Biznes

Ubezpieczyciele zdrowotni podejmą decyzję o autoryzacji bezgotówkowej w ciągu godziny: Organ regulacyjny | Wiadomości biznesowe

  • 30 maja, 2024
  • 3 min read
Ubezpieczyciele zdrowotni podejmą decyzję o autoryzacji bezgotówkowej w ciągu godziny: Organ regulacyjny |  Wiadomości biznesowe


Organ regulacyjny Irdai opublikował w środę okólnik dotyczący ubezpieczenia zdrowotnego, w którym określono, że ubezpieczyciel będzie musiał podjąć decyzję w sprawie autoryzacji bezgotówkowej w ciągu godziny od złożenia wniosku.

Główny okólnik dotyczący produktów ubezpieczenia zdrowotnego uchyla 55 wydanych wcześniej okólników, co stanowi znaczący krok w kierunku wzmocnienia pozycji ubezpieczających i wzmocnienia włączającego ubezpieczenia zdrowotnego, stwierdził Irdai w oświadczeniu.

„Okólnik zebrał w jednym miejscu uprawnienia wynikające z polisy ubezpieczenia zdrowotnego dostępne dla ubezpieczającego/potencjalnego klienta w celu łatwego odniesienia się do nich, a także kładł nacisk na środki mające na celu zapewnienie sprawnej, szybszej i bezproblemowej obsługi roszczeń ubezpieczającemu zamawiającemu polisę ubezpieczenia zdrowotnego oraz zapewnienie ulepszonych standardów usług w całym sektorze ubezpieczeń zdrowotnych – stwierdził.

Stwierdzono, że podziela najważniejsze cechy głównego okólnika, szerszy wybór, jaki mają zapewnić ubezpieczyciele poprzez udostępnienie produktów/dodatków/dodatków poprzez oferowanie różnorodnych produktów ubezpieczeniowych dostosowanych do wszystkich grup wiekowych, regionów, schorzeń/wszystkich typów szpitali i podmiotów świadczących opiekę zdrowotną dostosowane do przystępności cenowej ubezpieczających.

Określa także arkusz informacyjny klienta (CIS), który ubezpieczyciel dostarcza wraz z każdym dokumentem polisy.

Warto przeczytać!  Akcje warte uwagi: TCS, Tata Steel, HG Infra, AB Sun Life, P&G India, L&T Finance i inne

Oferta świąteczna

Wyjaśnia w prostych słowach podstawowe cechy polis ubezpieczeniowych, takie jak rodzaj ubezpieczenia, suma ubezpieczenia, szczegóły zakresu ubezpieczenia, wyłączenia, podlimity, odliczenia i okresy karencji.

W przypadku braku roszczeń w okresie ubezpieczenia ubezpieczyciele mogą wynagrodzić ubezpieczających, umożliwiając wybór takiej Premii za brak roszczeń poprzez zwiększenie sumy ubezpieczenia lub obniżenie kwoty składki. Mistrz okrężny podkreśla dążenie do ułatwienia 100% bezgotówkowej likwidacji szkód w określonym czasie.

„Decydowanie o wnioskach o autoryzację bezgotówkową natychmiast i w ciągu godziny oraz ostateczną zgodę po wypisaniu ze szpitala w ciągu trzech godzin od złożenia wniosku przez szpital” – napisano.

Mówi także o dostarczaniu kompleksowych rozwiązań technologicznych umożliwiających skuteczne, wydajne i bezproblemowe wdrażanie ubezpieczających, odnawianie polis, obsługę polis i rozpatrywanie skarg.

Stwierdzono, że w celu rozliczenia roszczeń ubezpieczający nie będzie zobowiązany do przedstawienia żadnych dokumentów, raczej ubezpieczyciele i TPA powinni odebrać wymagane dokumenty od szpitali.

W odniesieniu do wniosków o przeniesienie danych na portalu indyjskiego Biura Informacji Ubezpieczeniowej (IIB) stwierdzono, że istniejącemu ubezpieczycielowi i ubezpieczycielowi przejmującemu nałożone zostaną bardziej rygorystyczne terminy działania.

Ubezpieczyciel jest zobowiązany zapłacić ubezpieczającemu kwotę 5000 Rs dziennie, jeśli orzeczenia rzecznika praw obywatelskich nie zostaną zrealizowane w ciągu 30 dni. W przypadku śmierci w trakcie leczenia, zmarły powinien zostać natychmiast zwolniony ze szpitala.

Warto przeczytać!  Cena złota: Motilal Oswal radzi inwestorom, aby kupowali złoto za 12 000 funtów zysku na każdych 10 gramach

Niniejszy okólnik stanowi przełomowy wysiłek mający na celu wzmocnienie pozycji ubezpieczających i zapewnienie im najwyższych standardów opieki i usług; dodała, że ​​będzie wspierać atmosferę zaufania i przejrzystości w sektorze ubezpieczeń zdrowotnych.

Po raz pierwszy przesłano: 30-05-2024 o 07:18 czasu wschodniego


Źródło