Ubisoft anulował 3 niezapowiedziane gry i ponownie opóźnił grę Skull & Bones
Ubisoft anulował trzy niezapowiedziane gry i po raz kolejny opóźnił długo rozwijaną piracką przygodę Skull and Bones.
Ogłaszając wiadomości w środę, firma stwierdziła, że „stoi przed poważnymi wyzwaniami, ponieważ branża nadal przesuwa się w kierunku mega-marek i długotrwałych tytułów, które mogą dotrzeć do graczy na całym świecie, na różnych platformach i modelach biznesowych”.
Ubisoft powiedział, że spędził ostatnie cztery lata próbując dostosować swoje największe marki (Assassin’s Creed, Far Cry, Ghost Recon, Rainbow Six i The Division) do tych zbieżnych trendów.
„Jednak gry z tej fazy inwestycji nie zostały jeszcze wydane, a nasze ostatnie premiery nie wypadły tak dobrze, jak oczekiwano”.
Skull and Bones – zwiastun filmowy
Firma stwierdziła, że sprzedaż oprogramowania w kluczowym okresie świątecznym była „znacznie i zaskakująco wolniejsza niż oczekiwano”, a Mario + Rabbids: Sparks of Hope i Just Dance 2023 wśród gier, które nie spełniły oczekiwań.
Skull and Bones – który po serii wcześniejszych opóźnień miał zostać wydany w marcu tego roku – pojawi się teraz „wcześnie” w następnym roku podatkowym Ubisoftu (2023-24), który trwa od kwietnia do marca 2024 roku.
Firma stwierdziła, że „dodatkowy czas już się opłacił i przyniósł imponującą poprawę jakości, co zostało potwierdzone przez ostatnie testy gry”, i oczekuje, że „gracze będą pozytywnie zaskoczeni jej ewolucją”.
Oprócz Skull and Bones, w roku podatkowym 2023-24 Ubisoft powiedział, że planuje wydać Assassin’s Creed Mirage, Avatar: Frontiers of Pandora, „i inne jeszcze nieogłoszone gry premium, w tym dużą, a także jako obiecujące tytuły free-to-play dla niektórych z naszych największych marek”.
Nadchodzące tytuły free-to-play wydawcy obejmują grę The Division Heartland na PC i konsole oraz tytuły mobilne The Division Resurgence i Assassin’s Creed: Codename Jade.
W lipcu ubiegłego roku Ubisoft ogłosił, że anulował również Ghost Recon Frontline, Splinter Cell VR i dwie inne niezapowiedziane gry.
„Jesteśmy wyraźnie rozczarowani naszymi ostatnimi wynikami” – powiedział w środę dyrektor generalny Ubisoft, Yves Guillemot. „Mamy do czynienia z kontrastującą dynamiką rynku, ponieważ branża nadal przesuwa się w kierunku mega-marek i wiecznych gier na żywo, w kontekście pogarszających się warunków ekonomicznych wpływających na wydatki konsumentów.
„Pomimo doskonałych ocen i przyjęcia przez graczy, a także ambitnego planu marketingowego, byliśmy zaskoczeni słabszymi wynikami gry Mario + Rabbids: Sparks of Hope w ostatnich tygodniach 2022 roku i na początku stycznia. Just Dance 2023 również wypadło słabiej.
„Dlatego, za zgodą Rady Dyrektorów, podejmujemy dziś dodatkowe ważne decyzje strategiczne i operacyjne. Kluczem jest dalsze dostosowywanie naszej organizacji, dalsze wzmacnianie naszej realizacji i zapewnienie, że zarówno dostarczamy graczom niesamowite gry, jak i tworzymy wielką wartość”.
Guillemot kontynuował: „Długoterminowe perspektywy branży pozostają obiecujące i jestem przekonany, że Ubisoft jest dobrze przygotowany do skorzystania z tej dynamiki dzięki sile naszych zespołów, marek, mocy produkcyjnych, technologii i bilansowi. Nasz katalog wsteczny pozostaje bardzo zdrowy, ze szczególnie silną aktywnością w Rainbow Six Siege, świetnym rozmachem w naszych grach Assassin’s Creed i ogólnie dobrą wydajnością w naszych grach na żywo.
„Oczekujemy, że nasza strategia będzie polegać na tworzeniu długotrwałych gier na żywo i przekształcaniu naszych największych marek w prawdziwie globalne fenomeny z wieloma ofertami na różnych platformach i modelach biznesowych, aby ostatecznie wygenerować znaczące tworzenie wartości, z silnym wzrostem przychodów i przychodów operacyjnych w nadchodzących latach”.