Technologia

Twórcy „Baldur’s Gate 3” ostro zareagowali na zwolnienia w całej branży

  • 19 lutego, 2024
  • 4 min read
Twórcy „Baldur’s Gate 3” ostro zareagowali na zwolnienia w całej branży


Larian Studios zaatakowało wiele firm zwalniających pracowników programistów, aby zmaksymalizować zyski dla akcjonariuszy.

Rok 2024 rozpoczął się od zwolnień ogromnych grup pracowników w wielu studiach. Microsoft zwolnił 1900 pracowników wkrótce po zatwierdzeniu przejęcia Activision Blizzard, Riot Games zwolniło ponad 500 pracowników, a dziś (19 lutego) potwierdzono, że Dyskoteka Elizjum deweloper ZA/UM zwolnił jedną czwartą personelu.

W innym miejscu należąca do Amazona platforma streamingowa Twitch twierdziła, że ​​nie osiąga zysków po kolejnej masowej rundzie zwolnień, podczas gdy Embracer Group przyznała, że ​​jej „nadrzędną zasadą jest zawsze maksymalizacja wartości dla akcjonariuszy w każdej sytuacji” po zwolnieniu 1400 stanowisk pracy w ciągu ostatnie 12 miesięcy.

Zeszły tydzień, Wrota Baldura 3 zdobyła wiele trofeów na gali DICE Awards, w tym za wybitne osiągnięcie w historii, grę RPG roku, wybitne osiągnięcie w reżyserii gry i grę roku. Larian Studios w swoich różnych przemówieniach akceptacyjnych podkreślało rosnącą tendencję do wycinania deweloperów przed premiami dla akcjonariuszy.

„To naprawdę ludzka branża i czasami naprawdę słabo pokazujemy programistom, ile są warci… to jak słoń w pokoju, zwłaszcza w otoczeniu całego tego bogactwa” – powiedział dyrektor wydawniczy Michael Douse [via PCGamer].

Warto przeczytać!  Apple prawdopodobnie zintegruje sztuczną inteligencję Gemini firmy Google z systemami iOS 18 i macOS Sequoia do końca 2024 r.

„Wiele, wiele osób zostało zwolnionych na początku tego roku. Chcę, żebyście wiedzieli, że wszyscy jesteście utalentowani, że się liczycie i że jesteście przyszłością tej branży. Nie pozwól, aby ten płomień zgasł przez nasze zbiorowe błędy… wytrwamy jako branża”.

„W języku niderlandzkim istnieje takie wyrażenie: «uczciwość trwa najdłużej»” – kontynuował szef produkcji Larian, David Walgrave. „Nie podejmujemy decyzji, gdy uważamy, że «to może przynieść nam najwięcej pieniędzy». [because] na dłuższą metę budowanie społeczności, budowanie bazy graczy i tworzenie gier, które naprawdę dają zabawę, pozwoli ci zarobić najwięcej pieniędzy, to wszystko.

To zdanie powtarza były szef Nintendo, Satoru Iwata. Iwata był prezesem Nintendo od 2002 r. aż do swojej śmierci w 2015 r. i nadzorował burzliwą erę Wii U firmy, która przez wielu została uznana za porażkę. Po porażce zgodził się na 50-procentową obniżkę pensji, podczas gdy pozostali członkowie kadry kierowniczej obniżyli swoje pensje o 20 procent.

Warto przeczytać!  5 bohaterów Overwatch 2 w duecie z Echo

Opowiadając o decyzji z 2013 roku, Iwata stwierdziła: „Jeśli zmniejszymy liczbę pracowników dla lepszych krótkoterminowych wyników finansowych, morale pracowników spadnie. Szczerze wątpię, czy pracownicy obawiający się zwolnienia będą w stanie tworzyć programy, które zrobią wrażenie na ludziach na całym świecie”.

Ta odpowiedź po raz kolejny została udostępniona niezliczoną ilość razy w mediach społecznościowych w związku z niedawnym trendem zwalniania pracowników faktycznie odpowiedzialnych za ich produkty przez studia.




Źródło