej radykalny skutek. Broń palna, przemoc i cycate dziewczyny z anime są nadal generalnie dozwolone, a możliwości chińskich twórców gier do tworzenia światowych hitów z nieocenzurowanymi wersjami są niezmienione.

Jeden z członków zespołu gier Tencent powiedział, że wzmożona koncentracja Pekinu na sektorze „nie zmieniła tak bardzo treści gier”.

„Nadal jesteśmy bardzo skoncentrowani na wrażeniach z gry. Wzmocniliśmy ograniczenia dotyczące czasu gry dla młodzieży, ale nie ma ogromnych różnic w samej zawartości ”- powiedzieli.

Według Sensor Tower chińscy twórcy i wydawcy gier zwiększyli swój udział w rynku zagranicznym z 14 procent w 2019 roku do 22 procent w 2022 roku.

Część Uderzenia Genshina Strategią zwiększania udziału w rynku międzynarodowym było wydawanie aktualizacji co pięć do sześciu tygodni, zawierających nowe mapy, postacie i zadania, aby użytkownicy wracali i wydawali pieniądze. Dla kontrastu, większość innych głównych tytułów zwykle wydaje duże pakiety rozszerzeń co trzy miesiące.

W kraju firmy zajmujące się grami muszą równoważyć tworzenie treści, które mogą przejść ograniczenia cenzury w Pekinie, aby uzyskać wysoko cenioną licencję na gry, z tworzeniem gier, które nadal wciągają gracza swoją rozrywką i atrakcyjnością wizualną. Kompromis oznaczał, że studia produkują rozwodnione wersje gier, mówi Daniel Ahmad, starszy analityk w firmie konsultingowej Niko Partners.

Podaje przykład zmian dla patriotycznej gry bitewnej Elita Strażników Pokojugdzie krew została zmieniona z czerwonej na zieloną, a wielkość rozprysków krwi zmniejszona w porównaniu z międzynarodową wersją gry, która ją zainspirowała, Tencent’s PUBG Mobile. Dodał jednak, że większość zmian mających na celu uspokojenie cenzorów pozostaje w dużej mierze niezauważona, poza tymi, które mają zagorzali gracze.

Ma Ka mówi, że wpływ surowszego egzekwowania zasad cenzury jest oczywisty Honkai: Star Rail. Powiedział Uderzenie Genshina próbował przemówić do męskich graczy „kobiecymi awatarami z dużymi cyckami i wyrzeźbionymi nogami w czarnych pończochach”. Dla kontrastu, Honkai’s postacie nie „mają przesadnych cech fizycznych ani nie noszą odkrywczych strojów”.

Jak wielu fanów tytułów miHoYo, nie zniechęciło go to do grania. „Nie potrzebuję treści erotycznych ani brutalnych w grach” — mówi. „Po prostu czerpię przyjemność z grania w gry”.


Źródło