Uber pobiera więcej opłat od użytkowników, którzy mają słabą baterię telefonu, twierdzi dochodzenie
![Uber pobiera więcej opłat od użytkowników, którzy mają słabą baterię telefonu, twierdzi dochodzenie](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/04/Uber-pobiera-wiecej-oplat-od-uzytkownikow-ktorzy-maja-slaba-baterie.jpg)
Uber pobiera więcej opłat od użytkowników, którzy mają słabą baterię telefonu, twierdzi dochodzenie
- Dwóch pasażerów Ubera planowało odbyć identyczne przejazdy w tym samym czasie przez Brukselę
- Taksówkarzowi z niskim poziomem baterii rzekomo zaproponowano stawkę o 5 procent wyższą
- Uber zaprzecza, jakoby opłaty za taksówki miały wpływ na poziom naładowania baterii
- Czy doświadczyłeś tego? E-mail: lauren.haughey@mailonline.co.uk
Uber znalazł się pod ostrzałem w związku z zarzutami, że użytkownicy są obciążani wyższymi opłatami, gdy ich bateria telefonu się wyczerpuje.
Taksówkarzom zaoferowano różne koszty przejazdu z Uberem, mimo że odbywali identyczne przejazdy przez Brukselę, jak wykazało potępiające śledztwo.
Belgijska gazeta Dernière Heure poinformowała, że podczas małego badania dwóch pasażerów miało 12 procent i 84 procent naładowania baterii.
Telefon z niższą baterią miał rzekomo oferować stawkę 17,56 EUR (15,55 GBP) za podróż z nieujawnionego biura do bardziej centralnej Tour & Taxis, podczas gdy drugi został obciążony opłatą 16,60 EUR (14,70 GBP).
Chociaż na opłaty Ubera ma wpływ wiele czynników, takich jak pora dnia i odległość, taksówki te zostały zamówione w tym samym czasie.
![Uber zaprzecza, jakoby opłaty za taksówki miały wpływ na poziom naładowania baterii](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/04/Uber-pobiera-wiecej-oplat-od-uzytkownikow-ktorzy-maja-slaba-baterie.jpg)
Uber zaprzecza, jakoby opłaty za taksówki miały wpływ na poziom naładowania baterii
Mówiono również, że oba są opcjami UberX, ale opcje Uber Comfort, Van i Black oferowały również różne opłaty.
Telefon z wyższą baterią miał rzekomo oferować 20,19 euro (17,88 funtów) za Uber Comfort, podczas gdy drugi oferowano podróż kosztującą ponad 5 procent więcej za 21,32 euro (18,88 funtów).
Tymczasem telefon z niższą baterią oferowany był za 25,38 euro (22,47 funtów) za luksusowy Uber Black, a drugi za 24,50 euro za furgonetkę (21,69 funtów).
Kiedy się do niego zwrócono, Uber zaprzeczył, że koszty przejazdu zostały obliczone na podstawie poziomu naładowania baterii telefonu.
Zamiast tego powiedzieli publikacji, że na opłaty wpływa popyt i „obłożenie na danym obszarze”.
„W okresach wzmożonego ruchu, kiedy jest wiele zapytań o przejazdy i niewielu kierowców dostępnych na określonym obszarze geograficznym, może to mieć wpływ na cenę przejazdu. We wszystkich przypadkach użytkownik jest informowany o cenie przejazdu, zanim potwierdzi swoją prośbę” – powiedział Uber Dernière Heure.
Taktyka nakładania opłat przez giganta taksówkowego często opiera się na procesie znanym jako wzrost cen, który jest katalizowany przez specjalne wydarzenia, złą pogodę i godziny szczytu.
W okresie niezwykle wysokiego popytu Uber informuje użytkowników, których to dotyczy, o tych podwyżkach cen.
Ci, którzy pilnie podróżują, mogą i tak zamówić taksówkę, podczas gdy inni mogą poczekać, aż cena ponownie spadnie.
Ta opłata za przepięcie nie tylko różni się w zależności od miasta i kraju, ale może szybko zmieniać się w czasie rzeczywistym.
![Taksówkarzowi z niskim poziomem naładowania baterii rzekomo zaproponowano stawkę o 5 procent wyższą niż użytkownikowi, który miał baterię naładowaną w 84 procentach, gdy Dernière Heure przeprowadził swoje badanie](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/04/1682428345_171_Uber-pobiera-wiecej-oplat-od-uzytkownikow-ktorzy-maja-slaba-baterie.jpg)
Taksówkarzowi z niskim poziomem naładowania baterii rzekomo zaproponowano stawkę o 5 procent wyższą niż użytkownikowi, który miał baterię naładowaną w 84 procentach, gdy Dernière Heure przeprowadził swoje badanie
Opłaty drogowe, opłaty parkingowe na lotniskach i inne koszty również mogą być naliczane.
„Wzrost cen jest również specyficzny dla różnych obszarów miasta, więc niektóre dzielnice mogą mieć wzrost cen w tym samym czasie, w którym inne dzielnice nie” – czytamy na stronie internetowej Ubera.
„Jeśli w Twoim mieście obowiązują wysokie ceny, gdy popyt wzrasta na określonym obszarze, ta okolica zmieni kolor w aplikacji. Kolorowe obszary mapy będą miały zakres od jasnopomarańczowego do ciemnoczerwonego.
„Jasnopomarańczowe obszary reprezentują mniejsze możliwości zarobku wynikające ze wzrostu, podczas gdy ciemnoczerwone obszary wskazują na większe”.
MailOnline zwrócił się również do Ubera o komentarz.
Zarzuty Dernière Heure pojawiają się zaledwie kilka miesięcy po tym, jak gigant taksówkowy został zmuszony do podniesienia cen w USA w okresie świątecznym.
Zostało to wywołane wyniszczającymi skutkami inflacji, a także ogromnym niedoborem kierowców w następstwie pandemii.
Dyrektor generalny Uber, Dara Khosrowshahi, powiedział wcześniej Chicago Tribune: „Inflacja podnosi ceny, ale większym czynnikiem jest brak kierowców Ubera”.
„Liczba kierowców rośnie, co poprawia szacowany czas przyjazdu i obniża gwałtowne wzrosty cen, a inflacja zachęca więcej osób do rozpoczęcia jazdy dla Ubera, ponieważ szukają sposobów na zarobienie dodatkowej gotówki na artykuły takie jak artykuły spożywcze” – wyjaśnił.