Ujawniono: znaczące ulepszenia Red Bulla i Ferrari w japońskim GP F1 | F1
![Ujawniono: znaczące ulepszenia Red Bulla i Ferrari w japońskim GP F1 | F1](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/3561468.0064_0-770x470.jpg)
Zespoły w dalszym ciągu dostarczają nowe części do swoich samochodów F1, chcąc uzyskać lepsze osiągi podczas Grand Prix Japonii odbywającego się w ten weekend.
Obecni mistrzowie Red Bull będą nagłówkiem szeregu ulepszeń w ten weekend…
czerwony Byk
Wlot boczny. Wydajność — obciążenie lokalne. Zmienione rozmieszczenie obszarów wlotowych dla głównych wymienników ciepła montowanych na bocznej podstawie. Poszukując najbardziej efektywnych lokalizacji pod względem wlotu ciśnienia dla danego obszaru, potrzebujemy wówczas mniejszej powierzchni wylotowej, co jest korzystne w dalszej części rzeki.
Korpus podłogowy. Wydajność — obciążenie lokalne. Dalsza optymalizacja powierzchni podłogi bez wprowadzania zmian mechanicznych nad podłogą. Dzięki lepszemu zrozumieniu rozkładu ciśnienia subtelne zmiany powierzchni wykorzystały charakterystykę przepływu do lokalnego wydzielenia większego obciążenia przy jednoczesnym zachowaniu stabilności przepływu
Krawędź podłogi. Wydajność — obciążenie lokalne. Zwiększone pochylenie i obszar widoku z góry. Biorąc pod uwagę przepływ i ciśnienie zasilające skrzydło krawędzi podłogi, zastosowano większe wygięcie, aby wygenerować większe obciążenie lokalne przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego poziomu stabilności.
Przedni róg. Specyficzny dla obwodu — zakres chłodzenia. Mniejsze kanały wlotowe i wylotowe przednich hamulców z lokalnie zoptymalizowaną geometrią w celu dostosowania. Niskie zapotrzebowanie Suzuki na energię hamowania pozwala na redukcję kanałów wlotowych, a tym samym wylotowych, co jest bardziej efektywne niż zaślepianie kanałów stosowanych we wcześniejszych imprezach.
Mercedesa
Nie przesłano żadnych aktualizacji dla tego wydarzenia.
Ferrari
Tylne skrzydło. Specyficzny dla obwodu — zakres przeciągania. Konstrukcja górnego tylnego skrzydła i dolnej belki o większej sile docisku. Przewidując możliwy deszcz i słabą przyczepność, bardziej obciążone górne tylne skrzydło wraz z bardziej obciążonym dolnym skrzydłem, w pełni przeniesione z projektów z 2023 r., będą częścią puli doboru siły docisku na to wydarzenie.
Tylne zawieszenie. Wydajność — kondycjonowanie przepływu. Przeprofilowana owiewka tylnych wahaczy tylnych i tylnych nóg. Ta niewielka modernizacja owiewki tylnego zawieszenia, nie specyficzna dla układu toru Suzuka, charakteryzuje się dłuższym profilem cięciwy, ulepszeniami lokalnego przepływu i pozytywną interakcją z otaczającymi komponentami, co zapewnia niewielki wzrost wydajności.
McLarena
Przedni róg. Specyficzny dla obwodu — zakres chłodzenia. Przewód przedniego hamulca o niskim poziomie chłodzenia. Ponieważ obwód ten charakteryzuje się zmniejszonymi wymaganiami dotyczącymi chłodzenia hamulców, zmodyfikowano geometrię przedniego przewodu hamulcowego, zmieniając masowy przepływ chłodzenia hamulców w celu uzyskania wydajności aerodynamicznej.
Astona Martina
Korpus podłogowy. Wydajność — obciążenie lokalne. Zmienione kształty poprawiają pole przepływu pod podłogą, zwiększając lokalne obciążenie generowane na dolnej powierzchni, a tym samym wydajność.
Ogrodzenia podłogowe. Wydajność — obciążenie lokalne. Ogrodzenia są rozmieszczone po lewej stronie podłogi ze zmienioną krzywizną. Zmienione kształty poprawiają pole przepływu pod podłogą, zwiększając lokalne obciążenie generowane na dolnej powierzchni, a tym samym wydajność.
