Motoryzacja

Ujawniono plan dekarbonizacji amerykańskiego sektora transportowego

  • 10 stycznia, 2023
  • 3 min read
Ujawniono plan dekarbonizacji amerykańskiego sektora transportowego


WASZYNGTON — administracji Bidena we wtorek przedstawił kompleksowy plan dekarbonizacji sektora transportu, największego źródła emisji gazów cieplarnianych w kraju i głównej przyczyny zanieczyszczenia powietrza.

Mapa drogowa, znana jako US National Blueprint for Transportation Dekarbonization, została opracowana wspólnie przez EPA oraz departamenty Energii, Transportu i Mieszkalnictwa oraz Rozwoju Miast, aby wyeliminować prawie wszystkie emisje gazów cieplarnianych z sektora transportu do 2050 roku.

Publikacja planu następuje po tym, jak cztery agencje podpisały we wrześniu protokół ustaleń w celu sformalizowania holistycznej strategii dekarbonizacji i wsparcia celów prezydenta Joe Bidena dotyczących przeciwdziałania zmianom klimatycznym, osiągnięcia 100-procentowej bezemisyjnej energii elektrycznej do 2035 r. i osiągnięcia zerowej emisji netto w całej gospodarce do 2050 r. .

„Polityka transportowa jest nierozerwalnie związana z polityką mieszkaniową i energetyczną, a transport odpowiada za znaczną część emisji gazów cieplarnianych w USA, dlatego musimy współpracować w zintegrowany sposób, aby stawić czoła kryzysowi klimatycznemu” – powiedział w oświadczeniu sekretarz transportu Pete Buttigieg. „Każda decyzja dotycząca transportu jest także okazją do zbudowania czystszej, zdrowszej i dostatniej przyszłości”.

Plan ma na celu ukierunkowanie przyszłego kształtowania polityki, a także badań i rozwoju oraz innych wysiłków w sektorze publicznym i prywatnym, takich jak zwiększanie dostępu do czystych i niedrogich opcji transportu, modernizacja sieci w celu zaspokojenia popytu ze strony pojazdów elektrycznych oraz redukcja emisji z całego życia transportu cyklu, w tym emisje z budowy.

Warto przeczytać!  Dyrektorzy Renault i Nissana mają zatwierdzić umowę sojuszniczą z wolnymi godzinami

Wymaga to również ścisłej współpracy z państwami, społecznościami lokalnymi, związkami zawodowymi, sektorem prywatnym i innymi kluczowymi zainteresowanymi stronami.

Dla przemysłu motoryzacyjnego oznacza to dalsze inwestycje w produkcję pojazdów elektrycznych i akumulatorów oraz zwiększanie liczby modeli elektrycznych we wszystkich liniach pojazdów, powiedział w poniedziałek wysoki urzędnik administracji podczas konferencji prasowej.

„Oprócz posiadania pojazdów i produktów, przemysł motoryzacyjny będzie odgrywał kluczową rolę we współpracy z firmami zajmującymi się ładowaniem pojazdów elektrycznych, aby upewnić się, że mamy ogólną sieć paliwową, która jest przede wszystkim wysoce kompatybilna [and] odporny na pojazdy i ładowarki” – powiedział urzędnik.

Zgodnie z planem, pojazdy lekkie odpowiadają za większość emisji pochodzących z transportu (49 procent), a następnie średnie i ciężkie samochody ciężarowe i autobusy (21 procent).

W latach 2030-2040 plan zakłada przejście całej sprzedaży nowych pojazdów na technologie bezemisyjne i zwiększenie skali zrównoważonych paliw.

Zgodnie z arkuszem informacyjnym agencji, przejście na pojazdy ZEV i zrównoważone paliwa do samochodów, ciężarówek, tranzytu, łodzi i samolotów „spowoduje większość redukcji emisji”.

W 2021 r. Biden wyznaczył ambitny cel, aby do 2030 r. pojazdy elektryczne, hybrydowe typu plug-in i ogniwa paliwowe stanowiły 50 procent wszystkich nowych pojazdów sprzedawanych w USA. pojazdów emitujących spaliny do 2035 r.

Warto przeczytać!  Toyota, Daimler łączą marki samochodów ciężarowych Hino, Mitsubishi Fuso


Źródło