Marketing

Twórcy YouTube koncentrują się na transmisjach na żywo. Dlatego

  • 30 maja, 2023
  • 5 min read
Twórcy YouTube koncentrują się na transmisjach na żywo.  Dlatego


Rynek twórców szybko wykorzystuje transmisje na żywo, aby przynosić większe dochody.

Na przykład Smosh zaczynał 18 lat temu jako duet komediowy w YouTube. Od tego czasu rozszerzyła swoje zespoły talentów i produkcji, aby zarabiać na treściach na innych platformach społecznościowych wideo.

W 2021 roku Smosh zatrudnił swojego pierwszego dyrektora generalnego, Daniela Tibbetsa, weterana telewizji, który jednocześnie pełni funkcję dyrektora generalnego latynoskiej marki medialnej El Rey Network, w której jest od siedmiu lat.

Pod przywództwem Tibbetsa Smosh wkracza do przestrzeni transmisji na żywo, zatrudniając między innymi większy zespół talentów, który ma doświadczenie w improwizacji. (Nie ma możliwości edycji transmisji na żywo.) Grupa komediowa rozpoczęła w zeszłym roku współpracę z firmą zajmującą się technologią wideo Kiswe, aby zasilić swoje transmisje na żywo, emitując swój czwarty program na początku tego miesiąca.

Chociaż YouTube jest nadal największą platformą Smosh pod względem wielkości widowni i przychodów, wideo na żywo wprowadza nowe możliwości zarabiania, w tym sprzedaż biletów online i sponsorowanie marek, Tibbets powiedział AdExchanger.

Dostarczone przez reklamy

Warto przeczytać!  Rosnący popyt na rynku zabawek i nowe spostrzeżenia dotyczące solidnej ekspansji w 2032 r. – Reedley Exponent

Występy na żywo nie są nowością dla Smosha, który koncertował na całym świecie przed pandemią. Transmisje na żywo były początkowo sposobem na kontynuowanie występów na żywo pomimo blokady.

Teraz, gdy większość wydarzeń na żywo powróciła, Tibbets powiedział, że najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem dla Smosha jest trzymanie się transmisji na żywo, ponieważ nie wymaga płacenia za transport grupy ludzi w całym kraju.

Transmisje na żywo mają jednak jeszcze jedną zaletę: możliwość przyciągania reklamodawców.

W YouTube Smosh polega na połączeniu dzielenia się przychodami z Google i sponsorowanych promocji marek. Transmisje na żywo Smosha nie mają jednak konwencjonalnych przerw na reklamy, więc grupa współpracuje z markami zarówno w zakresie sponsoringu tytularnego, jak i objaśnień w programie.

Reklamodawcy z radością otworzą swoje portfele, aby dotrzeć do publiczności na żywo, powiedział Tibbets.

W porównaniu z oglądaniem na żądanie osoby, które chcą obejrzeć program o określonej godzinie, są bardziej zaangażowane, a przez to bardziej wartościowe dla reklamodawców. „Oglądanie spotkania jest nadal premią dla reklamodawców” – powiedział.

Oglądanie spotkań nie jest nowym pomysłem – tak zawsze robiono telewizję, zanim przejęła transmisję strumieniową. Ale transmisje na żywo online pomagają twórcom YouTube, takim jak Smosh, pozyskać dobrze płacących reklamodawców, oferując podobną obietnicę jak sieci telewizyjne: żywą, zniewoloną publiczność.

Warto przeczytać!  Jak zaktualizowana zawartość i strategia wpływów Major League Baseball odgrywają kluczową rolę w zdobywaniu zainteresowania World Series

Ponadto superfani, którzy oglądają na żywo, płacą co najmniej 20 USD za dostęp do transmisji, które są również dostępne w sprzedaży do oglądania na żądanie po zakończeniu transmisji na żywo. Bardziej okazjonalni fani mają możliwość bezpłatnego oglądania innych treści Smosha w YouTube.

Smosh nie ujawnił, ile osób oglądało jego ostatnią transmisję na żywo w tym miesiącu, ale Tibbets powiedział, że frekwencja przekroczyła prognozy. Sprzedaż biletów na jego pierwszą transmisję na żywo w zeszłym roku była o 30% wyższa niż oczekiwano, a więcej niż jeden na trzech fanów dostroił się do wielu koncertów, w oparciu o liczby Kiswe.

Zerwij łańcuchy

Zakład o wartość oglądania spotkań jest powodem, dla którego Kiswe wystartowało w 2013 roku jako oparta na chmurze platforma wideo do produkcji wydarzeń sportowych i koncertów na żywo. Następnie rozszerzono go o treści twórców na żywo, ponieważ osoby mające wpływ na społeczność również uzyskują duże zaangażowanie fanów dzięki produkcjom na żywo.

Smosh jest jednym z pierwszych klientów Kiswe w ekosystemie twórców, powiedział dyrektor generalny Kiswe, Glenn Booth.

Oprócz przyciągania reklamodawców i zwiększania sprzedaży biletów, transmisje na żywo pozwalają również twórcom lepiej zarządzać wrażeniami z oglądania.

Warto przeczytać!  Jak reklamodawcy mogą skutecznie łączyć liniowe i strumieniowe kampanie telewizyjne

Ponieważ Kiswe pomaga klientom prowadzić transmisje na żywo na własnych i obsługiwanych platformach, twórcy mają większą kontrolę nad danymi odbiorców niż w przypadku witryny innej firmy, takiej jak YouTube.

Pulpit nawigacyjny Kiswe, na przykład, daje Smosh zorganizowany raport z własnymi danymi o jego widzach, w tym o krajach, w których mieszkają kupujący bilety. Smosh wykorzystuje te informacje do kształtowania swoich prognoz sprzedaży i strategii marketingowej.

Własna platforma daje również influencerom większą swobodę twórczą niż konieczność przestrzegania zasad witryn internetowych stron trzecich.

Na przykład pierwsza transmisja na żywo Smosha obejmowała całą obsadę pijaną, której Smosh unikał na YouTube, na wypadek gdyby treść została zablokowana przed młodszymi widzami. (Większość fanów Smosha to pokolenie Z lub milenialsi). Technologia Kiswe pokazuje również, co fani mówią na czacie podczas transmisji na żywo, co pozwala grupie odpowiadać na komentarze i sugestie w czasie rzeczywistym.

Tibbets powiedział, że dla Smosha transmisje na żywo to najlepszy sposób na zbudowanie bezpośredniego kontaktu z fanami. „Na żywo [programming] działa dla Smosha, ponieważ mamy społeczność fanów, którzy chcą oglądać i być częścią naszych treści w czasie rzeczywistym”.


Źródło