Krawędź podłogi. Wydajność — obciążenie lokalne. Cięciwa skrzydła krawędzi podłogi jest zmniejszona w porównaniu do poprzedniej wersji. Zmienione kształty poprawiają pole przepływu pod podłogą, zwiększając lokalne obciążenie generowane na dolnej powierzchni, a tym samym wydajność.
Dyfuzor. Wydajność — obciążenie lokalne. Dyfuzor ma nieco zmodyfikowany kształt ze zmienioną górną powierzchnią. Zmiany kształtu modyfikują rozszerzanie się dyfuzora, poprawiając charakterystykę przepływu i obciążenie generowane na powierzchniach.
Alpejski
Przednie skrzydło. Wydajność — redukcja oporu. Nowy kształt wszystkich elementów przedniego błotnika i nowy układ płyt końcowych. Bardziej odciążony zewnętrzny przedni błotnik, co zapewnia efektywne zmniejszenie oporu w porównaniu do poprzedniego skrzydła.
Przedni róg. Wydajność — kondycjonowanie przepływu. Zmieniony układ kanałów przedniego bębna hamulcowego. Lepiej wykorzystuje przepływ wlotowy w połączeniu z wyżej wymienionym nowym przednim skrzydłem w porównaniu do poprzedniej wersji.
Skrzydło Promienia. Wydajność — obciążenie lokalne. Tradycyjne, inne niż dwupłatowe skrzydło tylnej belki. Odciąża belkę i górne tylne skrzydło, zwiększając obciążenie podłogi w porównaniu z poprzednią wersją.
Williamsa
Końcówka przedniego skrzydła. Wydajność — kondycjonowanie przepływu. Dwa najbardziej wysunięte do tyłu elementy zostały poddane reprofilacji, a ich połączenie z płytą czołową zostało mocno zmodyfikowane. Zaktualizowana geometria zmienia kontrolę struktur przepływu przedniej opony. Wpływa to na pole przepływu dalej do tyłu samochodu, poprawiając zarówno ogólną siłę docisku samochodu, jak i charakterystykę dostarczania siły docisku.
Tylne skrzydło. Specyficzny dla obwodu — zakres przeciągania. To tylne skrzydło ma mniejsze górne elementy. Te zmienione elementy skrzydeł zapewniają skuteczny spadek siły docisku i oporu. Współpracują z nowym skrzydłem belki, aby bezpośrednio obniżyć obciążenie generowane przez zespół tylnego skrzydła. Jest to opcjonalna konfiguracja na ten weekend.
Skrzydło Promienia. Specyficzny dla obwodu — zakres przeciągania. Nowe skrzydło belkowe ma mniejszą powierzchnię niż poprzednia wersja. Te zmienione belki skrzydłowe zapewniają skuteczny spadek siły docisku i oporu. Współpracuje z nowymi elementami górnego skrzydła, aby bezpośrednio obniżyć obciążenie generowane przez zespół tylnego skrzydła. Jest to opcjonalna konfiguracja na ten weekend.
RB
Korpus podłogowy. Wydajność — obciążenie lokalne. Zaktualizowano profile płotów podłogowych oraz kształt podłoża. Wszystkie zmiany związane z podłogą powodują większe obciążenie lokalne z podłoża, przy jednoczesnym utrzymaniu lub poprawie jakości przepływu w dół.
Krawędź podłogi. Wydajność — obciążenie lokalne. Zmodyfikowano profil i zasięg krawędzi podłogi oraz skrzydła. W połączeniu z powyższymi zmianami, skrzydło krawędziowe podłogi zostało zmodyfikowane w celu zwiększenia obciążenia podłoża.
Saubera
Korpus podłogowy. Wydajność — kondycjonowanie przepływu. Nowy projekt korpusu podłogi i krawędzi, głównie w części przedniej i środkowej. Nowa podłoga z przedłużonymi płotkami oraz przeprojektowaną przednią i środkową częścią poprawia przepływ powietrza i stabilność samochodu, poprawiając wydajność aerodynamiczną całego pakietu.
Haasa
Nie przesłano żadnych aktualizacji dla tego wydarzenia.