Technologia

Twórcy gier uważają, że metaverse, blockchain jest fałszywy

  • 19 stycznia, 2023
  • 4 min read
Twórcy gier uważają, że metaverse, blockchain jest fałszywy


Komentarz

W ciągu ostatniego roku o Metaverse zrobiło się bardzo głośno. Ale znalezienie takiego samego entuzjazmu wśród twórców gier — ludzi, którym często powierzono zadanie ich tworzenia — jest trudniejsze. Według raportu Game Developer Conference (GDC) State of the Game Industry 2023, w którym przeprowadzono ankietę wśród ponad 2300 twórców gier, twórcy gier nie wierzą w obietnicę metaverse. Nie przywiązują też dużej wagi do technologii blockchain.

Branża gier może być nieprzejrzysta dla obserwatorów, ponieważ pracownicy są związani umowami o zachowaniu poufności i trzymają tajemnice firmowe blisko kamizelki. Ankieta GDC to coroczne spojrzenie na to, co myślą twórcy gier. W tym roku 39% ankietowanych określiło się jako osoby pracujące w niezależnym studiu, a 23% stwierdziło, że pracowało w większym, przebojowym studiu.

Według 14% respondentów najbardziej prawdopodobnym kandydatem do ambicji metaverse jest „Fortnite” firmy Epic Games. Meta i „Minecraft” otrzymały po 7% głosów. „Roblox” uzyskał mniej głosów na poziomie 5%. Ale pomimo tych łagodnych wotum zaufania, 45% respondentów — wielu — uważa, że ​​„koncepcja Metaverse nigdy nie spełni swojej obietnicy”.

Warto przeczytać!  Wyciekły szczegóły projektu i specyfikacji Samsung Galaxy Z Fold 6 i Z Flip 6 przed premierą 10 lipca

Jeden anonimowy respondent, którego odpowiedzi reprezentowały wspólną perspektywę wśród programistów, wyjaśnił sceptycyzm: „Obietnica Metaverse” w obecnym kształcie jest niczym. Ludzie próbujący to sprzedać nie mają pojęcia, co to jest, podobnie jak konsumenci. Pamiętasz, co się stało i nadal dzieje z grami w chmurze dziesięć lat temu?

Epic Games uważa, że ​​Internet jest zepsuty. To jest ich plan naprawy.

Ankieta nie wykazała, czy 45% sceptycznie nastawionych do metaverse było również pracownikami, którzy musieli pracować nad produktami związanymi z metaverse, organizatorzy ankiety powiedzieli The Washington Post.

„Nie sądzę, aby dane sięgały aż tak głęboko, chciałbym to wiedzieć osobiście” – powiedziała Alissa McAloon, wydawca i dyrektor redakcyjny w firmie medialnej Game Developer, która współpracowała przy raporcie.

Deweloperzy zostali również zapytani o technologię blockchain, kolejny gorący temat w branży gier. Tylko 2% programistów stwierdziło, że korzysta już z technologii blockchain, a 75% stwierdziło, że nie jest nią zainteresowana. Zapytani, czy ich opinia na temat technologii blockchain w grach zmieniła się w ciągu roku, większość (56%) stwierdziła, że ​​w porównaniu z rokiem ubiegłym nadal jest przeciwna.

Warto przeczytać!  Pokemon Scarlet i Violet: Skąd wziąć Spiritomb

Większość respondentów uważała, że ​​trend konsolidacji firm, taki jak proponowane przez Microsoft przejęcie Activision Blizzard, będzie miał negatywny wpływ na branżę. Tylko 17% uważało, że konsolidacja przyniesie korzyści branży, podczas gdy 44% sądziło, że będzie miała negatywne skutki. Jeden z anonimowych respondentów napisał: „Duże firmy stają się większe. Więcej homogenizacji. Mniej oryginalności. Ale hej, myślę, że Banjo-Kazooie może teraz pojawić się w „Guitar Hero”.

Co pozew FTC oznacza dla umowy Microsoft Activision?

Poparcie dla uzwiązkowienia w całej branży utrzymuje się na stałym poziomie. Około 53% stwierdziło, że pracownicy gier powinni tworzyć związki zawodowe, a 13% stwierdziło, że nie. W ankiecie zapytano również pracowników, czy oni lub ich koledzy rozmawiali o związkach zawodowych w ich firmie, na co 22% odpowiedziało twierdząco. Deweloperzy, którzy mieli 15 lat doświadczenia lub mniej, byli bardziej skłonni do wspierania uzwiązkowienia niż ci, którzy mieli 16 lat lub więcej lat doświadczenia. Ci, którzy mieli 30 lub więcej lat doświadczenia, najmniej popierali uzwiązkowienie.

Branża została również dotknięta „Wielką Rezygnacją”, czyli trendem odchodzenia ludzi z pracy w 2022 roku. Około 36% deweloperów rozważało zmianę firmy, z czego 81% twierdzi, że rozważa to w celu uzyskania lepszego wynagrodzenia.

Warto przeczytać!  Cotygodniowa ankieta: czy Motorola Razr 40 Ultra (Razr+) i Razr 40 są dla Ciebie odpowiednie?

Deweloperzy zostali również zapytani o nękanie przez graczy, a 91% respondentów zgodziło się, że nękanie deweloperów przez graczy było problemem.

„Nękanie i toksyczność graczy nie jest nowym problemem w branży gier” — powiedział McAloon. „Jednak jeden z trendów, który zaobserwowaliśmy w zeszłym roku, to mówienie o tym przez studia i wspieranie ich programistów, którzy są nękani przez członków społeczności”.

Game Developers Conference odbędzie się w San Francisco w dniach 20-24 marca.


Źródło