Ujawniono ostatnie z czystych V12 Lamborghini: Invencible i Auténtica
![Ujawniono ostatnie z czystych V12 Lamborghini: Invencible i Auténtica](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/02/67510629-0-image-a-57_1675955194383.jpg)
- Lamborghini podpisało kontrakt na dwa ostatnie wolnossące samochody drogowe z silnikiem V12, Invencible i Auténtica
- Oba są wyjątkowymi modelami wyposażonymi w ostatnie 6,5-litrowe wolnossące 12-cylindrowe silniki benzynowe tej marki
- Każdy prawdopodobnie osiągnie 62 mil na godzinę w mniej niż 3 sekundy, będzie miał prędkość maksymalną przekraczającą 200 mil na godzinę i będzie kosztował ponad 1 milion funtów
Lamborghini pożegnało się ze swoim niesamowitym, wolnossącym silnikiem V12, montując ostatnie dwie jednostki napędowe w parze jedynych w swoim rodzaju samochodów, które są świadectwem jednego z najlepszych silników supersamochodów.
Niezwyciężony [no, that’s not a typo] coupe i Auténtica roadster to wyjątkowe edycje specjalne wzorowane na odchodzącym Aventadorze i będą ostatnimi 12-cylindrowymi Lambo bez jakiejkolwiek formy hybrydyzacji, a włoska marka ma rozpocząć elektryfikację swojej gamy modeli w nadchodzących latach.
Będąc ostatnimi przykładami z silnikiem V12 przeznaczonym wyłącznie do spalania, nie będą tanie, z doniesieniami o cenach przekraczających 1 milion funtów.
6,5-litrowe silniki V12 w obu samochodach mają moc 769 KM i 720 Nm momentu obrotowego.
To to samo, co Aventador LP 780-4 Ultimae, który jest ostatnim seryjnie produkowanym Aventadorem wyprodukowanym przez fabrykę Lamborghini.
Chociaż nie potwierdzono żadnych statystyk dotyczących osiągów, oczekuje się, że jednorazowe coupe i wyjątkowy roadster dorównają czasem przyspieszania Ultimae wynoszącym 2,8 sekundy do 100 km/h, przy czym twardy dach prawdopodobnie będzie miał taką samą prędkość maksymalną 211 km/h.
Oznacza to koniec 12-letniego cyklu flagowego supersamochodu, z oryginalnym Aventadorem wprowadzonym na rynek w 2011 roku i sprzedawanym w różnych postaciach i edycjach przez ponad dekadę.
Powiązane artykuły
JAK TO PIENIĄDZE MOGĄ POMÓC
„Silnik V12 jest jednym z filarów naszej historii i sukcesu naszej marki” — powiedział Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
„Kiedy zmierzamy w kierunku przyjęcia nowej ery hybrydyzacji w sercu naszej strategii Cor Tauri, oto sposób Lamborghini na uczczenie wolnossącego V12 dwoma wyjątkowymi pojazdami, które doskonale reprezentują naszą koncepcję doskonałości w personalizacji”.
Marka mówi, że Invencible – który jest wykończony płatkową czerwienią – lub „Rosso Efesto” – lakier oraz czarno-żółty Auténtica podkreślają DNA marki i „reprezentują szczyt ekskluzywnego akcentu Lamborghini na personalizację”, a klienci są częścią projektu proces produkcji pojazdów na zamówienie.
Chociaż oba są oparte na Aventadorze, mają całkowicie przerobione nadwozia, zbudowane w całości z włókna węglowego.
„Stworzyliśmy dwa jedyne w swoim rodzaju samochody o własnym, niepowtarzalnym charakterze, zainspirowane dniami na torze wyścigowym i wysokooktanowym środowiskiem torowym” – wyjaśnił Mitja Borkert, szef projektu Lamborghini.
Podczas gdy oba samochody prawdopodobnie zostały już obiecane dedykowanym klientom, cena każdego z nich nie została ujawniona.
Aventador Ultimae wyprodukowany w liczbie 350 sztuk kosztował od 342 000 funtów, chociaż ta para prawdopodobnie będzie co najmniej trzy razy droższa.
Aventador przejdzie jako wielki sukces Lambo, dostarczając 5000 egzemplarzy w ciągu pięciu lat od pojawienia się w salonach – to więcej niż całkowita liczba Murciélago, jakie kiedykolwiek wyprodukowano.
Do września klienci kupili około 10 000 egzemplarzy, co stanowi ponad pięciokrotność całkowitej produkcji Countach (1983) i prawie czterokrotność produkcji Diablo (2884).
Jego następca ma zostać ogłoszony w najbliższych tygodniach.
Chociaż nie znamy nazwy kolejnego flagowego supersamochodu Lamborghini, wygląda na to, że będzie on kontynuował tradycję V12 sięgającą 1966 roku i odsłonięcia Miury, choć z dodatkiem małego pokładowego akumulatora i silników elektrycznych, jak część obietnicy hybrydyzacji dla pełnej gamy modeli do końca przyszłego roku.
Prototypy zostały już zauważone podczas testów na wolności z czterema wylotami wydechu i naklejką ostrzegającą o napięciu na skrzydle, ujawniającą hybrydowy układ napędowy.
Ponieważ Lamborghini wcześniej stwierdziło, że jego pierwszy czysto elektryczny model pojawi się dopiero pod koniec dekady, wygląda na to, że silnik V12 będzie żył przynajmniej przez kilka następnych lat.
Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami partnerskimi. Jeśli je klikniesz, możemy otrzymać niewielką prowizję. To pomaga nam finansować This Is Money i zapewniać swobodę użytkowania. Nie piszemy artykułów promujących produkty. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje handlowe wpływały na naszą niezależność redakcyjną.