Uber naliczył 1334 funtów za przejazd 8,83 km i ukarał grzywną w wysokości 20 000 funtów nałożoną przez sąd konsumencki | Najnowsze wiadomości Indie
![Uber naliczył 1334 funtów za przejazd 8,83 km i ukarał grzywną w wysokości 20 000 funtów nałożoną przez sąd konsumencki | Najnowsze wiadomości Indie](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/588fead6-a33e-11e6-b234-3982876c2dbb_1710839980851-770x470.jpg)
Okręgowa Komisja Rozstrzygania Sporów Konsumenckich w Chandigarh nałożyła karę w wysokości ₹20 000 w Uberze w Indiach. Komisja wezwała Uber India do zapłaty ₹10 000 odszkodowania dla klienta o nazwisku Ashwani Prashar i ₹Kwota 10 000 zostanie zdeponowana na koncie pomocy prawnej.
Klient złożył skargę po zapłaceniu za usługę Uber ₹Jak podaje The Indian Express, 1334 osoby na przejażdżkę o długości 8,83 km.
W swojej skardze mieszkaniec Chandigarh, Prashar, powiedział, że 6 sierpnia 2021 r. wziął taksówkę, korzystając z aplikacji Uber do transportu osób. Zarzucił, że przejazd o długości 8,83 km trwał zaledwie 15 minut od 22:40 do 22:57, ale postawiono mu zarzuty ₹1334, co stanowi ok ₹150 za km. Prashar złożył skargę po tym, jak jego kilka czatów i e-maili do Ubera z prośbą o zadośćuczynienie za skargę poszło na marne.
CZYTAJ TAKŻE| Technik Google „wykorzystany” przez kierowcę Ubera z Bengaluru: „Powiedział mi, żebym wysiadł z samochodu, kiedy…”
Co Uber India powiedział na swoją obronę
W swojej odpowiedzi Uber India stwierdził, że opłata pokazana pasażerowi z góry wynosi: ₹359. Jednakże nadeszła ostateczna cena ₹1334 z powodu wielokrotnych odchyleń od trasy w trakcie podróży z kolonii AG, Audit Phool Colony, sektor 41-B, Chandigarh do sektora 48-B, Chandigarh.
Uber India oświadczył, że nie jest w stanie określić, czy przyczyną wspomnianych odchyleń jest pasażer/osoba składająca skargę, czy też kierowca. Firma argumentowała, że w żadnym wypadku nie może ponosić odpowiedzialności za jakiekolwiek odchylenia od trasy spowodowane przez pasażera/osobę składającą skargę lub kierowcę. Spółka oświadczyła także, że pełni jedynie funkcję pośrednika pomiędzy pasażerem a kierowcą i nie jest stroną żadnej zawartej pomiędzy nimi umowy dotyczącej trasy przejazdu.
Firma podkreśliła, że w geście dobrej woli i aby podtrzymać wiarę pasażera w niezawodność platformy, zwróciła środki Uber o wartości ₹Numer 975 na konto Ubera składającego skargę, ponieważ była to podróż gotówkowa.
CZYTAJ TAKŻE| Mężczyzna rezerwuje taksówkę za pośrednictwem Ubera w Bengaluru i jest zszokowany, widząc niezwykle długi czas oczekiwania
Co stwierdziła Komisja Rozstrzygania Sporów
Oceniając sprawę na korzyść skarżącego, Komisja Rozstrzygania Sporów określiła sprawę jako „nieuczciwą praktykę handlową”.
Stwierdzono, że „praktyka pobierania opłat wyższych od faktycznie zakontraktowanych w momencie rezerwacji z wyprzedzeniem jest nieuczciwą praktyką handlową, którą należy potępić i jako taka osoba składająca skargę ma prawo do odszkodowania za udrękę psychiczną i nękanie, a także do zwrotu kosztów postępowania sądowego. Aby kontrolować takich niesfornych usługodawców, którzy w ostatniej chwili naruszają zapewnienia, obietnice i zobowiązania, należy postępować z nimi brutalnie, w związku z czym należy wymagać od OP wpłacania co najmniej ₹10 000 tytułem odszkodowania z Funduszu Dobrobytu Konsumentów tego Forum, oprócz kwot należnych skarżącemu z tytułu odszkodowania i kosztów postępowania sądowego.
Otrzymuj aktualne aktualizacje na temat wyborów 2024, wiadomości z Indii, wyborów do Lok Sabha 2024 NA ŻYWO wraz z najnowszymi wiadomościami i najważniejszymi nagłówkami z Indii i całego świata.