Tydzień mody w Mediolanie 2023: otwarcie pokazu Diesel na tle 200 000 prezerwatyw
Pokaz Diesel’a Milan Fashion Week rozpoczyna się na tle 200 000 prezerwatyw
Opublikowano 23 lutego 2023 r
Scenariusz Marianna Cerini, CNNMediolan, Włochy
Goście przybywający w środę na pokaz Diesela w Milan Fashion Week mogli być zaskoczeni zestawem: gigantyczną górą prezerwatyw. Włoska marka zaprezentowała swoją kolekcję jesień-zima 2023 na tle ponad 200 000 pudełek Durex, kiwając głową zarówno w kwestii pozytywnego nastawienia do seksu, jak i zbliżającej się współpracy z firmą antykoncepcyjną.
„Lubimy grać w Diesel i traktujemy to poważnie” – powiedział dyrektor kreatywny Glenn Martens w oświadczeniu. „Bawcie się dobrze, szanujcie się nawzajem, bądźcie bezpieczni”.
Rzeczywiście, cała kolekcja eksplorowała tematykę wolności, przyjemności i eksperymentów, z modelkami kroczącymi wokół lawiny prezerwatyw w dżinsach z bardzo niskim stanem, dżinsowych ubraniach z przezroczystymi koronkowymi panelami i podartymi jedwabnymi sukienkami, trzymanymi razem przez niepewnie wyglądające łańcuszki. Towarzysząca mu ścieżka dźwiękowa w stylu techno była przeplatana wyraźnymi jękami, wzmacniając przesłanie, że Martens chce przekraczać granice.
Modelka ubrana w jedwabną sukienkę z drapowanymi łańcuchami na wybiegu. Kredyt: Victor Virgile/Gamma-Rapho/Getty Images
Odkąd został dyrektorem kreatywnym w październiku 2020 r., belgijski projektant kierował firmę Diesel — od dawna znaną z prowokacyjnego marketingu i estetyki luksusowych dżinsów — w kierunku bardziej eksperymentalnych zastosowań dżinsu. Bawił się też upcyklingiem. Tylko ta kolekcja zawierała resztki nylonu, który został pokryty innym rodzajem plastiku i podgrzanego sztucznego futra, pomalowanego tak, by wyglądał prawie jak płyn, oraz kurtki motocyklowe, które zostały wypalone i przekształcone w elementy strukturalne.
Look z kolekcji Diesel jesień-zima 2023. Kredyt: Victor Virgile/Gamma-Rapho/Getty Images
I oczywiście sprawił, że scenografia Diesla stała się tematem rozmów podczas tygodnia mody.
W lutym 2022 r., podczas powrotu Martensa na pas startowy po pandemii, wytwórnia powitała uczestników pięcioma pontonami wykonującymi serię bezczelnych póz, które Diesel określił jako „pewne siebie, żywiołowe i dumne”. Każdy był wzorowany na prawdziwej osobie i miał szerokość od około 25 do 55 stóp. Zaproszenia na pokaz zawierały jadalne stringi wykonane z czerwono-białych cukierków.
Na zdjęciach: najlepsze z łamiących zasady stylu macierzyńskiego Rihanny
Następnie, podczas prezentacji wiosna-lato 2023 we wrześniu zeszłego roku, Diesel wzniósł ogromny ponton, który zdobył rekord świata Guinnessa za największą na świecie dmuchaną rzeźbę. (Wytwórnia zaprosiła również publiczność do wzięcia udziału w pokazie, zrywając z ekskluzywnymi normami tygodnia mody, aby gościć aż 5000 osób).
Modelki mijają „górę” jaskrawoczerwonych pudełek z prezerwatywami. Kredyt: Victor Virgile/Gamma-Rapho/Getty Images
„Góra” prezerwatywy, jak opisał to Diesel, wywołała kolejny wirusowy moment pod kierunkiem Martensa – ruch, który promuje zarówno nową kolekcję marki, jak i bezpieczny seks. Zgodnie z tematem, zaproszenia zostały wysłane w opakowaniach Durex, a komunikat prasowy po wybiegu ogłosił, że Diesel rozprowadzi w kwietniu kolejne 300 000 prezerwatyw w swoich sklepach na całym świecie. Jedna koszulka z dżerseju widziana na środowym wybiegu również wskazywała na to, co ma nadejść, z klasycznym logo Diesel „D” zamienionym na „D” Durexa.
Tytuł górnego zdjęcia: Zestaw prezentacyjny Diesel.
Czytaj więcej