Technologia

UE wspiera Microsoft kupując producenta Call of Duty Activision Blizzard. Ale transakcja o wartości 69 miliardów dolarów jest nadal zagrożona

  • 16 maja, 2023
  • 4 min read
UE wspiera Microsoft kupując producenta Call of Duty Activision Blizzard.  Ale transakcja o wartości 69 miliardów dolarów jest nadal zagrożona


Unia Europejska zatwierdziła w poniedziałek brytyjskie organy regulacyjne odrzuciły to, a władze USA próbują to udaremnić.

Przejęcie, osłodzone obietnicami Microsoftu dotyczącymi automatycznego licencjonowania gier Activision na platformach gier w chmurze, „nie budziłoby już obaw o konkurencję i ostatecznie przyniosłoby znaczące korzyści dla konkurencji i konsumentów”, powiedziała Komisja Europejska, ramię wykonawcze i najwyższy blok 27 krajów strażnik antymonopolowy.

Zatwierdzenie komisji „usunęło jedną potencjalną główną przeszkodę dla tej umowy”, ale „niekoniecznie oznacza to, że mają silniejszą pozycję”, aby obalić odrzucenie Wielkiej Brytanii, powiedział Liam Deane, analityk branży gier w firmie badawczo-doradczej ds. technologii Omdia.

Całkowicie gotówkowa umowa ogłoszona ponad rok temu została przeanalizowana przez organy regulacyjne na całym świecie w związku z obawami, że da Microsoftowi i jego konsoli Xbox kontrolę nad hitowymi franczyzami Activision, takimi jak Call of Duty i World of Warcraft.

Zaciekły sprzeciw był napędzany przez rywala Sony, który tworzy system gier PlayStation.

Microsoft starał się przeciwdziałać oporowi, zawierając umowę z Nintendo na licencje na tytuły Activision, takie jak Call of Duty, przez 10 lat i oferując to samo Sony, jeśli umowa dojdzie do skutku.

Warto przeczytać!  Recenzja NVIDIA RTX 4060 Ti (8 GB): lepsze śledzenie promieni 1080p za 399 USD

Po dokonaniu przeglądu Komisja Europejska odrzuciła możliwość odcięcia przez Microsoft swoich gier od PlayStation, twierdząc, że wykluczenie najpopularniejszej konsoli do gier znacznie zmniejszyłoby jego zyski.

Wschodzący rynek gier w chmurze został dokładniej zbadany przez Brukselę. Gry w chmurze uwalniają graczy od kupowania drogich konsol i komputerów do gier, umożliwiając im strumieniowe przesyłanie posiadanych gier na tablety, telefony i inne urządzenia, zazwyczaj za pośrednictwem platformy chmurowej, która może pobierać opłatę.

Komisja zatwierdziła umowę po zaakceptowaniu oferty Microsoftu dotyczącej modyfikacji umów licencyjnych, aby umożliwić użytkownikom i platformom gier w chmurze strumieniowe przesyłanie jej tytułów bez płacenia tantiem przez 10 lat.

Licencje „będą obowiązywać na całym świecie i umożliwią milionom konsumentów na całym świecie granie w te gry na dowolnym urządzeniu, które wybiorą” – powiedział w oświadczeniu prezes Microsoft Brad Smith.

Microsoft ogłosił już umowy na przeniesienie gier Xbox PC na platformy do gier w chmurze obsługiwane przez producenta chipów Nvidię i niezależnego gracza Boosteroid.

Gry Activision nie są dostępne w usługach w chmurze, ale komisja zauważyła, że ​​zobowiązania licencyjne mogą rozszerzyć rynek gier w chmurze „poprzez przeniesienie gier Activision na nowe platformy, w tym mniejszych graczy z UE, i na więcej urządzeń niż wcześniej”.

Warto przeczytać!  Asus ROG Strix, laptopy Zephyrus wprowadzone na rynek w Indiach, ceny zaczynają się od 279 990 Rs

Decyzja UE może zwiększyć szanse Microsoftu, który stawia czoła regulatorom w USA, gdzie Federalna Komisja Handlu pozwała firmę do sądu, aby zablokować transakcję. Proces przed sędzią wewnętrznym FTC rozpocznie się 2 sierpnia.

Ale zgoda Brukseli jest sprzeczna ze stanowiskiem brytyjskich organów antymonopolowych, które w zeszłym miesiącu unieważniły największą umowę technologiczną w historii, obawiając się, że zaszkodzi to konkurencji na małym, ale szybko rozwijającym się rynku gier w chmurze.

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków powiedział w poniedziałkowym oświadczeniu, że „podtrzymuje swoją decyzję”, co jest niezwykłym posunięciem, które podkreśla bardziej muskularne podejście, jakie przyjął Londyn.

„Propozycje Microsoftu, przyjęte dzisiaj przez Komisję Europejską, pozwolą Microsoftowi ustalić warunki dla tego rynku na następne dziesięć lat” – powiedziała szefowa urzędu Sarah Cardell. „Zastąpiliby wolny, otwarty i konkurencyjny rynek rynkiem podlegającym bieżącym regulacjom gier sprzedawanych przez Microsoft, platform, którym je sprzedaje, oraz warunków sprzedaży”.

Firmy odwołują się od decyzji Wielkiej Brytanii do trybunału, ale historia nie wróży dobrze.

Strażnik wcześniej zaprzeczył zakupowi Giphy przez rodzica Facebooka Meta, obawiając się, że ograniczy to innowacyjność i konkurencję. Gigant mediów społecznościowych został ostatecznie zmuszony do sprzedaży platformy udostępniania GIF-ów po tym, jak przegrał apelację.

Warto przeczytać!  Edytor AI Notion jest teraz dostępny dla każdego, kto potrzebuje pomocy w pisaniu

Jeśli odwołanie Microsoftu nie powiedzie się, firma będzie zmuszona albo zrezygnować z umowy, albo wydzielić Wielką Brytanię jako odrębny rynek, co wydaje się niewykonalną opcją, powiedział Deane, analityk gier.


Źródło